Detail kreativce
František Dečman
fyzická osoba podnikající na základě živnostenského zákona č. 455/1991 Sb. disponující IČO
IČO: 86930311
Kontakt:
+420 776 870 708
frantisek@decman.cz
O profilu kreativce
Jsem František Dečman, kreativec, brand designér, animátor, režisér a zakladatel studia s profesionály s bohatými profesními znalostmi a zkušenostmi. Pomáháme firmám, startupům i velkým značkám a institucím v oblasti kreativního řešení. Zaměřujeme se na budování brandu a tvorbu audiovizuálního obsahu, kde se specializujeme na všechny aspekty interpretace, inovací a zážitkového designu.
Dečman - Creative & Audiovisual studio
Odkazy
Adresy
-
-
Sídlo:
U vody 1402/3
Praha 7 17000 -
Kontaktní adresa:
U vody 1402/3
Praha 7 17000
Hlavní město Praha
-
-
-
Provozovna:
Kalná 33
Rumburk
Ústecký kraj
+420 776 870 708
frantisek@decman.cz
-
Místa působnosti:
- Královéhradecký kraj
- Jihočeský kraj
- Jihomoravský kraj
- Karlovarský kraj
- Liberecký kraj
- Moravskoslezský kraj
- Olomoucký kraj
- Pardubický kraj
- Hlavní město Praha
- Plzeňský kraj
- Středočeský kraj
- Ústecký kraj
- Kraj Vysočina
- Zlínský kraj
Oblasti nabízených služeb
-
Webdesign
-
Audioguide pro Klatovské katakomby
Klatovské katakomby, 2022
V rámci tohoto projektu jsem navrhl webovou prezentaci s audio průvodcem pro několik expozic v Klatovech. Web obsahuje čtyři expozice v 6. jazykových mutacích. Každá expozice obsahuje několik zastávek, které jsou na webu jak v textovém, tak i ve zvukovém formátu. Uživatel si tak užije expozice i bez průvodce.
V rámci tohoto projektu jsem navrhl webovou prezentaci s audio průvodcem pro několik expozic v Klatovech. Web obsahuje čtyři expozice v 6. jazykových mutacích. Každá expozice obsahuje několik zastávek, které jsou na webu jak v textovém, tak i ve zvukovém formátu. Uživatel si tak užije expozice i bez průvodce.
-
Creative Heroes
Creative Heroes, 2014-2020
Pro agenturu jsem navrhnul v rámci Corporate identity i webovou prezentaci. Vzhledem k tomu, že je image agentury ve stylu noir, je úvodní stránka koncipovaná v komiksovém stylu. Layout je navržen tak, aby jednotlivé služby nebo benefity dávali dohromady "image" příběh.
Pro agenturu jsem navrhnul v rámci Corporate identity i webovou prezentaci. Vzhledem k tomu, že je image agentury ve stylu noir, je úvodní stránka koncipovaná v komiksovém stylu. Layout je navržen tak, aby jednotlivé služby nebo benefity dávali dohromady "image" příběh.
-
-
Grafický design / branding
-
Futurento
Futurento, 2019
Futurento je unikátní zábavní centrum, které své brány otevřelo na jaře 2019. Pro tento startup jsme připravili sérii klíčových vizuálů, webové stránky, logo a vizuální identitu. Na projektu jsem se podílel jako autor loga. A jako creative director jsem řídil tým kreativců a grafiků.
-
-
Architektura / Interiérový design / Design nábytku / Světelný design
-
Historie města Klatovy
město Klatovy, 2022
V rámci nové expozice v Jezuitské koleji v Klatovech vznikla i tato projekce s názvem Historie města Klatovy. Projekce je koncipována jako videomapping, přičemž jsou využity dvě projekční plochy takřka kolmo na sebe. Divák má tak možnost shlédnout vývoj města hned dvakrát. A to tak že se na vertikální projekční stěně promítá film a na horizontální ploše s modelem města divák vidí proměnu města z ptačí perspektivy. Navrhl jsem celou místnost s projekcí, ta je doplněna o časovou osou s vyobrazením významných etap vývoje města, o malé dioráma s lesním porostem. Expozici jsme vybavili i osvětlením a zajistili kompletní technický servis pro plynulý provoz expozice.
V rámci nové expozice v Jezuitské koleji v Klatovech vznikla i tato projekce s názvem Historie města Klatovy. Projekce je koncipována jako videomapping, přičemž jsou využity dvě projekční plochy takřka kolmo na sebe. Divák má tak možnost shlédnout vývoj města hned dvakrát. A to tak že se na vertikální projekční stěně promítá film a na horizontální ploše s modelem města divák vidí proměnu města z ptačí perspektivy. Navrhl jsem celou místnost s projekcí, ta je doplněna o časovou osou s vyobrazením významných etap vývoje města, o malé dioráma s lesním porostem. Expozici jsme vybavili i osvětlením a zajistili kompletní technický servis pro plynulý provoz expozice.
-
Klatovské katakomby - sklepní chodby
Klatovské katakomby, 2022
Cílem tohoto díla bylo ukázat návštěvníkům využití sklepeních chodeb s výklenky v dřívějších dobách. Výklenky sloužili převážně ke skladování potravin, případně jako kryty při válkách. Vzhledem k zvýšené vlhkosti podzemí jsme navrhli prohlídku pomocí webAR aplikace. Návštěvník tak po přihlášení do veřejné internetové sítě načte QR kód, který jej přesměruje do aplikace a za využití fotoaparátu v mobilu po zaměření na značku, vidí tu samou místnost doplněnou o předměty, podle toho, k jakému účelu místnost sloužila. Nemuselo se tak výrazně zasahovat do designu místnosti a výklenků. Ty jsme s ohledem na místo pouze vybavili grafikou pro webAR a nasvítili ambientním světlem tak, aby se zachovala čitelnost grafické značky a světlo příliš nerušilo.
Cílem tohoto díla bylo ukázat návštěvníkům využití sklepeních chodeb s výklenky v dřívějších dobách. Výklenky sloužili převážně ke skladování potravin, případně jako kryty při válkách. Vzhledem k zvýšené vlhkosti podzemí jsme navrhli prohlídku pomocí webAR aplikace. Návštěvník tak po přihlášení do veřejné internetové sítě načte QR kód, který jej přesměruje do aplikace a za využití fotoaparátu v mobilu po zaměření na značku, vidí tu samou místnost doplněnou o předměty, podle toho, k jakému účelu místnost sloužila. Nemuselo se tak výrazně zasahovat do designu místnosti a výklenků. Ty jsme s ohledem na místo pouze vybavili grafikou pro webAR a nasvítili ambientním světlem tak, aby se zachovala čitelnost grafické značky a světlo příliš nerušilo.
-
Klatovské katakomby – videomapping
Klatovské katakomby, 2022
Úkolem bylo odprezentovat tři významné osobnosti v Klatovech, jako byli Bohuslav Balbín, Vojtěch Chanovský nebo Václav Matěj Kramerius. Na místo klasické projekce jsme zvolili videomapping, který se skvěle hodil na nepravidelný tvar stěny. Zvolili jsme jako matrici triptych, kde jsme na střed projekce umístili plexisklo se speciální projekční fólií. Vznikl tak dojem, že je za sklem další prostor, kam vstupuje řečník, levé a pravé křídlo tak slouží jako prezentační plocha, kde se zobrazují myšlenky, události či díla řečníků.
Úkolem bylo odprezentovat tři významné osobnosti v Klatovech, jako byli Bohuslav Balbín, Vojtěch Chanovský nebo Václav Matěj Kramerius. Na místo klasické projekce jsme zvolili videomapping, který se skvěle hodil na nepravidelný tvar stěny. Zvolili jsme jako matrici triptych, kde jsme na střed projekce umístili plexisklo se speciální projekční fólií. Vznikl tak dojem, že je za sklem další prostor, kam vstupuje řečník, levé a pravé křídlo tak slouží jako prezentační plocha, kde se zobrazují myšlenky, události či díla řečníků.
-
-
Film / Video / Televize
-
Přirozená ventilace v kryptách kostela - 3D animace
Klatovské katakomby, 2022
Pro Klatvské katakomby jsme připravili 3D animaci, kde bylo potřeba znázornit vývoj ventilace v průběhu několika let, kdy ventilace fungovala jinak při výstavbě za jezuitů, jinak zase v době po zasypání při stavebních úpravách, nebo kdy nefungovala vůbec ve 20. století až po dnešek, kdy je ventilace již zprovozněna do původní podoby. Abychom mohli vývoj ventilace demonstrovat v animaci, bylo potřeba připravit dokonalý 3D model katakomb. K tomu jsme přizvali ke spolupráci odborníka a konzultanta, pana Ing. Červenáka, který nám dodal veškeré informace a technické dokumentace k ventilaci v katakombách.
Pro Klatvské katakomby jsme připravili 3D animaci, kde bylo potřeba znázornit vývoj ventilace v průběhu několika let, kdy ventilace fungovala jinak při výstavbě za jezuitů, jinak zase v době po zasypání při stavebních úpravách, nebo kdy nefungovala vůbec ve 20. století až po dnešek, kdy je ventilace již zprovozněna do původní podoby. Abychom mohli vývoj ventilace demonstrovat v animaci, bylo potřeba připravit dokonalý 3D model katakomb. K tomu jsme přizvali ke spolupráci odborníka a konzultanta, pana Ing. Červenáka, který nám dodal veškeré informace a technické dokumentace k ventilaci v katakombách.
-
Zázraky evoluce – videomapping
Národní Muzeum, 2021
Pro přírodovědeckou expozici Národního muzea jsme realizovali úvodní projekci, která byla koncipována jako video mapping na obrazy rámu. Výsledná projekce za využití 3D animace a videomappingu tak seznámí diváka v úvodním sále s expozicí jako takovou. Prostřednictvím „obživlých“ obrazů uvidí návštěvník živočichy, se kterými se pak později sám setká. Obrazy tak dodávají prostoru neopakovatelnou atmosféru, která vás vtáhne do fascinujícího světa zvířat. Díky tomu nahlédnete do světa bezobratlých živočichů, ryb, obojživelníků, plazů, ptáků a v neposlední řadě i savců. Samotný animovaný film představuje několik zásadních vývojových kroků, které živočichové vykonali na cestě k obsazení a ovládnutí téměř všech koutů naší planety. V krátkém čase seznámí s výsledkem dlouhého evolučního procesu a vysvětlí, jak se zajímavé a často opravdu rozdílné organismy přizpůsobovaly rozličným podmínkám na Zemi.
Pro přírodovědeckou expozici Národního muzea jsme realizovali úvodní projekci, která byla koncipována jako video mapping na obrazy rámu. Výsledná projekce za využití 3D animace a videomappingu tak seznámí diváka v úvodním sále s expozicí jako takovou. Prostřednictvím „obživlých“ obrazů uvidí návštěvník živočichy, se kterými se pak později sám setká. Obrazy tak dodávají prostoru neopakovatelnou atmosféru, která vás vtáhne do fascinujícího světa zvířat. Díky tomu nahlédnete do světa bezobratlých živočichů, ryb, obojživelníků, plazů, ptáků a v neposlední řadě i savců. Samotný animovaný film představuje několik zásadních vývojových kroků, které živočichové vykonali na cestě k obsazení a ovládnutí téměř všech koutů naší planety. V krátkém čase seznámí s výsledkem dlouhého evolučního procesu a vysvětlí, jak se zajímavé a často opravdu rozdílné organismy přizpůsobovaly rozličným podmínkám na Zemi.
-