Detail kreativce

Zpět na galerii

Jiří Toman

Fyzická osoba podnikající na základě jiného než živnostenského zákona (např. autorský zákon č. 121/2000 Sb.,) disponující DIČ

Kontakt:

Jiří Toman

+420 775 314 420

toman@sudetype.com

O profilu kreativce

Jsme grafické studio a digitální písmolijna se severočeskými kořeny, ale otevřené ke spolupráci po celém světě. Tvoříme v širokém spektru vizuální komunikace: od logotypů přes orientační systémy, weby či knižní úpravy až po naše autorská písma.

Sudetype / Jiří Toman & Lucie Bočková

Odkazy

Adresy

    • Sídlo:

      Slavíčkova 69
      Liberec III-Jeřáb 460 07
    • Kontaktní adresa:

      Slavíčkova 69
      Liberec III-Jeřáb 460 07
      Liberecký kraj

Místa působnosti:

  • Královéhradecký kraj
  • Jihočeský kraj
  • Jihomoravský kraj
  • Karlovarský kraj
  • Liberecký kraj
  • Moravskoslezský kraj
  • Olomoucký kraj
  • Pardubický kraj
  • Hlavní město Praha
  • Plzeňský kraj
  • Středočeský kraj
  • Ústecký kraj
  • Kraj Vysočina
  • Zlínský kraj

Oblasti nabízených služeb

  • Grafický design / branding

    • Gradec

      Univerzita Hradec Králové, 2009–2022

      Obrázek reference

      Gradec je písmo exkluzivně navržené jako součást vítězného návrhu na logotyp a vizuální identitu Univerzity Hradec Králové (spoluautorství s Michalem Kukačkou). Tvarosloví jednotlivých liter přímo navazuje na konstrukci univerzitní značky — většina viditelných úhlů v písmu je přesně 20 ° od horizontální, resp. vertikální roviny. Tedy tak, jak jsou seříznuty i konce závorek v univerzitní značce. Tento nepatrný, leč všudypřítomný detail napomáhá budovat komplexní a jednotnou vizuální identitu Univerzity Hradec Králové.

      Gradec je písmo exkluzivně navržené jako součást vítězného návrhu na logotyp a vizuální identitu Univerzity Hradec Králové (spoluautorství s Michalem Kukačkou). Tvarosloví jednotlivých liter přímo navazuje na konstrukci univerzitní značky — většina viditelných úhlů v písmu je přesně 20 ° od horizontální, resp. vertikální roviny. Tedy tak, jak jsou seříznuty i konce závorek v univerzitní značce. Tento nepatrný, leč všudypřítomný detail napomáhá budovat komplexní a jednotnou vizuální identitu Univerzity Hradec Králové.

      https://sudetype.com/pisma/gradec
    • Lieberec

      Petr Vondřich (jizerské *ticho), 2020

      Obrázek reference

      Autorský průvodce blogu jizerské *ticho po Liberci představuje to nejzajímavější, co ve městě „probouzejícího se do své někdejší slávy“ a jeho okolí najdete. Tedy pokud patříte do stejné krevní skupiny, jako Petr Vondřich, který za jizerským *tichem stojí (a my bez mučení přiznáváme, že patříme). Fotografie: Eva Pacalová

      Autorský průvodce blogu jizerské *ticho po Liberci představuje to nejzajímavější, co ve městě „probouzejícího se do své někdejší slávy“ a jeho okolí najdete. Tedy pokud patříte do stejné krevní skupiny, jako Petr Vondřich, který za jizerským *tichem stojí (a my bez mučení přiznáváme, že patříme). Fotografie: Eva Pacalová

      https://sudetype.com/projekty/lieberec
    • Orientační systém pro Liptovský Mikuláš

      Město Liptovský Mikuláš, 2022

      Obrázek reference

      Pro Liptovský Mikuláš jsme zpracovali komplexní manuál navigačně-informačního systému města. Veškeré prvky systému jsou sjednoceny jak vizuálně (barevnost, ikony, písmo), tak členěním informací — se zohledněním rozdílných potřeb pro pěší či cyklisty a motoristy. Výrazným jednotícím prvkem je zlatý akcent, který je umístěn na hraně nosiče. V projektu využíváme naše autorské písmo Knedle.

      Pro Liptovský Mikuláš jsme zpracovali komplexní manuál navigačně-informačního systému města. Veškeré prvky systému jsou sjednoceny jak vizuálně (barevnost, ikony, písmo), tak členěním informací — se zohledněním rozdílných potřeb pro pěší či cyklisty a motoristy. Výrazným jednotícím prvkem je zlatý akcent, který je umístěn na hraně nosiče. V projektu využíváme naše autorské písmo Knedle.

      https://sudetype.com/projekty/liptovsky-mikulas
    • Písmo Knedle

      Sudetype, 2010–2023

      Obrázek reference

      Chutný sans-serif s delikátní kurzívou, ideální pro branding a obalový design. Knedle se vyznačují pečlivě vyváženými proporcemi a měkkým zakončením tahů, což dodává písmu důvěryhodný, ale zároveň přátelský výraz. Kurzívy nejsou jen mechanicky našikmené základní řezy, ale svým kaligrafickým tvarováním a užšími proporcemi tvoří chuťově vyvážený kontrapunkt. S širokou paletou 14 řezů (s podporou latinky a cyrilice), více než 1460 glyfy a bohatými funkcemi OpenType (včetně mnoha stylistických sad) se Knedle dokonale hodí pro potřeby brandingu nebo návrhu obalů. Díky skvělé čitelnosti a chytrým kontextovým alternativám mohou ale překvapivě dobře fungovat také jako písmo orientačních systémů. Dobrou chuť vinšujeme!

      Chutný sans-serif s delikátní kurzívou, ideální pro branding a obalový design. Knedle se vyznačují pečlivě vyváženými proporcemi a měkkým zakončením tahů, což dodává písmu důvěryhodný, ale zároveň přátelský výraz. Kurzívy nejsou jen mechanicky našikmené základní řezy, ale svým kaligrafickým tvarováním a užšími proporcemi tvoří chuťově vyvážený kontrapunkt. S širokou paletou 14 řezů (s podporou latinky a cyrilice), více než 1460 glyfy a bohatými funkcemi OpenType (včetně mnoha stylistických sad) se Knedle dokonale hodí pro potřeby brandingu nebo návrhu obalů. Díky skvělé čitelnosti a chytrým kontextovým alternativám mohou ale překvapivě dobře fungovat také jako písmo orientačních systémů. Dobrou chuť vinšujeme!

      https://sudetype.com/pisma/knedle
    • Průmyslová minulost, kreativní budoucnost: perspektivy průmyslového dědictví Podkrušnohoří

      Přírodovědecká fakulta Univerzity J. E. Purkyně v Ústí nad Labem, 12/2022

      Obrázek reference

      Grafická úprava ctí charakter publikace balancující na hraně odborné a populárně-naučné literatury. Jednotlivé kapitoly jsou oddělovány kompozicemi z imaginární „stavebnice průmyslových objektů“, což přímo odkazuje na možnosti kreativního (znovu)využití často chátrajících podkrušnohorských budov a areálů. Na obálce je využito vrstvy parciálního UV laku pro zobrazení „vrstvy budoucnosti“, ve které je průmyslovému areálu vdechnut nový život. Celou knihou pak prostupují skvělé fotografie Jiřího Dvořáka. Publikaci vydala Přírodovědecká fakulta Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem v roce 2022. Foto: Jiří Dvořák. Vydání této knihy bylo podpořeno Evropskou unií, Evropským sociálním fondem a Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy České republiky (projekt Smart City — Smart Region — Smart Community — CZ.02.1.01/0.0/0.0/17_048/0007435).

      Grafická úprava ctí charakter publikace balancující na hraně odborné a populárně-naučné literatury. Jednotlivé kapitoly jsou oddělovány kompozicemi z imaginární „stavebnice průmyslových objektů“, což přímo odkazuje na možnosti kreativního (znovu)využití často chátrajících podkrušnohorských budov a areálů. Na obálce je využito vrstvy parciálního UV laku pro zobrazení „vrstvy budoucnosti“, ve které je průmyslovému areálu vdechnut nový život. Celou knihou pak prostupují skvělé fotografie Jiřího Dvořáka. Publikaci vydala Přírodovědecká fakulta Univerzity Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem v roce 2022. Foto: Jiří Dvořák. Vydání této knihy bylo podpořeno Evropskou unií, Evropským sociálním fondem a Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy České republiky (projekt Smart City — Smart Region — Smart Community — CZ.02.1.01/0.0/0.0/17_048/0007435).

      https://sudetype.com/projekty/prumyslova-minulost-kreativni-budoucnost