Profesní organizace v KKO

Nabízíme přehled organizací, platforem a iniciativ, které přispívají k rozvoji a podpoře kulturních a kreativních odvětví v ČR i v zahraničí. Máte pocit, že sem se svou činností patříte? Neváhejte nám dát vědět!


gamebaze Brno

Gamebaze Brno je kreativní prostor pro herní vývojáře, nabízející coworkingové prostory a kanceláře k pronájmu. Zaměřuje se na podporu podnikání a propojení profesionálů z herního průmyslu. Aktuálně funguje v KUMST Brno, ale chystá se pro něj nový prostor. Zřizovatelem je JIC – inovační agentura.

  • #videohry
  • #eventový průmysl

Pardubický kraj

Pardubický kraj si je vědom svého kulturního potenciálu, dědictví a významu kreativních odvětví jako nástroje strategického rozvoje celého kraje. Kultura spojuje, vymezuje nás a otevírá prostor pro společenský dialog. Právě kulturní akce podněcují obyvatele kraje k setkávání a sdílení zážitků a názorů. Nabídka kulturního dění ovlivňuje naše pocity z pobytu v regionu, podněcuje kreativitu nezbytnou pro inovace a napomáhá ekonomickému a sociálnímu rozvoji.

Kreativní Brno

Jsme tým z Odboru strategického rozvoje a spolupráce Magistrátu města Brna. Usilujeme o to, aby Brno bylo prostředím, v němž kreativita vzkvétá. Chceme kreativce různými způsoby podporovat. Aby při svém snažení nenaráželi na limity a svou aktivitou rozvíjeli nejen sami sebe, ale aby z jejich práce těžilo také Brno a přilehlý region.

  • #architektura
  • #design a móda
  • #film a video
  • #hudba
  • #knihy a tisk
  • #kulturní dědictví
  • #reklama
  • #rozhlas
  • #televize
  • #tradiční a umělecká řemesla
  • #umění
  • #videohry
  • #eventový průmysl

Národní informační a poradenské středisko pro kulturu

NIPOS působí jako specializovaná organizace především v těchto oblastech: státní statistická služba v oblasti kultury, poradenská a informační činnost, zejm. pro územní samosprávné celky a spolky, odborný servis pro neprofesionální umělecké aktivity v 21 oborech, výzkum, vývoj a analytická činnost v oblasti kultury, kvalifikační a zájmové vzdělávání pro dobrovolné i profesionální pracovníky v kultuře, ediční činnost.

  • #knihy a tisk
  • #kulturní dědictví
  • #umění
  • #výtvarné umění

Asociace českého průmyslového designu

Asociace českého průmyslového designu je neziskové profesní sdružení firem, jejichž společným jmenovatelem je převažující výroba v Česku a systematická práce s designéry. Průmyslový design vnímáme jako nedílnou součást inovace a nástroj konkurenceschopnosti na tuzemském i světovém trhu, který pomáhá tvořit unikátní příběh značky a přispívá k budování národním brandu. Naším cílem je podpora a propagace designu jako součásti průmyslové výroby, spolupráce se státními a vzdělávacími institucemi, ochrana duševního vlastnictví, spolupráce mezi jednotlivými členy a zvyšování obecného povědomí o průmyslovém designu u široké veřejnosti.

  • #design a móda

uMĚNÍM - Platforma pro kreativní učení, z.s.

Platforma pro kreativní učení je střešní platforma sdružující přes 40 organizací, které společně usilují o to, aby se tvůrčí přístupy staly nedílnou součástí vzdělávání. Vytváříme prostor pro diskuzi a vzájemné učení mezi organizacemi. Hledáme cesty pro proměnu vzdělávání a společně je prosazujeme na systémové úrovni. Pořádáme Festival umění a kreativity ve vzdělávání FUK a spravujeme MAPU uMĚNÍM, databázi projektů kreativního vzdělávání z celé ČR.

  • #architektura
  • #design a móda
  • #film a video
  • #hudba
  • #knihy a tisk
  • #kulturní dědictví
  • #reklama
  • #rozhlas
  • #televize
  • #tradiční a umělecká řemesla
  • #umění
  • #videohry
  • #eventový průmysl

Asociace komunikačních agentur České republiky, spolek

AKA je spolek, výběrová organizace nejvýznamnějších subjektů v oblasti komerční komunikace. Jejím cílem je zajišťovat příznivé prostředí pro podnikání členů, budování dobrého jména oboru, odborné vzdělávání a podpora aktivit ke zvyšování profesionální úrovně odborníků na komunikaci. O etické standardy komerční komunikace dbá AKA prostřednictvím Rady pro reklamu, jíž je spoluzakladatelem.

  • #architektura
  • #design a móda
  • #film a video
  • #hudba
  • #knihy a tisk
  • #kulturní dědictví
  • #reklama
  • #rozhlas
  • #televize
  • #tradiční a umělecká řemesla
  • #umění
  • #videohry
  • #eventový průmysl

Kreativní Olomouc, z.s.

Kreativní Olomouc zkoumá, vzdělává, diskutuje, propojuje, konzultuje, informuje a propaguje kulturní a kreativní scénu v Olomouci a Olomouckém kraji a usiluje o její koncepční uchopení. Vizí Kreativní Olomouce je, aby se kulturní a kreativní odvětví rozvíjela, spolupracovala a stala se respektovanou a profilovou oblastí podnikání, image města a společenského života v Olomouci.

  • #architektura
  • #design a móda
  • #film a video
  • #hudba
  • #knihy a tisk
  • #kulturní dědictví
  • #reklama
  • #rozhlas
  • #televize
  • #tradiční a umělecká řemesla
  • #umění
  • #videohry
  • #eventový průmysl

Česká eventová asociace, z.s.

Česká eventová asociace je profesní organizace eventových agentur a dodavatelů služeb. Mezi hlavní cíle patří budování povědomí eventového marketingu a profesionalizace služeb.

Kreativní Střední Čechy

Kreativní střední Čechy. Vytváříme kulturní prostředí pro všechny. Usilujeme o otevřené a vstřícné prostředí pro rozvoj a fungování KKO. Naším cílem je vytvořit komunikační platformu pro aktivní zapojení a podporu kulturních aktérů, kulturního dědictví a KKO v celém kraji. Společně s vámi posilujeme kulturní a uměleckou vitalitu regionu. Díky vzájemné spolupráci a inovačnímu potenciálu kraje vytváříme organická centra kreativity, která jsou inspirativním prostředím pro život, vzdělávání a realizaci projektů v oblasti KKO.

  • #architektura
  • #design a móda
  • #film a video
  • #hudba
  • #knihy a tisk
  • #kulturní dědictví
  • #reklama
  • #rozhlas
  • #televize
  • #tradiční a umělecká řemesla
  • #umění
  • #videohry
  • #eventový průmysl

Asociace komerčních televizí (AKTV)

Asociace komerčních televizí zastupuje nejvýznamnější komerční vysílatele v České republice. Jejím cílem je hájit, podporovat a prosazovat jejich společné zájmy. AKTV se aktivně podílí na přípravě národní i evropské legislativy vztahující se ke komerčnímu televiznímu vysílání, ochraně osobních údajů, novinářské práci či obchodním sdělením. Je partnerem pro orgány státní správy, unijní instituce i další stakeholdery. Jednou z hlavních činností AKTV je ochrana autorských práv svých členů a boj proti internetovému pirátství. Vedle toho je AKTV aktivní i v podpoře televize jako reklamního mediatypu. Pro komunikaci se zadavateli reklamy a mediálními agenturami provozuje informační web ScreenVoice.cz a pravidelně pořádá oborové konference.

  • #architektura
  • #design a móda
  • #eventový průmysl
  • #film a video
  • #hudba
  • #knihy a tisk
  • #kulturní dědictví
  • #reklama
  • #rozhlas
  • #televize
  • #tradiční a umělecká řemesla
  • #umění
  • #videohry

Inovační platforma pro kulturní a kreativní průmysl

Inovační platforma je konzultační a poradní skupina složená z odborníků zastupující nejen domény specializace Karlovarského kraje. Členové inovační platformy navrhují intervence k RIS3 KVK, poskytují zpětnou vazbu při realizaci projektů a posuzování dosažených výsledků a předkládají návrhy na posílení krajského inovačního systému. Výstupy platformy jsou základním předpokladem pro návrhy intervencí a případnou modifikaci již zavedených aktivit. Inovační platforma je realizována v rámci projektu Smart Akcelerátor 3.0.

  • #architektura
  • #design a móda
  • #eventový průmysl
  • #film a video
  • #hudba
  • #knihy a tisk
  • #kulturní dědictví
  • #reklama
  • #rozhlas
  • #televize
  • #tradiční a umělecká řemesla
  • #umění
  • #videohry
  • #kreativní vzdělávání
  • #umělá inteligence / virtuální realita
  • #webdesign
  • #interiérový design
  • #výtvarné umění
  • #zahradní architektura