Detail kreativce
Studio Divize & Reformát s.r.o.
s.r.o. - společnost s ručením omezeným
IČO: 08515034
Kontakt:
Sára Bergmannová
+420605133539
studio@studiodivize.cz
O profilu kreativce
Studio Divize je seskupení grafických designérů pod vedením Sáry Bergmannové a Tomáše Brychty. Od roku 2015 působí ve vlastním prostoru v Praze 7. Zaměřuje se na tvorbu korporátních identit, vizuálních stylů výstav a dalších kulturních akcí či na grafickou úpravu knih, katalogů a jiných publikací. Studio je místně i personálně propojeno s papírenskou a knihvazačskou značkou Reformát.
Studio Divize & Reformát s.r.o.
Odkazy
Adresy
-
-
Sídlo:
U Studánky 241/29
Praha 17000 -
Kontaktní adresa:
U Studánky 241/29
Praha 17000
-
-
-
Provozovna:
U Studánky 241/29
Praha
Hlavní město Praha
Sára Begmannová
+420605133539
studio@studiodivize.cz
-
Místa působnosti:
- Královéhradecký kraj
- Jihočeský kraj
- Jihomoravský kraj
- Karlovarský kraj
- Liberecký kraj
- Moravskoslezský kraj
- Olomoucký kraj
- Pardubický kraj
- Hlavní město Praha
- Plzeňský kraj
- Středočeský kraj
- Ústecký kraj
- Kraj Vysočina
- Zlínský kraj
Oblasti nabízených služeb
-
Grafický design / branding
-
Archevita
Středočeské muzeum v Roztokách u Prahy, Archevita, 2021–2022
Multimediální archeologická expozice Archevita má své výstavní prostory v Roztokách u Prahy, v areálu Středočeského muzea, který je mimo jiné také středověkým nalezištěm. Expozice vtáhne návštěvníka do období od mladší doby kamenné až po raný středověk. Pro unikátní expozice bylo potřeba vytvořit vizuální identitu, která dokáže obsáhle komunikovat jak s návštěvníky předškolního i školního věku, tak i s profesionály, kteří se odborně zabývají archeologií. Jednotný vizuální styl klade důraz na propojení současnosti s minulostí. Nosným prvkem vizuálního stylu Archevity je na míru nakreslené písmo v řezu Regular. Písmo Archevita je otevřený grotesk, který se inspiruje pravěkou kresbou a zahrnuje stěžejní prvky vývoje písma – příkladem může být otočený alternativní znak litery „A“, který symbolizuje býka. Typografii doplňuje pestrá sada piktogramů, které zároveň fungují i jako samostatné ilustrace, doprovázející celou vizuální komunikaci expozice. Design: Ilja Bažanov (design a typografie) Tomáš Brychta (art-director) Karla Gondeková (design) Spolupráce: Drualas s.r.o. (vývoj webu) Graffneck (realizace muralu)
Multimediální archeologická expozice Archevita má své výstavní prostory v Roztokách u Prahy, v areálu Středočeského muzea, který je mimo jiné také středověkým nalezištěm. Expozice vtáhne návštěvníka do období od mladší doby kamenné až po raný středověk. Pro unikátní expozice bylo potřeba vytvořit vizuální identitu, která dokáže obsáhle komunikovat jak s návštěvníky předškolního i školního věku, tak i s profesionály, kteří se odborně zabývají archeologií. Jednotný vizuální styl klade důraz na propojení současnosti s minulostí. Nosným prvkem vizuálního stylu Archevity je na míru nakreslené písmo v řezu Regular. Písmo Archevita je otevřený grotesk, který se inspiruje pravěkou kresbou a zahrnuje stěžejní prvky vývoje písma – příkladem může být otočený alternativní znak litery „A“, který symbolizuje býka. Typografii doplňuje pestrá sada piktogramů, které zároveň fungují i jako samostatné ilustrace, doprovázející celou vizuální komunikaci expozice. Design: Ilja Bažanov (design a typografie) Tomáš Brychta (art-director) Karla Gondeková (design) Spolupráce: Drualas s.r.o. (vývoj webu) Graffneck (realizace muralu)
-
DOK.INCUBATOR 2020
DOK.Incubator z.s., 2020
Mezinárodní workshop dok.incubator je určen dokumentaristům, jejichž filmy jsou ve fázi hrubého střihu. Konzultace se zkušenými mentory (zavedenými režiséry, producenty ad.) autorům pomohou filmy během šesti měsíců dokončit a připravit k distribuci či uvedení na filmových festivalech. Vizuální styl 9. ročníku workshopu pojímá pracovní pole dílny jako atletický ovál. Sportovní metafory je užito volně, v duchu hesla „není důležité zvítězit, ale zúčastnit se“. Hlavním motivem vizuálního stylu je detail čísel běžeckých drah a také jejich různých povrchů. Osm drah představuje osm různorodých rozpracovaných filmů, přičemž dílna spíše než by vytvářela soutěžní prostředí, vede účastníky k cíli podle individuálních potřeb. Design: Tomáš Brychta Sára Bergmannová Karla Gondeková
Mezinárodní workshop dok.incubator je určen dokumentaristům, jejichž filmy jsou ve fázi hrubého střihu. Konzultace se zkušenými mentory (zavedenými režiséry, producenty ad.) autorům pomohou filmy během šesti měsíců dokončit a připravit k distribuci či uvedení na filmových festivalech. Vizuální styl 9. ročníku workshopu pojímá pracovní pole dílny jako atletický ovál. Sportovní metafory je užito volně, v duchu hesla „není důležité zvítězit, ale zúčastnit se“. Hlavním motivem vizuálního stylu je detail čísel běžeckých drah a také jejich různých povrchů. Osm drah představuje osm různorodých rozpracovaných filmů, přičemž dílna spíše než by vytvářela soutěžní prostředí, vede účastníky k cíli podle individuálních potřeb. Design: Tomáš Brychta Sára Bergmannová Karla Gondeková
-
endors
endors s.r.o., Kiduo, 2021–2022
Advokátní kancelář endors nesla původně název k.law, pod kterým úspěšně působila několik let. V průběhu roku 2021 se její zakladatel Vít Kučera, a současně i majoritní advokát, rozhodl firmu přejmenovat, jelikož byl původní název velmi spjat jen s jeho jménem, který už nebyl dostačující pro tým čítající okolo 20 členů. S touto změnou se pojí i samotný jednotný vizuální styl a logo. Stěžejní pilíře rebrandingu, název a vize nové značky definoval její jednatel s pomocí brandového koordinátora Filipa Šimoníka, který je součástí značky Kiduo. Následně se do procesu přeměny zapojilo i Studio Divize, které svým návrhem reagovalo na vytyčené asociace značky, jakými jsou: energie, výsledky, byznys, právo. Vznikl tak unikátní symbol, vycházející ze znaku vyjadřující “rovná se (=)”, který propojený s první literou názvu “e”. Toto propojení dodává logotypu dynamický charakter pohybu vpřed, naznačuje soutěživost v pozitivním slova smyslu a kýžené výsledky. Kombinace modré palety barev vychází čistě z přání klienta, šlo tedy především o harmonický výběr dvou různých odstínů téže barvy. Identita využívá několik řezů písma Centra No.1 od americké písmolijny Sharp Type. Toto geometrické bezpatkové písmo zdůrazňuje čitelnost – namísto dodržování přísné geometrické struktury tak jeho seříznuté tahy proměňují statickou formu na dynamický charakter. V rámci spolupráce vzniklo mnoho tištěných výstupů, které právnická kancelář využívá v jejich každodenním režimu. Design: Karla Gondeková Tomáš Brychta
Advokátní kancelář endors nesla původně název k.law, pod kterým úspěšně působila několik let. V průběhu roku 2021 se její zakladatel Vít Kučera, a současně i majoritní advokát, rozhodl firmu přejmenovat, jelikož byl původní název velmi spjat jen s jeho jménem, který už nebyl dostačující pro tým čítající okolo 20 členů. S touto změnou se pojí i samotný jednotný vizuální styl a logo. Stěžejní pilíře rebrandingu, název a vize nové značky definoval její jednatel s pomocí brandového koordinátora Filipa Šimoníka, který je součástí značky Kiduo. Následně se do procesu přeměny zapojilo i Studio Divize, které svým návrhem reagovalo na vytyčené asociace značky, jakými jsou: energie, výsledky, byznys, právo. Vznikl tak unikátní symbol, vycházející ze znaku vyjadřující “rovná se (=)”, který propojený s první literou názvu “e”. Toto propojení dodává logotypu dynamický charakter pohybu vpřed, naznačuje soutěživost v pozitivním slova smyslu a kýžené výsledky. Kombinace modré palety barev vychází čistě z přání klienta, šlo tedy především o harmonický výběr dvou různých odstínů téže barvy. Identita využívá několik řezů písma Centra No.1 od americké písmolijny Sharp Type. Toto geometrické bezpatkové písmo zdůrazňuje čitelnost – namísto dodržování přísné geometrické struktury tak jeho seříznuté tahy proměňují statickou formu na dynamický charakter. V rámci spolupráce vzniklo mnoho tištěných výstupů, které právnická kancelář využívá v jejich každodenním režimu. Design: Karla Gondeková Tomáš Brychta
-
Orientační systém Myslbek
Myslbek, 2021–2022
Součástí jednotné vizuální identity budovy Myslbek je nejen orientační systém v její obchodní pasáži a kancelářské části, ale také v rozlehlých podzemních garážích. V rámci navigačního systému se řeší 4 podzemní patra, ze kterých je výstup do třech věží, na které navazuje 6 výtahů. Vzhledem k umístění budovy v historické části centra Prahy nebylo možné z architektonického hlediska kvůli nedostatku prostoru vyřešit některé stěžejní a intuitivní potřeby pro navigaci a proto jejich grafické řešení je zásadní – ku příkladu některé výtahy jezdí jen do určitých pater a některé nejsou také veřejnosti přístupná, pouze zaměstnancům budovy, provoz je pouze jednosměrný, výška jednotlivých pater je výrazně limitující, z garáží je jediný výjezd aj. Každá z věží (Ovocný trh 8, Na Příkopě 19, Na Příkopě 21) má proto přiřazenou jedinečnou barevnost a název výchozí ulice (pro interní pravidla ještě sekundární označení hala 1,2,3), která se propisuje do všech orientačních prvků v jednotlivých patrech. Součástí orientačního systému je také široká paleta piktogramů, která řeší i např. správné parkování v rámci dvou a třech pozic pro vozidla nebo označení kolárny pomocí fixírky (Airbrush). Design: Tomáš Brychta Karla Gondeková
Součástí jednotné vizuální identity budovy Myslbek je nejen orientační systém v její obchodní pasáži a kancelářské části, ale také v rozlehlých podzemních garážích. V rámci navigačního systému se řeší 4 podzemní patra, ze kterých je výstup do třech věží, na které navazuje 6 výtahů. Vzhledem k umístění budovy v historické části centra Prahy nebylo možné z architektonického hlediska kvůli nedostatku prostoru vyřešit některé stěžejní a intuitivní potřeby pro navigaci a proto jejich grafické řešení je zásadní – ku příkladu některé výtahy jezdí jen do určitých pater a některé nejsou také veřejnosti přístupná, pouze zaměstnancům budovy, provoz je pouze jednosměrný, výška jednotlivých pater je výrazně limitující, z garáží je jediný výjezd aj. Každá z věží (Ovocný trh 8, Na Příkopě 19, Na Příkopě 21) má proto přiřazenou jedinečnou barevnost a název výchozí ulice (pro interní pravidla ještě sekundární označení hala 1,2,3), která se propisuje do všech orientačních prvků v jednotlivých patrech. Součástí orientačního systému je také široká paleta piktogramů, která řeší i např. správné parkování v rámci dvou a třech pozic pro vozidla nebo označení kolárny pomocí fixírky (Airbrush). Design: Tomáš Brychta Karla Gondeková
-
Radical Nature
Julie Bergmann, Tschechisches Zentrum, 2023
Výstava Radical Nature, organizovaná kurátorkou Julií Bergmann ve spolupráci s Českým centrem v Mnichově, úzce navazuje na veletrh šperků SCHMUCK 2023. Šest výrazných osobností českého šperku představuje šest různých pohledů na přírodu jako celek ve své jednotlivosti. Název výstavy je hra se slovy – s dvěma možnými významy sousloví—příroda ve své nekompromisní, výrazné podobě, modifikovaná zásahem umělce, nebo silný „radikální“ lidský charakter. Tuto charakteristiku beze zbytku splňují všichni vybraní umělci i jejich práce. Vizuální styl výstavy navazuje na zmiňovanou interpretaci názvu Radical Nature a výrazným prvkem je použití lepenkové střiže – detaily, které průřezy skrze papír vytvářejí, evokují přírodní tvary a vzorce, které v ní můžeme najít – papír, jako médium pro reprodukci děl vybraných autorů ve formě katalogu, pozvánky na výstavu a další, tak zastupuje pohled na jeho radikální charakter – stejně tak jako písmo Bourrasque, které má přísný pravý i levý náklon v 45 stupních. Design: Tomáš Brychta
Výstava Radical Nature, organizovaná kurátorkou Julií Bergmann ve spolupráci s Českým centrem v Mnichově, úzce navazuje na veletrh šperků SCHMUCK 2023. Šest výrazných osobností českého šperku představuje šest různých pohledů na přírodu jako celek ve své jednotlivosti. Název výstavy je hra se slovy – s dvěma možnými významy sousloví—příroda ve své nekompromisní, výrazné podobě, modifikovaná zásahem umělce, nebo silný „radikální“ lidský charakter. Tuto charakteristiku beze zbytku splňují všichni vybraní umělci i jejich práce. Vizuální styl výstavy navazuje na zmiňovanou interpretaci názvu Radical Nature a výrazným prvkem je použití lepenkové střiže – detaily, které průřezy skrze papír vytvářejí, evokují přírodní tvary a vzorce, které v ní můžeme najít – papír, jako médium pro reprodukci děl vybraných autorů ve formě katalogu, pozvánky na výstavu a další, tak zastupuje pohled na jeho radikální charakter – stejně tak jako písmo Bourrasque, které má přísný pravý i levý náklon v 45 stupních. Design: Tomáš Brychta
-
-
Webdesign
-
Park 360
Ameba Production, Community s.r.o., 2021
Park 360, poprvé představený veřejnosti na podzim roku 2021, je unikátní venue s rozmanitým využitím. Jedná se o multifunkční prostor v areálu letiště na okraji Hradce Králové. Areál nabízí jak venkovní prostory poskytující dostatek plochy i pro dočasné stavby, tak prostory vnitřní v podobě bývalých hangárů pro letadla. Vizuální identita Parku 360 staví na dvou stěžejních prvcích – písmu a piktogramech. Na míru vytvořené písmo ve třech sklonech a dvou základních řezech, Regular a Poster, koncepčně navazuje na prostor, k čemuž směřuje číslo 360 v samotném názvu areálu. Číslovka zároveň vyjadřuje multifunkci areálu či uzavírání cyklů, jelikož Park 360 dbá na udržitelnost a řídí se principy cirkulární ekonomiky. Font má mnoho kontextových alternativ jednotlivých liter, díky kterým vizuální styl nezevšední v jednotlivých aplikacích. Typografie vytváří prostor. Stejně tak jako stíny pohybujících se lidí vržené na zem během slunných dnů. Jednotný vizuální styl v sobě propojuje několik principů – pohyb, čas a prostor. Sekundární nosný prvek představuje pestrá škála piktogramů, jejímž účelem je komunikovat jak společně s textem, tak i nezávazně na něm – snadno je tak identita čitelná bez ohledu na jazykovou vybavenost recipienta. Identita Parku 360 je primárně černobílá. Důvodem pro jistou střídmost je i fakt, že jednotný vizuální styl bude v Parku 360 koexistovat i s dalšími grafickými elementy (vizuálními styly festivalů a jiných událostí), kterým by neměl zbytečně konkurovat, ale převážně je v rámci celého areálu podporovat. Současně s identitou vznikl také základní informační web www.park360.cz, který prezentuje variabilitu prostoru a jeho možnosti. Příkladnou ukázkou barevnosti vizuálního stylu představuje rozdělení jednotlivých hlavních částí areálu – jako je Glamp 360, Club 360 nebo Pub 360 atd. Karla Gondeková (design) Ilya Bazhanov (design) Tomáš Brychta (art-director) Sára Bergmannová (art-director)
Park 360, poprvé představený veřejnosti na podzim roku 2021, je unikátní venue s rozmanitým využitím. Jedná se o multifunkční prostor v areálu letiště na okraji Hradce Králové. Areál nabízí jak venkovní prostory poskytující dostatek plochy i pro dočasné stavby, tak prostory vnitřní v podobě bývalých hangárů pro letadla. Vizuální identita Parku 360 staví na dvou stěžejních prvcích – písmu a piktogramech. Na míru vytvořené písmo ve třech sklonech a dvou základních řezech, Regular a Poster, koncepčně navazuje na prostor, k čemuž směřuje číslo 360 v samotném názvu areálu. Číslovka zároveň vyjadřuje multifunkci areálu či uzavírání cyklů, jelikož Park 360 dbá na udržitelnost a řídí se principy cirkulární ekonomiky. Font má mnoho kontextových alternativ jednotlivých liter, díky kterým vizuální styl nezevšední v jednotlivých aplikacích. Typografie vytváří prostor. Stejně tak jako stíny pohybujících se lidí vržené na zem během slunných dnů. Jednotný vizuální styl v sobě propojuje několik principů – pohyb, čas a prostor. Sekundární nosný prvek představuje pestrá škála piktogramů, jejímž účelem je komunikovat jak společně s textem, tak i nezávazně na něm – snadno je tak identita čitelná bez ohledu na jazykovou vybavenost recipienta. Identita Parku 360 je primárně černobílá. Důvodem pro jistou střídmost je i fakt, že jednotný vizuální styl bude v Parku 360 koexistovat i s dalšími grafickými elementy (vizuálními styly festivalů a jiných událostí), kterým by neměl zbytečně konkurovat, ale převážně je v rámci celého areálu podporovat. Současně s identitou vznikl také základní informační web www.park360.cz, který prezentuje variabilitu prostoru a jeho možnosti. Příkladnou ukázkou barevnosti vizuálního stylu představuje rozdělení jednotlivých hlavních částí areálu – jako je Glamp 360, Club 360 nebo Pub 360 atd. Karla Gondeková (design) Ilya Bazhanov (design) Tomáš Brychta (art-director) Sára Bergmannová (art-director)
-
www.juliebergmann.cz
Julie Bergmann, 2021–2022
Julie Bergmann, výtvarná poradkyně, produkční a kurátorka, se zaměřuje především na současný šperk vnímaný jako důležitou součást výtvarného umění. Webové stránky jsou tak jejím hlavním komunikačním prostředkem, na základě kterých interaktivně prezentuje autory, jež zastupuje. Důsledkem toho figuruje jméno kurátorky jako ústřední motiv celého webu – právě ona je tou personou, která tvoří důležitý mezičlánek nejen mezi samotnými umělci, ale také potencionálními kupci, sběrateli či galeristy – stává se tak hlavní zastřešující osobou celého procesu. Minimalistické pojetí webu, tlačítek a jiných grafický prvků dává potřebný prostor pro zastupující umělce pro prezentaci svých děl tak, aby je nepřebíjela samotná grafika. Důležitým vizuálním prvkem stránek je prostor pro velkorysou typografii. Zvolené titulkové písmo Boogy Brut od francouzské písmolijny Bureau Brut obsahuje nezaměnitelné výrazné prvky v kresbě jednotlivých liter, které úměrně doplňují kolekce jednotlivých autorů – díky tomu design webu působí vzdušně a elegantně, efekt rozostření evokuje průhlednost hojně používaných materiálů, které neodmyslitelně patří k tvorbě šperku – drahé kameny, minerály, broušené sklo či pryskyřice aj. Design: Ilya Bazhanov
Julie Bergmann, výtvarná poradkyně, produkční a kurátorka, se zaměřuje především na současný šperk vnímaný jako důležitou součást výtvarného umění. Webové stránky jsou tak jejím hlavním komunikačním prostředkem, na základě kterých interaktivně prezentuje autory, jež zastupuje. Důsledkem toho figuruje jméno kurátorky jako ústřední motiv celého webu – právě ona je tou personou, která tvoří důležitý mezičlánek nejen mezi samotnými umělci, ale také potencionálními kupci, sběrateli či galeristy – stává se tak hlavní zastřešující osobou celého procesu. Minimalistické pojetí webu, tlačítek a jiných grafický prvků dává potřebný prostor pro zastupující umělce pro prezentaci svých děl tak, aby je nepřebíjela samotná grafika. Důležitým vizuálním prvkem stránek je prostor pro velkorysou typografii. Zvolené titulkové písmo Boogy Brut od francouzské písmolijny Bureau Brut obsahuje nezaměnitelné výrazné prvky v kresbě jednotlivých liter, které úměrně doplňují kolekce jednotlivých autorů – díky tomu design webu působí vzdušně a elegantně, efekt rozostření evokuje průhlednost hojně používaných materiálů, které neodmyslitelně patří k tvorbě šperku – drahé kameny, minerály, broušené sklo či pryskyřice aj. Design: Ilya Bazhanov
-