Detail kreativce
David Daenemark
Fyzická osoba podnikající na základě jiného než živnostenského zákona (např. autorský zákon č. 121/2000 Sb.,) disponující DIČ
Kontakt:
David Daenemark
+420 724 862 202
deeamaeed@gmail.com
Adresy
-
-
Sídlo:
Přílepy 58
pošta Kneževes 27001 -
Kontaktní adresa:
Přílepy 58
pošta Kneževes 27001
Středočeský kraj
-
Místa působnosti:
- Karlovarský kraj
- Hlavní město Praha
- Plzeňský kraj
- Středočeský kraj
- Ústecký kraj
Oblasti nabízených služeb
-
Grafický design / branding
Produkce audiovizuálního díla
-
Dramaturg AVD
-
29.9.1938
FAMU / Česká televize, 2018
Mým úkolem dramaturga bylo především udržet imaginativnost tvůrkyně Jitky Skálové v koherenci s námětem. Dále jsem mimo jiné vybíral vhodné pasáže z pořízeného rozhovoru s historikem Eduardem Stehlíkem.
-
Guerilla Gardening
FAMU, 2018
Režisérka a kameramanka v jedné osobě Zdena Sýkorová mě oslovila s poutavým námětem o konfliktu mezi starou paní a hlídačem metra. Jako dramaturg jsem musel vyeskalovat nativní konflikt a dodat mu srozumitelnou podobu, která by byla pochopitelná i navzdory absenci mluveného slova.
-
-
Režisér AVD
-
inscenacEno.1948
Česká televize / FAMU, 2018
Inscenace o inscenovaném puči z roku 1948. Loutky zdánlivě bez loutkáře, loutky hýbající se o své vlastní vůli, takovými byli komunističtí soudruzi a přesně takové je představuje i tento film. Snímek získal čestné uznání Muzea paměti XX. století v rámci promítání Nezlomní a obětovaní.
-
The Wooden Ghost
FAMU, 2023
Jak v horečném snu dokončuje řezbář podobiznu mladé ženy. Když v tom cosi rozrazí okenice a navštíví ho nezvaný host. Ukáže se, že dřevo v sobě nemusí skrývat jenom inspiraci. V této hutně atmosférické variaci klasické hororové básně E. A. Poea se stop motion animace propojuje s živou hereckou akcí, aby daly vzniknout děsivému zážitku z masa, krve, dřeva a peří. Film měl premiéru na prestižním festivalu horrorových filmů v americkém Los Angeles Screamfest Horror Film Festival 2023.
Jak v horečném snu dokončuje řezbář podobiznu mladé ženy. Když v tom cosi rozrazí okenice a navštíví ho nezvaný host. Ukáže se, že dřevo v sobě nemusí skrývat jenom inspiraci. V této hutně atmosférické variaci klasické hororové básně E. A. Poea se stop motion animace propojuje s živou hereckou akcí, aby daly vzniknout děsivému zážitku z masa, krve, dřeva a peří. Film měl premiéru na prestižním festivalu horrorových filmů v americkém Los Angeles Screamfest Horror Film Festival 2023.
-
Animátor AVD
-
A Descent into the Maelström
FAMU, 2020
Jedno ze základních pravidel stop motion animace je, že reálnou vodu nelze animovat konvenčními prostředky. Bylo tedy vyvinuto několik systémů, jak s vodou manipulovat včetně rozprašovacích zařízení, které v kombinaci s detailně kontrolovanými imitacemi dali vzniknout barokně laděné ilusi.
-
inscenacEno.1948
Česká televize / FAMU, 2018
Jak animovat loutky tak, aby i v ilusivním prostředí filmu vnášely svými pohyby antiilusivní prvky? Zvolen tak byl přístup expresivních gest v kombinaci s rytmicky se opakujícími pohyby.
-
The Wooden Ghost
FAMU, 2023
Pro animátora bylo prvořadé, jak skloubit živou hereckou akci s animovanou loutkou a přesto použít jen minimum digitálních efektů v postprodukci. Cílem bylo dosáhnout stejného efektu a podobnými metodami jako u filmů Raye Harryhausena či prvního King Konga z roku 1933. Vše se tak natáčelo s loutkou krkavce v životní velikosti na stejném místě jako herecká akce a s výjimkou dvou záběrů bylo výsledného efektu propojení dosaženo bez použití zeleného plátna či jiných novodobých technik.
Pro animátora bylo prvořadé, jak skloubit živou hereckou akci s animovanou loutkou a přesto použít jen minimum digitálních efektů v postprodukci. Cílem bylo dosáhnout stejného efektu a podobnými metodami jako u filmů Raye Harryhausena či prvního King Konga z roku 1933. Vše se tak natáčelo s loutkou krkavce v životní velikosti na stejném místě jako herecká akce a s výjimkou dvou záběrů bylo výsledného efektu propojení dosaženo bez použití zeleného plátna či jiných novodobých technik.
-
-
Výtvarník (pozadí postav, rekvizit) AVD
-
A Descent into the Maelström
FAMU, 2020
První zcela záměrný pokus vytvořit expresionistické loutky, které by dokázaly i bez jediného hnutí předat divákovi silnou impresi jen svým vzezřením. Velkou inspirací se tak staly filmy němé éry německého expresionismu.
-
The Wooden Ghost
FAMU, 2023
Šlo o skloubení estetiky dřeva, krve a peří - tedy třech základních příběhových elementů. Pro tyto účely bylo vytvořeno mnoho speciálních rekvizit - umělé ruce ze dřeva i silikonu, falešná sekera pro bezpečné užívání na place, kombinací latexu a dřeva vytvořené nalepovací prostetika atd.
-
-
Výtvarník modelář AVD
-
A Descent into the Maelström
FAMU, 2020
Animovalo se několik velikostí loutek. Tzn. že každá loutka byla vyrobena ve čtyřech různých velikostech od největších 30 cm až po nejmenší 2 cm exempláře. To sebou neslo nutnost vytvoření speciálních, nekonvenčních typů animátorských koster.
-
The Wooden Ghost
FAMU, 2023
Celý film se skládá především ze dvou interagujících postav. Tou první je řezbář v podání živého herce. Tou druhou je animovaný krkavec. Pro zdárné vytvoření iluze, že obě postavy ve stejném čase okupují totožný prostor a navzájem jsou schopny se kontaktovat, byla vytvořena loutka krkavce v měřítku 1:1, což s sebou přineslo problematiku animační kostry, která při rozměrech kolem 1m se běžně stává již nestabilní. Uvnitř loutky tak vznikla soustava navzájem se podporujících úponů a úvazů imitujících reálnou svalovou strukturu.
Celý film se skládá především ze dvou interagujících postav. Tou první je řezbář v podání živého herce. Tou druhou je animovaný krkavec. Pro zdárné vytvoření iluze, že obě postavy ve stejném čase okupují totožný prostor a navzájem jsou schopny se kontaktovat, byla vytvořena loutka krkavce v měřítku 1:1, což s sebou přineslo problematiku animační kostry, která při rozměrech kolem 1m se běžně stává již nestabilní. Uvnitř loutky tak vznikla soustava navzájem se podporujících úponů a úvazů imitujících reálnou svalovou strukturu.
-
-
Storybordista AVD
-
Výtvarník AVD, Architekt filmu AVD
-
A Descent into the Maesltröm
FAMU, 2020
Vytvořily se obrovské kulisy s pohyblivými mechanismy, tak, aby se dalo společně s loutkami animovat i dynamické prostředí rozbouřeného moře.
-
inscenacEno.1948
Česká televize / FAMU, 2018
vzhledem k povaze zpracovávané látky se vytvořilo divadelní jeviště podobné starým domácím loutkovým divadlům. Hlavním rozdílem však byla stylizace do černých tónů a pak nutnost vytvořit odklápějící boky pro přístup animátora.
-