Detail kreativce
MgA. Josef Červinka
fyzická osoba podnikající na základě živnostenského zákona č. 455/1991 Sb. disponující IČO
IČO: 67614124
Kontakt:
+420603411825
info@josefcervinka.cz
O profilu kreativce
Restaurovaní sochařských, uměleckořemeslných a architektonických děl z polychromovaného kamene, štuku, sádry, pálené hlíny a sgrafit. Restaurovaní omítek a povrchů architektury. Restaurátorské průzkumy s výslednou dokumentací. Kopie sochařských děl v přírodním a umělém kameni. Čištění a povrchové úpravy historických a uměleckých objektů. Restaurování betonových a laminátových uměleckých děl.
Restaurátor a sochař
Odkazy
Adresy
-
-
Sídlo:
Jičínská 1512
Nymburk 28802 Středočeský kraj -
Kontaktní adresa:
Dusíkova 905/27
Brno 63800
Jihomoravský kraj
-
Místa působnosti:
- Královéhradecký kraj
- Jihočeský kraj
- Jihomoravský kraj
- Karlovarský kraj
- Liberecký kraj
- Moravskoslezský kraj
- Olomoucký kraj
- Pardubický kraj
- Hlavní město Praha
- Plzeňský kraj
- Středočeský kraj
- Ústecký kraj
- Kraj Vysočina
- Zlínský kraj
Oblasti nabízených služeb
-
Řemesla
-
Hrob
Soukromý investor, 2004
Návrh a realizace kamenného urnového hrobu. Na základě specifického požadavku zdavatele byl zhotoven hrob z hořického pískovce. Jeho zpracování respektuje okolní hrobovou architekturu , ale přesto se snaží místo posledního odpočinku oživit měkkým zpracováním navozujícím intimní atmosféru místa. Stéla nad hrobem tvoří kamennou lucernu.
Návrh a realizace kamenného urnového hrobu. Na základě specifického požadavku zdavatele byl zhotoven hrob z hořického pískovce. Jeho zpracování respektuje okolní hrobovou architekturu , ale přesto se snaží místo posledního odpočinku oživit měkkým zpracováním navozujícím intimní atmosféru místa. Stéla nad hrobem tvoří kamennou lucernu.
-
Socha Panny Marie k výročí vzniku republiky
Městys Dalešice, 2018
Zhotovení volné historizující sochy z přírodního kamene. Zadáním spojovalo požadavek na místní Mariánský kult a výročí vzniku samostatného Československého státu. Vzhledem ke konzervativnímu zadavateli bylo zvoleno klasické tvarosloví. Konkrétní zpracování má odkazovat k době svého vzniku tak, aby bylo zřejmé, že se nejedná o repliku historického díla.
Zhotovení volné historizující sochy z přírodního kamene. Zadáním spojovalo požadavek na místní Mariánský kult a výročí vzniku samostatného Československého státu. Vzhledem ke konzervativnímu zadavateli bylo zvoleno klasické tvarosloví. Konkrétní zpracování má odkazovat k době svého vzniku tak, aby bylo zřejmé, že se nejedná o repliku historického díla.
-
Pomník obětem první světové války
Obec Zbožíčko, 2011
Návrh a realizace pomníku z románského cementu. Obec téměř po sto letech od skončení světového konfliktu postrádala stále pomník svým padlým spoluobčanům. Přáním zadavatele byl konzervativní nenápadný pomník v parčíku v centru obce s konkrétními jmény padlých. Objekt je vytvořen z materiálu a za pomocí technologií používaných v době první světové války.
Návrh a realizace pomníku z románského cementu. Obec téměř po sto letech od skončení světového konfliktu postrádala stále pomník svým padlým spoluobčanům. Přáním zadavatele byl konzervativní nenápadný pomník v parčíku v centru obce s konkrétními jmény padlých. Objekt je vytvořen z materiálu a za pomocí technologií používaných v době první světové války.
-
Pítko s motivem ryby
Soukromý investor, 1999
Kamenný objekt realizovaný podle vlastního návrhu. Návrh pracuje s expresivní stylizací motivu ryby tak, aby v kombinaci s vytékající vodou nastala hra světel, stínů a odlesků oživujicí prostor zahrady. Pítkov vzniko klasickým kamenosochařským zpracováním hořického pískovce. Navazuje na historický typ kašen a fontán s tímto motivem.
Kamenný objekt realizovaný podle vlastního návrhu. Návrh pracuje s expresivní stylizací motivu ryby tak, aby v kombinaci s vytékající vodou nastala hra světel, stínů a odlesků oživujicí prostor zahrady. Pítkov vzniko klasickým kamenosochařským zpracováním hořického pískovce. Navazuje na historický typ kašen a fontán s tímto motivem.
-
-
Kulturní dědictví
-
Restaurování sochařského souboru v zámeckém parku ve Slavkově u Brna
Město Slavkov u Brna, 2018-2022
Komplexní restaurátorský zákrok na více než čtyřiceti sochařských objektech v zámeckém parku. Barokní sochy jsou dílem Giovanni Giulianiho. Soubor soch byl naposledy restaurován v 70. letech 20. století. Restaurování spočívalo v konzervaci silně degradovaného kamene a doplnění četných chybějících partií soch.
Komplexní restaurátorský zákrok na více než čtyřiceti sochařských objektech v zámeckém parku. Barokní sochy jsou dílem Giovanni Giulianiho. Soubor soch byl naposledy restaurován v 70. letech 20. století. Restaurování spočívalo v konzervaci silně degradovaného kamene a doplnění četných chybějících partií soch.
-
Restaurování mozaikových podlah mineratu v zámeckém parku v Lednici
Archatt s.r.o., 2016 - 2018
Restaurování mozaikových podlah z benátského teraca spočívalo v transferu podlahy, její konsolidaci, zpětném osazení a doplnění chybějících částí novým kamenem. Vinou statického zajištění stavby minaretu v 90. letech 20. století došklo k rozsáhlému poškození vzácných podlah. Zákrok si vyžádal vyzvednutí mozaikové podlahy, její stabilizaci a osazení zpět. Chybějící partie byly doskládány úlomky přírodního kamene. Následně byly podlahy konzervovány pro návštěvnický provoz.
Restaurování mozaikových podlah z benátského teraca spočívalo v transferu podlahy, její konsolidaci, zpětném osazení a doplnění chybějících částí novým kamenem. Vinou statického zajištění stavby minaretu v 90. letech 20. století došklo k rozsáhlému poškození vzácných podlah. Zákrok si vyžádal vyzvednutí mozaikové podlahy, její stabilizaci a osazení zpět. Chybějící partie byly doskládány úlomky přírodního kamene. Následně byly podlahy konzervovány pro návštěvnický provoz.
-
Vila Tugendhat Brno, projekt technologie obnovy vnějších omítek a transfer omítek zahradního schodiště
Unistav a.s., 2010
Návrh na restaurování exteriérových omítek včetně zpracování technologie a zkoušek proveditelnosti. Snesení, ošetření a zpětné osazení přibližně 40 m2 původních omítek na stabilizované zdivo. Zahradní schodiště vily bylo staticky narušené a sesouvalo se ze svahu. Jeho stabilizace si výžadaa obnažení zdiva nesoucího autentické omítky. Ty byly nejpve konzervovány, sneseny a osazeny zpět na stabilizované zdivo.
Návrh na restaurování exteriérových omítek včetně zpracování technologie a zkoušek proveditelnosti. Snesení, ošetření a zpětné osazení přibližně 40 m2 původních omítek na stabilizované zdivo. Zahradní schodiště vily bylo staticky narušené a sesouvalo se ze svahu. Jeho stabilizace si výžadaa obnažení zdiva nesoucího autentické omítky. Ty byly nejpve konzervovány, sneseny a osazeny zpět na stabilizované zdivo.
-
Restaurování morového sloupu v Letohradě
Město Letohrad, 2014-2018
Komplexní restaurátorský zákrok včetně statického zajištění. Sloup zdobí bohatá sochařská výzdoba od barokního sochaře Antonína Appelera. Sochy byly rozlámané, komplikovaně slepené a doplněné cementovými doplňky. Ty bylo nutné nahradit novými v odpovídající technologii a modelaci. Vedle toho bylo na sloupu provedeno rozsáhlé odsolení kamene a redukce černé krusty včetně zbytků nátěrů z předchozích oprav.
Komplexní restaurátorský zákrok včetně statického zajištění. Sloup zdobí bohatá sochařská výzdoba od barokního sochaře Antonína Appelera. Sochy byly rozlámané, komplikovaně slepené a doplněné cementovými doplňky. Ty bylo nutné nahradit novými v odpovídající technologii a modelaci. Vedle toho bylo na sloupu provedeno rozsáhlé odsolení kamene a redukce černé krusty včetně zbytků nátěrů z předchozích oprav.
-
Restaurování dekorativní betonové zdi se skleněnou mozaikou od Bohumíra Matala
Statutární město Brno, 2017-2018
Zásah spočíval v transferu mozaiky, sanaci betových prvků, tvorby nových skleněných kostek, osazení mozaiky zpět a její restaurování. Mozaika byla silně poškozená vandalismem včetně graffiti. Její specifická aplikace na železobetonové panely deponované v exteriéru. To vše mělo za důsledek degradace nosných panelů a odlučování mozaiky od podkladu. Proto bylo přistoupeno k jejímu snesení, sanaci betonu a osazení mozaiky zpět. Chybějící partie byly doplněny replikou skleněných kostek vyrobených dnes již téměř zaniklou technologií.
Zásah spočíval v transferu mozaiky, sanaci betových prvků, tvorby nových skleněných kostek, osazení mozaiky zpět a její restaurování. Mozaika byla silně poškozená vandalismem včetně graffiti. Její specifická aplikace na železobetonové panely deponované v exteriéru. To vše mělo za důsledek degradace nosných panelů a odlučování mozaiky od podkladu. Proto bylo přistoupeno k jejímu snesení, sanaci betonu a osazení mozaiky zpět. Chybějící partie byly doplněny replikou skleněných kostek vyrobených dnes již téměř zaniklou technologií.
-