Detail kreativce

Zpět na galerii

Studio Divize & Reformát s.r.o.

s.r.o. - společnost s ručením omezeným

IČO: 08515034

Kontakt:

Sára Bergmannová

+420605133539

studio@studiodivize.cz

O profilu kreativce

Studio Divize je seskupení grafických designérů pod vedením Sáry Bergmannové a Tomáše Brychty. Od roku 2015 působí ve vlastním prostoru v Praze 7. Zaměřuje se na tvorbu korporátních identit, vizuálních stylů výstav a dalších kulturních akcí či na grafickou úpravu knih, katalogů a jiných publikací. Studio je místně i personálně propojeno s papírenskou a knihvazačskou značkou Reformát.

Studio Divize & Reformát s.r.o.

Odkazy

Adresy

    • Sídlo:

      U Studánky 241/29
      Praha 17000
    • Kontaktní adresa:

      U Studánky 241/29
      Praha 17000
    • Provozovna:

      U Studánky 241/29
      Praha
      Hlavní město Praha

      Sára Begmannová

      +420605133539

Místa působnosti:

  • Královéhradecký kraj
  • Jihočeský kraj
  • Jihomoravský kraj
  • Karlovarský kraj
  • Liberecký kraj
  • Moravskoslezský kraj
  • Olomoucký kraj
  • Pardubický kraj
  • Hlavní město Praha
  • Plzeňský kraj
  • Středočeský kraj
  • Ústecký kraj
  • Kraj Vysočina
  • Zlínský kraj

Oblasti nabízených služeb

  • Grafický design / branding

    • Archevita

      Středočeské muzeum v Roztokách u Prahy, Archevita, 2021–2022

      Obrázek reference

      Multimediální archeologická expozice Archevita má své výstavní prostory v Roztokách u Prahy, v areálu Středočeského muzea, který je mimo jiné také středověkým nalezištěm. Expozice vtáhne návštěvníka do období od mladší doby kamenné až po raný středověk. Pro unikátní expozice bylo potřeba vytvořit vizuální identitu, která dokáže obsáhle komunikovat jak s návštěvníky předškolního i školního věku, tak i s profesionály, kteří se odborně zabývají archeologií. Jednotný vizuální styl klade důraz na propojení současnosti s minulostí. Nosným prvkem vizuálního stylu Archevity je na míru nakreslené písmo v řezu Regular. Písmo Archevita je otevřený grotesk, který se inspiruje pravěkou kresbou a zahrnuje stěžejní prvky vývoje písma – příkladem může být otočený alternativní znak litery „A“, který symbolizuje býka. Typografii doplňuje pestrá sada piktogramů, které zároveň fungují i jako samostatné ilustrace, doprovázející celou vizuální komunikaci expozice. Design: Ilja Bažanov (design a typografie) Tomáš Brychta (art-director) Karla Gondeková (design) Spolupráce: Drualas s.r.o. (vývoj webu) Graffneck (realizace muralu)

      Multimediální archeologická expozice Archevita má své výstavní prostory v Roztokách u Prahy, v areálu Středočeského muzea, který je mimo jiné také středověkým nalezištěm. Expozice vtáhne návštěvníka do období od mladší doby kamenné až po raný středověk. Pro unikátní expozice bylo potřeba vytvořit vizuální identitu, která dokáže obsáhle komunikovat jak s návštěvníky předškolního i školního věku, tak i s profesionály, kteří se odborně zabývají archeologií. Jednotný vizuální styl klade důraz na propojení současnosti s minulostí. Nosným prvkem vizuálního stylu Archevity je na míru nakreslené písmo v řezu Regular. Písmo Archevita je otevřený grotesk, který se inspiruje pravěkou kresbou a zahrnuje stěžejní prvky vývoje písma – příkladem může být otočený alternativní znak litery „A“, který symbolizuje býka. Typografii doplňuje pestrá sada piktogramů, které zároveň fungují i jako samostatné ilustrace, doprovázející celou vizuální komunikaci expozice. Design: Ilja Bažanov (design a typografie) Tomáš Brychta (art-director) Karla Gondeková (design) Spolupráce: Drualas s.r.o. (vývoj webu) Graffneck (realizace muralu)

    • DOK.INCUBATOR 2020

      DOK.Incubator z.s., 2020

      Obrázek reference

      Mezinárodní workshop dok.incubator je určen dokumentaristům, jejichž filmy jsou ve fázi hrubého střihu. Konzultace se zkušenými mentory (zavedenými režiséry, producenty ad.) autorům pomohou filmy během šesti měsíců dokončit a připravit k distribuci či uvedení na filmových festivalech. Vizuální styl 9. ročníku workshopu pojímá pracovní pole dílny jako atletický ovál. Sportovní metafory je užito volně, v duchu hesla „není důležité zvítězit, ale zúčastnit se“. Hlavním motivem vizuálního stylu je detail čísel běžeckých drah a také jejich různých povrchů. Osm drah představuje osm různorodých rozpracovaných filmů, přičemž dílna spíše než by vytvářela soutěžní prostředí, vede účastníky k cíli podle individuálních potřeb. Design: Tomáš Brychta Sára Bergmannová Karla Gondeková

      Mezinárodní workshop dok.incubator je určen dokumentaristům, jejichž filmy jsou ve fázi hrubého střihu. Konzultace se zkušenými mentory (zavedenými režiséry, producenty ad.) autorům pomohou filmy během šesti měsíců dokončit a připravit k distribuci či uvedení na filmových festivalech. Vizuální styl 9. ročníku workshopu pojímá pracovní pole dílny jako atletický ovál. Sportovní metafory je užito volně, v duchu hesla „není důležité zvítězit, ale zúčastnit se“. Hlavním motivem vizuálního stylu je detail čísel běžeckých drah a také jejich různých povrchů. Osm drah představuje osm různorodých rozpracovaných filmů, přičemž dílna spíše než by vytvářela soutěžní prostředí, vede účastníky k cíli podle individuálních potřeb. Design: Tomáš Brychta Sára Bergmannová Karla Gondeková

  • Webdesign

    • Park 360

      Ameba Production, Community s.r.o., 2021

      Obrázek reference

      Park 360, poprvé představený veřejnosti na podzim roku 2021, je unikátní venue s rozmanitým využitím. Jedná se o multifunkční prostor v areálu letiště na okraji Hradce Králové. Areál nabízí jak venkovní prostory poskytující dostatek plochy i pro dočasné stavby, tak prostory vnitřní v podobě bývalých hangárů pro letadla. Vizuální identita Parku 360 staví na dvou stěžejních prvcích – písmu a piktogramech. Na míru vytvořené písmo ve třech sklonech a dvou základních řezech, Regular a Poster, koncepčně navazuje na prostor, k čemuž směřuje číslo 360 v samotném názvu areálu. Číslovka zároveň vyjadřuje multifunkci areálu či uzavírání cyklů, jelikož Park 360 dbá na udržitelnost a řídí se principy cirkulární ekonomiky. Font má mnoho kontextových alternativ jednotlivých liter, díky kterým vizuální styl nezevšední v jednotlivých aplikacích. Typografie vytváří prostor. Stejně tak jako stíny pohybujících se lidí vržené na zem během slunných dnů. Jednotný vizuální styl v sobě propojuje několik principů – pohyb, čas a prostor. Sekundární nosný prvek představuje pestrá škála piktogramů, jejímž účelem je komunikovat jak společně s textem, tak i nezávazně na něm – snadno je tak identita čitelná bez ohledu na jazykovou vybavenost recipienta. Identita Parku 360 je primárně černobílá. Důvodem pro jistou střídmost je i fakt, že jednotný vizuální styl bude v Parku 360 koexistovat i s dalšími grafickými elementy (vizuálními styly festivalů a jiných událostí), kterým by neměl zbytečně konkurovat, ale převážně je v rámci celého areálu podporovat. Současně s identitou vznikl také základní informační web www.park360.cz, který prezentuje variabilitu prostoru a jeho možnosti. Příkladnou ukázkou barevnosti vizuálního stylu představuje rozdělení jednotlivých hlavních částí areálu – jako je Glamp 360, Club 360 nebo Pub 360 atd. Karla Gondeková (design) Ilya Bazhanov (design) Tomáš Brychta (art-director) Sára Bergmannová (art-director)

      Park 360, poprvé představený veřejnosti na podzim roku 2021, je unikátní venue s rozmanitým využitím. Jedná se o multifunkční prostor v areálu letiště na okraji Hradce Králové. Areál nabízí jak venkovní prostory poskytující dostatek plochy i pro dočasné stavby, tak prostory vnitřní v podobě bývalých hangárů pro letadla. Vizuální identita Parku 360 staví na dvou stěžejních prvcích – písmu a piktogramech. Na míru vytvořené písmo ve třech sklonech a dvou základních řezech, Regular a Poster, koncepčně navazuje na prostor, k čemuž směřuje číslo 360 v samotném názvu areálu. Číslovka zároveň vyjadřuje multifunkci areálu či uzavírání cyklů, jelikož Park 360 dbá na udržitelnost a řídí se principy cirkulární ekonomiky. Font má mnoho kontextových alternativ jednotlivých liter, díky kterým vizuální styl nezevšední v jednotlivých aplikacích. Typografie vytváří prostor. Stejně tak jako stíny pohybujících se lidí vržené na zem během slunných dnů. Jednotný vizuální styl v sobě propojuje několik principů – pohyb, čas a prostor. Sekundární nosný prvek představuje pestrá škála piktogramů, jejímž účelem je komunikovat jak společně s textem, tak i nezávazně na něm – snadno je tak identita čitelná bez ohledu na jazykovou vybavenost recipienta. Identita Parku 360 je primárně černobílá. Důvodem pro jistou střídmost je i fakt, že jednotný vizuální styl bude v Parku 360 koexistovat i s dalšími grafickými elementy (vizuálními styly festivalů a jiných událostí), kterým by neměl zbytečně konkurovat, ale převážně je v rámci celého areálu podporovat. Současně s identitou vznikl také základní informační web www.park360.cz, který prezentuje variabilitu prostoru a jeho možnosti. Příkladnou ukázkou barevnosti vizuálního stylu představuje rozdělení jednotlivých hlavních částí areálu – jako je Glamp 360, Club 360 nebo Pub 360 atd. Karla Gondeková (design) Ilya Bazhanov (design) Tomáš Brychta (art-director) Sára Bergmannová (art-director)

    • www.juliebergmann.cz

      Julie Bergmann, 2021–2022

      Obrázek reference

      Julie Bergmann, výtvarná poradkyně, produkční a kurátorka, se zaměřuje především na současný šperk vnímaný jako důležitou součást výtvarného umění. Webové stránky jsou tak jejím hlavním komunikačním prostředkem, na základě kterých interaktivně prezentuje autory, jež zastupuje. Důsledkem toho figuruje jméno kurátorky jako ústřední motiv celého webu – právě ona je tou personou, která tvoří důležitý mezičlánek nejen mezi samotnými umělci, ale také potencionálními kupci, sběrateli či galeristy – stává se tak hlavní zastřešující osobou celého procesu. Minimalistické pojetí webu, tlačítek a jiných grafický prvků dává potřebný prostor pro zastupující umělce pro prezentaci svých děl tak, aby je nepřebíjela samotná grafika. Důležitým vizuálním prvkem stránek je prostor pro velkorysou typografii. Zvolené titulkové písmo Boogy Brut od francouzské písmolijny Bureau Brut obsahuje nezaměnitelné výrazné prvky v kresbě jednotlivých liter, které úměrně doplňují kolekce jednotlivých autorů – díky tomu design webu působí vzdušně a elegantně, efekt rozostření evokuje průhlednost hojně používaných materiálů, které neodmyslitelně patří k tvorbě šperku – drahé kameny, minerály, broušené sklo či pryskyřice aj. Design: Ilya Bazhanov

      Julie Bergmann, výtvarná poradkyně, produkční a kurátorka, se zaměřuje především na současný šperk vnímaný jako důležitou součást výtvarného umění. Webové stránky jsou tak jejím hlavním komunikačním prostředkem, na základě kterých interaktivně prezentuje autory, jež zastupuje. Důsledkem toho figuruje jméno kurátorky jako ústřední motiv celého webu – právě ona je tou personou, která tvoří důležitý mezičlánek nejen mezi samotnými umělci, ale také potencionálními kupci, sběrateli či galeristy – stává se tak hlavní zastřešující osobou celého procesu. Minimalistické pojetí webu, tlačítek a jiných grafický prvků dává potřebný prostor pro zastupující umělce pro prezentaci svých děl tak, aby je nepřebíjela samotná grafika. Důležitým vizuálním prvkem stránek je prostor pro velkorysou typografii. Zvolené titulkové písmo Boogy Brut od francouzské písmolijny Bureau Brut obsahuje nezaměnitelné výrazné prvky v kresbě jednotlivých liter, které úměrně doplňují kolekce jednotlivých autorů – díky tomu design webu působí vzdušně a elegantně, efekt rozostření evokuje průhlednost hojně používaných materiálů, které neodmyslitelně patří k tvorbě šperku – drahé kameny, minerály, broušené sklo či pryskyřice aj. Design: Ilya Bazhanov