Detail kreativce
Jan Škuta / Škuta Design
fyzická osoba podnikající na základě živnostenského zákona č. 455/1991 Sb. disponující IČO
IČO: 76289290
Kontakt:
+420 777 866 079
jan@skutadesign.cz
O profilu kreativce
Jsem grafický designér se vzděláním v oboru a 20+ lety praxe. Zakládám si na kvalitě a pečlivém, erudovaném přístupu, který by měl ve výsledku přinést řemeslně zcela perfektní řešení. Vyvíjím pro své klienty značky a brandy, pomáhám je udržovat v celém rozsahu od loga až po nejdrobnější tiskoviny, web či Office šablony, "digitál" a "print" nerozlišuji. Zajišťuji i výrobu — tisk, programování apod.
Grafický designér, Art Director
Odkazy
Adresy
-
-
Sídlo:
Řehořova 962/26
Praha 3 13000 -
Kontaktní adresa:
Radhošťská 1645/15
Praha 3 13000
Hlavní město Praha
-
Místa působnosti:
- Královéhradecký kraj
- Jihočeský kraj
- Jihomoravský kraj
- Karlovarský kraj
- Liberecký kraj
- Moravskoslezský kraj
- Olomoucký kraj
- Pardubický kraj
- Hlavní město Praha
- Plzeňský kraj
- Středočeský kraj
- Ústecký kraj
- Kraj Vysočina
- Zlínský kraj
Oblasti nabízených služeb
-
Fotografie
-
Café Kampus
Café Kampus, 2018
Food-photography a postprodukce pro legendární kavárnu Café Kampus (dříve Krásný ztráty) v Náprstkově ulici, dnes již bohužel zaniklou.
Food-photography a postprodukce pro legendární kavárnu Café Kampus (dříve Krásný ztráty) v Náprstkově ulici, dnes již bohužel zaniklou.
-
Fotografie a postprodukce pro známou společnost Oxalis, prodejce čaje a kávy.
-
-
Grafický design / branding
-
COLL COLL research
COLL COLL, 2018
Návrh extenzivní dynamické vizuální identity pro neziskovou organizaci, spojenou s předním pražským architektonickým studiem COLL COLL. Návrh je inspirován přirodními strukturami, jenž jsou i objektem a výzkumným předmětem zkoumání této organizace a tyto struktury ve značce i v dalších prvcích jsou navrženy jako dynamicky měnitelné, což pak umožňuje nevídanou míru kreativní flexibility a celý systém vizuálně zpestřuje. Příroda jako nejlepší zdroj nápadů.
Návrh extenzivní dynamické vizuální identity pro neziskovou organizaci, spojenou s předním pražským architektonickým studiem COLL COLL. Návrh je inspirován přirodními strukturami, jenž jsou i objektem a výzkumným předmětem zkoumání této organizace a tyto struktury ve značce i v dalších prvcích jsou navrženy jako dynamicky měnitelné, což pak umožňuje nevídanou míru kreativní flexibility a celý systém vizuálně zpestřuje. Příroda jako nejlepší zdroj nápadů.
-
Fyzikální ústav Akademie věd ČR
Fyzikální ústav Akademie věd ČR, 2019-dosud
Pro FZU, největší vědecký ústav AV ČR a zároveň jednu z nejvýznamnějších vědeckých institucí ve světovém měřítku jsem autorsky vytvořil a kompletně zpracoval design, layout i sazbu nejdůležitější publikace, jakou obdobné instituce musí povinně a pravidelně vydávat, aby nejen podaly zprávu o své činnosti, ale zároveň i obhájily svou existenci. V rámci velkorysého řešení vznikla mimořádná téměř 500 stránková kniha s obálkou, zahrnující řadu neobvyklých polygrafických prvků, jako je holografická folie či fluorescenční tisk, jenž světélkuje ve tmě, což je jev, jenž odkazuje na fyzikální jev zvaný "Čerenkovovo záření" (obr. 1). V další spolupráci s FZU jsem rovněž autorem rozšíření jeho vizuální identity o řadu podznaček a příslušných subidentit (obr. 3), starám se o informační grafiku a orientační systém či společně tvoříme nejrůznější další typické marketingové materiály (obr. 4). Mimořádný úspěch ve spolupráci s FZU se nám podařil na jaře 2020, kdy jsme pro ústav vytvořili a v mezinárodní konkurenci vysoutěžili autorský 3D vizuál k věděckému článku o bionanotechnologiích, jenž pak byl otištěn na obálce velice prestižního časopisu Carbon (č. 163) z vůbec nejvýznamnějšího vědeckého nakladatelství na světě Elsevier (obr. 2),
Pro FZU, největší vědecký ústav AV ČR a zároveň jednu z nejvýznamnějších vědeckých institucí ve světovém měřítku jsem autorsky vytvořil a kompletně zpracoval design, layout i sazbu nejdůležitější publikace, jakou obdobné instituce musí povinně a pravidelně vydávat, aby nejen podaly zprávu o své činnosti, ale zároveň i obhájily svou existenci. V rámci velkorysého řešení vznikla mimořádná téměř 500 stránková kniha s obálkou, zahrnující řadu neobvyklých polygrafických prvků, jako je holografická folie či fluorescenční tisk, jenž světélkuje ve tmě, což je jev, jenž odkazuje na fyzikální jev zvaný "Čerenkovovo záření" (obr. 1). V další spolupráci s FZU jsem rovněž autorem rozšíření jeho vizuální identity o řadu podznaček a příslušných subidentit (obr. 3), starám se o informační grafiku a orientační systém či společně tvoříme nejrůznější další typické marketingové materiály (obr. 4). Mimořádný úspěch ve spolupráci s FZU se nám podařil na jaře 2020, kdy jsme pro ústav vytvořili a v mezinárodní konkurenci vysoutěžili autorský 3D vizuál k věděckému článku o bionanotechnologiích, jenž pak byl otištěn na obálce velice prestižního časopisu Carbon (č. 163) z vůbec nejvýznamnějšího vědeckého nakladatelství na světě Elsevier (obr. 2),
-
Kofola
Kofola, a. s., 2014—2015
V rámci přímé spolupráce s firmou Kofola jsem se staral o některé POS materiály jednak přímo pro tuto značku a dále i pro její podznačky, jako Vinea či Semtex. Na referenci lze ukázat, že se nesoustřeďuji jen na samotné značky, ale nemám problém ani s tvorbou menších či BTL materiálů.
V rámci přímé spolupráce s firmou Kofola jsem se staral o některé POS materiály jednak přímo pro tuto značku a dále i pro její podznačky, jako Vinea či Semtex. Na referenci lze ukázat, že se nesoustřeďuji jen na samotné značky, ale nemám problém ani s tvorbou menších či BTL materiálů.
-
Národní cena za studentský design 2014
Design Cabinet CZ, 2012, 2014
V prestižní soutěži pro absolventy oborů grafický design jsem se svou diplomovou prací jménem "Grafický design ve službách dobra a zla" dočkal hned dvou ocenění, jednak 1. ceny děkana Fakulty designu a umění Ladislava Sutnara v Plzni a dále ceny Finezza Award. Moje diplomová práce se zabývala jednak aspekty dobra a zla v profesi grafického designéra, etickými a morálními pravidly, jejich definováním a formulováním do určitých vodítek. Další část práce pak zkoumá doménu, která může být z hlediska grafického designéra tou nejtěžší s největšími konsekvenčními dopady - a sice politickou propagandou i současnými metodami politického marketingu i jejího zneužívání na řadě konkrétních případů. Práce vznikla v druhé půli roku 2012, tedy ještě v době před zvolením prezidenta Zemana a podařilo se mi v ní úspěšně předpovědět příchod politických marketérů "s flexibilní morálkou" typu Marka Prchala. V praktické části se pak práce snaží definovat etický kód designéra a uvést jej do praxe formou experimentů v DIY vizuálním stylu, jenž má sloužit jako případný nástroj nedestruktivního protestu proti amorálním metodám v marketingu obecně. Práce byla vystavena na několika výstavách, např. na 26. bienále grafického designu v Brně, dále např. ve Vídni nebo v Praze.
V prestižní soutěži pro absolventy oborů grafický design jsem se svou diplomovou prací jménem "Grafický design ve službách dobra a zla" dočkal hned dvou ocenění, jednak 1. ceny děkana Fakulty designu a umění Ladislava Sutnara v Plzni a dále ceny Finezza Award. Moje diplomová práce se zabývala jednak aspekty dobra a zla v profesi grafického designéra, etickými a morálními pravidly, jejich definováním a formulováním do určitých vodítek. Další část práce pak zkoumá doménu, která může být z hlediska grafického designéra tou nejtěžší s největšími konsekvenčními dopady - a sice politickou propagandou i současnými metodami politického marketingu i jejího zneužívání na řadě konkrétních případů. Práce vznikla v druhé půli roku 2012, tedy ještě v době před zvolením prezidenta Zemana a podařilo se mi v ní úspěšně předpovědět příchod politických marketérů "s flexibilní morálkou" typu Marka Prchala. V praktické části se pak práce snaží definovat etický kód designéra a uvést jej do praxe formou experimentů v DIY vizuálním stylu, jenž má sloužit jako případný nástroj nedestruktivního protestu proti amorálním metodám v marketingu obecně. Práce byla vystavena na několika výstavách, např. na 26. bienále grafického designu v Brně, dále např. ve Vídni nebo v Praze.
-
Špejle
Špejle (www.spejle.eu), 02/2016-dosud
Pro jednu z nejpopulárnějších pražských restaurací jsem v roce 2016 navrhl komplexní autorský grafický koncept, o nějž se starám jako art director, grafik a někdy i jako copywriter dodnes, Grafický systém je minimalistický, postavený a odvozený od jednoduchého tvaru špejle, na níž se zde servírují nabízené pochutiny, včetně zachování přesných reálných proporcí. Stylizačně odkazuje a je i záměrově určitou poctou velice významnému českému grafikovi Ladislavu Sutnarovi. V rámci celého projektu vznikla v čase kromě standardních prvků, jako jsou logo, tiskoviny či menu i celá řada dalších méně obvyklých elementů, mnohých v přesahu do interiérového či produktového designu, jako jsou třeba autorské "nekonečné" vzorky na stěnách, piktogramy, označující jednotlivá funkční zařízení restaurace či třeba autorský design ledničky, či unikátního longboardu, jenž restaurace věnovala jako cenu do soutěže pro návštěvníky.
Pro jednu z nejpopulárnějších pražských restaurací jsem v roce 2016 navrhl komplexní autorský grafický koncept, o nějž se starám jako art director, grafik a někdy i jako copywriter dodnes, Grafický systém je minimalistický, postavený a odvozený od jednoduchého tvaru špejle, na níž se zde servírují nabízené pochutiny, včetně zachování přesných reálných proporcí. Stylizačně odkazuje a je i záměrově určitou poctou velice významnému českému grafikovi Ladislavu Sutnarovi. V rámci celého projektu vznikla v čase kromě standardních prvků, jako jsou logo, tiskoviny či menu i celá řada dalších méně obvyklých elementů, mnohých v přesahu do interiérového či produktového designu, jako jsou třeba autorské "nekonečné" vzorky na stěnách, piktogramy, označující jednotlivá funkční zařízení restaurace či třeba autorský design ledničky, či unikátního longboardu, jenž restaurace věnovala jako cenu do soutěže pro návštěvníky.
-
-
Webdesign
-
Design webu strojní fakulty ČVUT.
-
Intex
Intex Ledeč, 2021–2022
Intex Ledeč je tradiční český výrobce zakázkového nábytku na míru pro hotely, restaurace, kanceláře i soukromé realizace. V rámci ucelenějšího projektu jsme společně provedli redesign celé vizuální identity, návrh nového logotypu, materiálů a samozřejmě webové prezentace, a to včetně příslušného zaškolení zaměstnanců v CMS (redakčním systému).
Intex Ledeč je tradiční český výrobce zakázkového nábytku na míru pro hotely, restaurace, kanceláře i soukromé realizace. V rámci ucelenějšího projektu jsme společně provedli redesign celé vizuální identity, návrh nového logotypu, materiálů a samozřejmě webové prezentace, a to včetně příslušného zaškolení zaměstnanců v CMS (redakčním systému).
-
Webová prezentace (a celá vizuální identita) pro český IT startup.
-
Design webu pro Židovské muzeum v Praze.
-
-
UX design
-
Mobilní bankovnictví ČSOB/Era
MindStream/ČSOB, 2014–2015
UX/UI Framework a guidelines pro vývoj aplikací pro mobilní bankovnictví ČSOB/Era,
UX/UI Framework a guidelines pro vývoj aplikací pro mobilní bankovnictví ČSOB/Era,
-
Nakladatelství NLN
NLN, 2022—2023 (v přípravě)
UX/UI a kompletní grafický design nového webu nakladatelství NLN.
UX/UI a kompletní grafický design nového webu nakladatelství NLN.
-
Solid 21
Fyzikální ústav Akademie věd ČR, 2022—2023
UX, informační design pro orientační a navigační systém a grafický design nového vědeckého pavilonu Fyzikálního ústavu Akademie věd ČR.
UX, informační design pro orientační a navigační systém a grafický design nového vědeckého pavilonu Fyzikálního ústavu Akademie věd ČR.
-