Detail kreativce
Jiří Troskov
fyzická osoba podnikající na základě živnostenského zákona č. 455/1991 Sb. disponující IČO
IČO: 69037370
Kontakt:
Jiří Troskov
+420 603 155 357
info@jitrodesign.com
O profilu kreativce
Grafickému designu se profesionálně věnuji od roku 1994. Mou specializací je práce s písmem převážně při úpravě knih a podobných tištěných výstupů, přímá komunikace s dodavateli papíru, tiskárnou a knihárnou, ale také úzká spolupráce s klientem při navrhování firemního či brand designu. Při práci postupuji samostatně nebo s týmem externích specialistů (dle povahy zakázky).
grafický design / typografie / branding
Odkazy
Adresy
-
-
Sídlo:
Rohliny 10
Turnov 51101 -
Kontaktní adresa:
Rohliny 10
Turnov 51101
Liberecký kraj
-
-
-
Provozovna:
Široká 14
Praha 1
Hlavní město Praha
Jiří Troskov
+420 603 155 357
info@jitrodesign.com
-
Místa působnosti:
- Královéhradecký kraj
- Jihočeský kraj
- Jihomoravský kraj
- Karlovarský kraj
- Liberecký kraj
- Moravskoslezský kraj
- Olomoucký kraj
- Pardubický kraj
- Hlavní město Praha
- Plzeňský kraj
- Středočeský kraj
- Ústecký kraj
- Kraj Vysočina
- Zlínský kraj
Oblasti nabízených služeb
-
Grafický design / branding
-
Hubertus
Pivovar Kácov, 2010
Logo a etiketa (včetně nerealizovaného návrhu a pracovní skicy) piva Hubertus. Šlo o první rebrand značky Hubertus pivovaru Kácov jenž má dlouholetou tradici a obsáhlou historii. Požadavkem bylo vytvořit krom nového loga i etikety na lahev PET pro výčepní pivo, světlý ležák 11°, světlý ležák 12°a tmavý speciál.
Logo a etiketa (včetně nerealizovaného návrhu a pracovní skicy) piva Hubertus. Šlo o první rebrand značky Hubertus pivovaru Kácov jenž má dlouholetou tradici a obsáhlou historii. Požadavkem bylo vytvořit krom nového loga i etikety na lahev PET pro výčepní pivo, světlý ležák 11°, světlý ležák 12°a tmavý speciál.
-
Jaroslav Rudiš — Český ráj
Nakladatelství Labyrint, 2018
Novela Jaroslava Rudiše se odehrává v chátrající sauně někde v Českém ráji, kde parta chlapíků v potu a horku vytváří a prolíná své pohledy na svět a život — svůj český ráj. Po několika pokusech vytvořit návrh obálky knihy, stalo se, že mi v nakladatelství při diskuzi nad knihou padla do oka ilustrace Daniely Olejníkové a bylo jasno! Stačilo pak jen vytvořit grafické prvky ve vhodném barevném napojení a vybrat hodící se písmo. I zde byla volba v podstatě jasná. Písmo Woodkit Print Ondreje Jóba je ještě cítit barvou či lisem knihtisku a Kulturista od Tomáše Brousila se k sazbě chlapských textů hodí i jménem. Celá sazba je v temně indigové barvě, stejně tak jako použité rastrové plochy oddělující jednotlivé části knihy. Vstupní strany jsou obohaceny magentou, která nás trochu rozehřeje… vždyť vstupujeme do sauny…
Novela Jaroslava Rudiše se odehrává v chátrající sauně někde v Českém ráji, kde parta chlapíků v potu a horku vytváří a prolíná své pohledy na svět a život — svůj český ráj. Po několika pokusech vytvořit návrh obálky knihy, stalo se, že mi v nakladatelství při diskuzi nad knihou padla do oka ilustrace Daniely Olejníkové a bylo jasno! Stačilo pak jen vytvořit grafické prvky ve vhodném barevném napojení a vybrat hodící se písmo. I zde byla volba v podstatě jasná. Písmo Woodkit Print Ondreje Jóba je ještě cítit barvou či lisem knihtisku a Kulturista od Tomáše Brousila se k sazbě chlapských textů hodí i jménem. Celá sazba je v temně indigové barvě, stejně tak jako použité rastrové plochy oddělující jednotlivé části knihy. Vstupní strany jsou obohaceny magentou, která nás trochu rozehřeje… vždyť vstupujeme do sauny…
-
Management plán ochrany světového kulturního dědictví historického centra Prahy – část 001
Hlavní město Praha, 2021
Zapsáním historického centra Prahy na Seznam UNESCO (1992) vznikla hlavnímu městu Praze povinnost vytvořit strategický dokument, tzv. Management plán, ve kterém se zaváže pečovat a přiměřeně rozvíjet mezinárodně chráněnou památku. Jeho tvorbou byla pověřena redakční rada, která koordinovala autorský tým Management plánu tvořený Ing. arch. Janem Sedlákem a doc. Ing. arch. Miroslavem Cikánem. Zpracování probíhalo v několika etapách, materiál prošel několika koly připomínkových řízení, kterých se účastnila nejen politická reprezentace hl. m. Prahy, ale též odbory Magistrátu hl. m. Prahy, vybrané externí odborné instituce a vědečtí pracovníci. Dokument byl též opakovaně postoupen k připomínkování Centru světového dědictví a Mezinárodní radě pro památky a sídla (ICOMOS). Celé dílo tedy procházelo mnoha koly schvalování a to nejen obsahu, ale i jeho grafického řešení, které se v průběhu času měnilo dle potřeb zadavatele a autorů. Výsledná podoba publikace, složené ze tří samostatně svázaných částí, se nakonec realizovala v průběhu několika let a vyšla ve dvou jazykových mutacích. První část souboru upozorňuje na nejdůležitější komponenty, ze kterých se skládá památkově, historicky a architektonicky unikátní hodnota Pražské památkové rezervace. Druhou částí souboru jsou Cíle a opatření – k naplnění hlavních tezí Management plánu by mělo sloužit celkem 38 dílčích, tzv. realizačních cílů a celkem 136 jasně definovaných opatření. Obě první části souboru obsahují krom odborného textu i fotografie od několika autorů. Třetí část se skládá z mnoha doprovodných plánů a map, které ve větší míře dodal Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR). Vzhledem k podrobnosti mnoha map a četnosti k nim vztahujících se legend bylo nutné zvětšit formát knižního bloku a obohatit stránky o nutné klopy, což se pak při obarvování ořízky stalo skoro neřešitelným problémem, neboť barva se neustále dostávala dovnitř knižního bloku. V tento moment je třeba ocenit přístup Roberta Filky z tiskárny Helbich, který spolu s kolegy vše dokonale vyřešil a postarali se tak o velice precizní zpracování dodaných podkladů. Krom tisku a výroby zmíněných sešitů byla tiskárně zadána i výroba specificky tvarované krabice, kterou taktéž velice svědomitě dotáhli do výsledné podoby. Sešity i krabice jsou potištěny sítotiskovou bílou barvou a opatřeny 3D parciálním lakem. Veškerý papír byl dodán firmou Fedrigoni, jehož kvalitu a ušlechtilost už asi ani netřeba připomínat.
Zapsáním historického centra Prahy na Seznam UNESCO (1992) vznikla hlavnímu městu Praze povinnost vytvořit strategický dokument, tzv. Management plán, ve kterém se zaváže pečovat a přiměřeně rozvíjet mezinárodně chráněnou památku. Jeho tvorbou byla pověřena redakční rada, která koordinovala autorský tým Management plánu tvořený Ing. arch. Janem Sedlákem a doc. Ing. arch. Miroslavem Cikánem. Zpracování probíhalo v několika etapách, materiál prošel několika koly připomínkových řízení, kterých se účastnila nejen politická reprezentace hl. m. Prahy, ale též odbory Magistrátu hl. m. Prahy, vybrané externí odborné instituce a vědečtí pracovníci. Dokument byl též opakovaně postoupen k připomínkování Centru světového dědictví a Mezinárodní radě pro památky a sídla (ICOMOS). Celé dílo tedy procházelo mnoha koly schvalování a to nejen obsahu, ale i jeho grafického řešení, které se v průběhu času měnilo dle potřeb zadavatele a autorů. Výsledná podoba publikace, složené ze tří samostatně svázaných částí, se nakonec realizovala v průběhu několika let a vyšla ve dvou jazykových mutacích. První část souboru upozorňuje na nejdůležitější komponenty, ze kterých se skládá památkově, historicky a architektonicky unikátní hodnota Pražské památkové rezervace. Druhou částí souboru jsou Cíle a opatření – k naplnění hlavních tezí Management plánu by mělo sloužit celkem 38 dílčích, tzv. realizačních cílů a celkem 136 jasně definovaných opatření. Obě první části souboru obsahují krom odborného textu i fotografie od několika autorů. Třetí část se skládá z mnoha doprovodných plánů a map, které ve větší míře dodal Institut plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR). Vzhledem k podrobnosti mnoha map a četnosti k nim vztahujících se legend bylo nutné zvětšit formát knižního bloku a obohatit stránky o nutné klopy, což se pak při obarvování ořízky stalo skoro neřešitelným problémem, neboť barva se neustále dostávala dovnitř knižního bloku. V tento moment je třeba ocenit přístup Roberta Filky z tiskárny Helbich, který spolu s kolegy vše dokonale vyřešil a postarali se tak o velice precizní zpracování dodaných podkladů. Krom tisku a výroby zmíněných sešitů byla tiskárně zadána i výroba specificky tvarované krabice, kterou taktéž velice svědomitě dotáhli do výsledné podoby. Sešity i krabice jsou potištěny sítotiskovou bílou barvou a opatřeny 3D parciálním lakem. Veškerý papír byl dodán firmou Fedrigoni, jehož kvalitu a ušlechtilost už asi ani netřeba připomínat.
-
Na pomezí / Grenznah
Jan Šícha, 2019
Dvojjazyčná publikace rozhovorů s obyvateli pohraničních obcí Planá a Tirschenreuthu. Z jedné strany český text, z druhé strany text německý. Uprostřed černobílé fotografie z Česko-německé Svatoanenské pouti, jenž je společnou akcí zmíněných pohraničních obcí. Žádné nacionální barvy, jen žlutá a modrá spojená v zelenou, která je použita na předsádkách, nadpisech a na ořízce. Jediná plnobarevná výjimka je obrazová příloha v podobě fotovizitky daných obcí v každé jazykové části knihy. Celý koncept dokonale převedla do hmotné podoby Těšínská tiskárna.
Dvojjazyčná publikace rozhovorů s obyvateli pohraničních obcí Planá a Tirschenreuthu. Z jedné strany český text, z druhé strany text německý. Uprostřed černobílé fotografie z Česko-německé Svatoanenské pouti, jenž je společnou akcí zmíněných pohraničních obcí. Žádné nacionální barvy, jen žlutá a modrá spojená v zelenou, která je použita na předsádkách, nadpisech a na ořízce. Jediná plnobarevná výjimka je obrazová příloha v podobě fotovizitky daných obcí v každé jazykové části knihy. Celý koncept dokonale převedla do hmotné podoby Těšínská tiskárna.
-
Slavnostní koncert česko-německé vzájemnosti — Collegium 1704, Konojedy
Spolek pro obnovu památek Úštěcka, 2020
Obdivuji zapálené nadšence, kteří se snaží pro svůj region vytvořit něco co má přesah. A pokud je mi i blízká obsahová stránka akce, tak neváhám a s radostí možnost spolupráce přijímám. To se přesně stalo, když jsem dostal nabídku od zástupkyně Spolku pro obnovu památek Úštěcka, zamyslet se nad grafickou úpravou tiskovin Slavnostního koncertu česko-německé vzájemnosti pořádaným u příležitosti obnovení kostela v Konojedech a 230. výročí narození faráře, filozofa a spisovatele Vincence Zahradníka. Odmítl jsem využití skupinových fotografií naprosto výtečného hudebního seskupení Collegium 1704 a místo toho použil florální motivy symbolizující dva sousedské národy. Typografie je postavena na kresebně výrazném písmu Ogg podpořeným kresebně méně výrazným, ale stejně tak zajímavým písmem Stabil Grotesk.
Obdivuji zapálené nadšence, kteří se snaží pro svůj region vytvořit něco co má přesah. A pokud je mi i blízká obsahová stránka akce, tak neváhám a s radostí možnost spolupráce přijímám. To se přesně stalo, když jsem dostal nabídku od zástupkyně Spolku pro obnovu památek Úštěcka, zamyslet se nad grafickou úpravou tiskovin Slavnostního koncertu česko-německé vzájemnosti pořádaným u příležitosti obnovení kostela v Konojedech a 230. výročí narození faráře, filozofa a spisovatele Vincence Zahradníka. Odmítl jsem využití skupinových fotografií naprosto výtečného hudebního seskupení Collegium 1704 a místo toho použil florální motivy symbolizující dva sousedské národy. Typografie je postavena na kresebně výrazném písmu Ogg podpořeným kresebně méně výrazným, ale stejně tak zajímavým písmem Stabil Grotesk.
-