Detail kreativce
Ondřej Saida
fyzická osoba podnikající na základě živnostenského zákona č. 455/1991 Sb. disponující IČO
IČO: 06272185
Kontakt:
Ing.arch. Ondřej Saida
+420 603 988 192
ondrej@saida.cz
O profilu kreativce
Jsem architekt a grafický designer pracující s rozmanitostí značek. V projektech spojuji jejich vizuální, materiální a kulturní kontexty. Moje praxe zahrnuje řadu typologií i v zahraničí, včetně veřejných prostor, bydlení, maloobchodních prodejen a nábytku. Koncept identity značek tvořím na základě důkladné analýzy a strategie.
Architekt Ondřej Saida
Odkazy
Adresy
-
-
Sídlo:
Sokolská 362/8
Brno - Veveří 60200 -
Kontaktní adresa:
Sokolská 362/8
Brno - Veveří 60200
Jihomoravský kraj
-
Místa působnosti:
Oblasti nabízených služeb
-
Architektura / Interiérový design / Design nábytku / Světelný design
-
Backstage
Backstage, 2021
Abychom prostory co nejvíce prosvětlili, odlehčili jsme interiér od zbytečných příček a nechali vyrobit transparentní nábytek na míru. Specifické regálové prvky tvoří ocelové konstrukce v matně černé úpravě, police z ořechového dřeva a vlněný plech ve smaragdově zelené. Regály dělí hlavní část salonu na středovou lounge/čekárnu a stříhací pozice po obou stranách místnosti. Přirozené začlenění jednoduché recepce do jednoho z regálů pak dále odlehčuje celkový dojem z interiéru. Vyniknout jsme naopak nechali samotné stříhací pozice. Ty tvoří italská kadeřnická křesla a šest zaoblených zrcadel, osazených rovněž do typických ocelových konstrukcí. Na stěny i strop jsme vybrali šedou betonovou stěrku. Denní světlo, které do salonu proudí okny z ulice osazenými smaragdově zelenými závěsy, bohužel nezaručí správné osvětlení zákazníků. Pro souměrné osvětlení účesů jsme proto nad každé kadeřnické křeslo zavěsili kruhové světlo o průměru 60 cm s neutrální barvou, která nezkresluje přirozenou barvu vlasů a tvoří příznačnou „svatozář“. Kruhová světla, které vychází ze symboliky loga, jsou umístěny i do ulice a do prostoru ulice posílají decentní vzkaz potenciálním zákazníkům. Naopak v přípravné místnosti s mycími boxy je strop osázený podélnými zářivkami, které rovněž navazují na tvarosloví symbolu nůžek v logu salonu. Vzhledem k okolnímu vizuálnímu smogu na Husově ulici jsme přistoupili k méně nápadnému výrazu celé provozovny směrem do ulice. Vstupní část jsme osadili decentním logem, jinak necháváme mluvit interiér. Když jdete kolem, vidíte jen zelené závěsy po stranách oken, charakteristické regálové konstrukce a práci kadeřníků.
Abychom prostory co nejvíce prosvětlili, odlehčili jsme interiér od zbytečných příček a nechali vyrobit transparentní nábytek na míru. Specifické regálové prvky tvoří ocelové konstrukce v matně černé úpravě, police z ořechového dřeva a vlněný plech ve smaragdově zelené. Regály dělí hlavní část salonu na středovou lounge/čekárnu a stříhací pozice po obou stranách místnosti. Přirozené začlenění jednoduché recepce do jednoho z regálů pak dále odlehčuje celkový dojem z interiéru. Vyniknout jsme naopak nechali samotné stříhací pozice. Ty tvoří italská kadeřnická křesla a šest zaoblených zrcadel, osazených rovněž do typických ocelových konstrukcí. Na stěny i strop jsme vybrali šedou betonovou stěrku. Denní světlo, které do salonu proudí okny z ulice osazenými smaragdově zelenými závěsy, bohužel nezaručí správné osvětlení zákazníků. Pro souměrné osvětlení účesů jsme proto nad každé kadeřnické křeslo zavěsili kruhové světlo o průměru 60 cm s neutrální barvou, která nezkresluje přirozenou barvu vlasů a tvoří příznačnou „svatozář“. Kruhová světla, které vychází ze symboliky loga, jsou umístěny i do ulice a do prostoru ulice posílají decentní vzkaz potenciálním zákazníkům. Naopak v přípravné místnosti s mycími boxy je strop osázený podélnými zářivkami, které rovněž navazují na tvarosloví symbolu nůžek v logu salonu. Vzhledem k okolnímu vizuálnímu smogu na Husově ulici jsme přistoupili k méně nápadnému výrazu celé provozovny směrem do ulice. Vstupní část jsme osadili decentním logem, jinak necháváme mluvit interiér. Když jdete kolem, vidíte jen zelené závěsy po stranách oken, charakteristické regálové konstrukce a práci kadeřníků.
-
BÚDA Benešov
BÚDA Benešov, 2021
Búda je netradiční vinotéka, která spojuje kulturu, kávu, víno a srdečné lidi. Jasně se odlišujeme od klišé vináren. Navazujeme na tradici geometrickou rekonstrukcí ornamentů moravské kultury a minimalismu. Komunitní prostor žije naplno ve funkcionalistické budově naproti vlakovému nádraží v Benešově u Prahy.
Búda je netradiční vinotéka, která spojuje kulturu, kávu, víno a srdečné lidi. Jasně se odlišujeme od klišé vináren. Navazujeme na tradici geometrickou rekonstrukcí ornamentů moravské kultury a minimalismu. Komunitní prostor žije naplno ve funkcionalistické budově naproti vlakovému nádraží v Benešově u Prahy.
-
GoBlue
GoBlue, 2022
Goblue je internetový a kamenný obchod ve Valencii, zaměřený na špičkové produkty pro městskou mobilitu. Interiérový design jsem vytvořil v uceleném designu, který podtrhuje hlavní poselství nové značky – don’t complicate it, just go blue.Goblue je internetový a kamenný obchod ve Valencii, zaměřený na špičkové produkty pro městskou mobilitu. Interiérový design jsem vytvořil v uceleném designu, který podtrhuje hlavní poselství nové značky – don’t complicate it, just go blue.
Goblue je internetový a kamenný obchod ve Valencii, zaměřený na špičkové produkty pro městskou mobilitu. Interiérový design jsem vytvořil v uceleném designu, který podtrhuje hlavní poselství nové značky – don’t complicate it, just go blue.Goblue je internetový a kamenný obchod ve Valencii, zaměřený na špičkové produkty pro městskou mobilitu. Interiérový design jsem vytvořil v uceleném designu, který podtrhuje hlavní poselství nové značky – don’t complicate it, just go blue.
-
Nemocniční bistro Brno Bohunice
Jakub Šelle, 2021
Původní bistro, ukryté za nevkusně polepenou hliníkovou stěnou, vytahujeme do prostoru chodby a obohacujeme o sezení. To je obehnané regálovými stěnami kotvenými do podlahy a překližkovými policemi s netradiční terakotovou laminací. Všudypřítomné pokojové rostliny a barevné akcenty tak vytváří oázu ve sterilní bílé nemocniční mlze. V rámci zadání projektu bylo nutné počítat s uzamykatelností celého prostoru, což jsme vyřešili posuvnými stěnami, které jsou součástí subtilních jeklových regálů. Ty jsou navrženy tak, abychom 543 nenarušili požární řešení v budově a zároveň dostali do bistra denní světlo. V návrhu záměrně pracujeme s kontrastem stávajících prostorů nemocnice s nově navrženými konstrukcemi bistra. Konstrukční materiály nezakrýváme, doplňujeme živou barevnou paletou, která ladí s původní mramorovou dlažbou na podlaze. V protikladu s ušlechtilou dlažbou a kamennými obklady záměrně používáme levné stavební materiály – jekly, kari sítě, vlnité plechy a překližku – které lze citlivými úpravami povznést na jinou úroveň. V interiéru proto klademe důraz na detail. Za zmínku stojí zkosené desky stolů, na míru svařené stolové podnože, zelená, čalouněná lavice s úložnými prostory nebo černé kruhové zásuvky. Prostory bistra na stěnách doplňují abstraktní malby od místní malířky Martiny Musilové, čímž navazujeme na dobrou tradici uměleckých děl ve sdílených prostorech nemocnice. Součástí provozu bistra je i samoobsluha. Kvůli větší kumulaci lidí jsme proto počítali s cirkulací kolem nově navržených regálových konstrukcí v terakotové barvě. Za výdejním pultem bistra se nachází přípravna, sklad a zázemí pro zaměstnance.
Původní bistro, ukryté za nevkusně polepenou hliníkovou stěnou, vytahujeme do prostoru chodby a obohacujeme o sezení. To je obehnané regálovými stěnami kotvenými do podlahy a překližkovými policemi s netradiční terakotovou laminací. Všudypřítomné pokojové rostliny a barevné akcenty tak vytváří oázu ve sterilní bílé nemocniční mlze. V rámci zadání projektu bylo nutné počítat s uzamykatelností celého prostoru, což jsme vyřešili posuvnými stěnami, které jsou součástí subtilních jeklových regálů. Ty jsou navrženy tak, abychom 543 nenarušili požární řešení v budově a zároveň dostali do bistra denní světlo. V návrhu záměrně pracujeme s kontrastem stávajících prostorů nemocnice s nově navrženými konstrukcemi bistra. Konstrukční materiály nezakrýváme, doplňujeme živou barevnou paletou, která ladí s původní mramorovou dlažbou na podlaze. V protikladu s ušlechtilou dlažbou a kamennými obklady záměrně používáme levné stavební materiály – jekly, kari sítě, vlnité plechy a překližku – které lze citlivými úpravami povznést na jinou úroveň. V interiéru proto klademe důraz na detail. Za zmínku stojí zkosené desky stolů, na míru svařené stolové podnože, zelená, čalouněná lavice s úložnými prostory nebo černé kruhové zásuvky. Prostory bistra na stěnách doplňují abstraktní malby od místní malířky Martiny Musilové, čímž navazujeme na dobrou tradici uměleckých děl ve sdílených prostorech nemocnice. Součástí provozu bistra je i samoobsluha. Kvůli větší kumulaci lidí jsme proto počítali s cirkulací kolem nově navržených regálových konstrukcí v terakotové barvě. Za výdejním pultem bistra se nachází přípravna, sklad a zázemí pro zaměstnance.
-
-
Webdesign
-
Grafický design / branding
-
MEZISOUDY
Ministerstvo spravedlnosti ČR, 2022
Mezisoudy přináší případy ze světa lidského práva. Tento jednoduchý typografický koncept podpořený charakteristickou svěží modrou barvou nastavil vizuální styl nového projektu. Název doslova „mezi soudy“ odráží projekt. Cílem je přiblížit odborné veřejnosti v České republice jednotlivé lidskoprávní případy z jiných zemí.Mezisoudy přináší případy ze světa lidského práva. Tento jednoduchý typografický koncept podpořený charakteristickou svěží modrou barvou nastavil vizuální styl nového projektu. Název doslova „mezi soudy“ odráží projekt. Cílem je přiblížit odborné veřejnosti v České republice jednotlivé lidskoprávní případy z jiných zemí.
Mezisoudy přináší případy ze světa lidského práva. Tento jednoduchý typografický koncept podpořený charakteristickou svěží modrou barvou nastavil vizuální styl nového projektu. Název doslova „mezi soudy“ odráží projekt. Cílem je přiblížit odborné veřejnosti v České republice jednotlivé lidskoprávní případy z jiných zemí.Mezisoudy přináší případy ze světa lidského práva. Tento jednoduchý typografický koncept podpořený charakteristickou svěží modrou barvou nastavil vizuální styl nového projektu. Název doslova „mezi soudy“ odráží projekt. Cílem je přiblížit odborné veřejnosti v České republice jednotlivé lidskoprávní případy z jiných zemí.
-