Detail kreativce
Ondřej Vavrečka
Fyzická osoba podnikající na základě jiného než živnostenského zákona (např. autorský zákon č. 121/2000 Sb.,) disponující DIČ
Kontakt:
Ondřej Vavrečka
+420775256260
nevime@email.cz
O profilu kreativce
Jsem filmový režisér autorských filmů. Drtivou většinou svých filmů jsem natočil na 16 mm filmový materiál. Materialita je důležitá i v mých dalších uměleckých aktivitách. Mám také zkušenosti s divadelním herectvím a divadelní režií. Hraji na kytaru, baskytaru a piano. Hovořím plynně anglicky, francouzsky, rusky, domluvím se italsky a španělsky, pasivně polsky.
Režisér + vizuální a zvukový umělec
Odkazy
Adresy
-
-
Sídlo:
Tobrucká 707
Praha 6 16000 -
Kontaktní adresa:
Tobrucká 707
Praha 6 16000
Hlavní město Praha
-
Místa působnosti:
- Královéhradecký kraj
- Jihočeský kraj
- Jihomoravský kraj
- Karlovarský kraj
- Liberecký kraj
- Moravskoslezský kraj
- Olomoucký kraj
- Pardubický kraj
- Hlavní město Praha
- Plzeňský kraj
- Středočeský kraj
- Ústecký kraj
- Kraj Vysočina
- Zlínský kraj
Produkce audiovizuálního díla
-
Kameraman AVD
-
De Potentia Dei
Ondřej Vavrečka, 2014-2015
Kazimír Malevič chtěl spálit všechno umění a z popelu udělat černý čtverec. Černý čtverec (tedy veškeré umění) se však zde neobjevil náhodou. Jaký je jeho původ? Není čtverec vlastně kruhem, věčným návratem všeho? A má se o důležitých věcech vůbec mluvit? Na tuto otázku špióni odpovídají zamítavě. Na druhou stranu souhlasí informatikové, pro které je důležitá otevřenost a blízkost, které odmítají špióni. Ke komu se máme dát: ke špiónům nebo informatikům? Film DE POTENTIA DEI rozehrává tyto a další otázky. Celá cesta radikálně svobodného dokumentárního muzikálu je posunována písní. Film, který mluví o mě, o vás a o sobě samém. Hledá místo na zemi, v doteku s ní křísí Malevičovu nohu.
Kazimír Malevič chtěl spálit všechno umění a z popelu udělat černý čtverec. Černý čtverec (tedy veškeré umění) se však zde neobjevil náhodou. Jaký je jeho původ? Není čtverec vlastně kruhem, věčným návratem všeho? A má se o důležitých věcech vůbec mluvit? Na tuto otázku špióni odpovídají zamítavě. Na druhou stranu souhlasí informatikové, pro které je důležitá otevřenost a blízkost, které odmítají špióni. Ke komu se máme dát: ke špiónům nebo informatikům? Film DE POTENTIA DEI rozehrává tyto a další otázky. Celá cesta radikálně svobodného dokumentárního muzikálu je posunována písní. Film, který mluví o mě, o vás a o sobě samém. Hledá místo na zemi, v doteku s ní křísí Malevičovu nohu.
-
Mezi námi
Ondřej Vavrečka, 2013-2014
Byly pohřební roky. Čas se převrátil a další zatím nenastalo. Čeká se na nové. ale můžeme je klidně prošvihnout. Z budoucnosti se k nám jezdí dívat noví lidé. Vnímají nás, jako bychom zde žili ve skanzenu. Jeden z nich, Boris, se vydává z říše obrazu k nám na studijní cestu...
-
-
Režisér AVD
-
Lichens Are The Way
D1film, 2022-2024
Lišejníky jsou úžasnými organismy. Jedná se o kombinaci houby a řasy. Tyto dvě entity – Bůh ví proč – se rozhodly spolupracovat. Život mého houbového já není důležitější než tvůj, tedy život řasy, a tvůj život není důležitější než můj, tedy houby. Vztah mezi houbou a řasou je pro lišejník důležitější než vztah jednoho živého organismu k sobě samému. Tímto způsobem vzniká lišejník: neznámým záhadným rozhodnutím, že společné soužití je prospěšnější než samostatný život. Je pravda, že houby mají obtíže s fotosyntézou a řasy mají problémy s rozkladem cukru. Spojení však přináší výhodu oběma partnerům. Film zenové přesnosti natočený v prostředí kanadské divočiny, vypovídá o dimenzi života svými obrazy i skrze zkušenost a objevy dvou biologů Trevora Gowarda a Curtise Randalla Björka.
Lišejníky jsou úžasnými organismy. Jedná se o kombinaci houby a řasy. Tyto dvě entity – Bůh ví proč – se rozhodly spolupracovat. Život mého houbového já není důležitější než tvůj, tedy život řasy, a tvůj život není důležitější než můj, tedy houby. Vztah mezi houbou a řasou je pro lišejník důležitější než vztah jednoho živého organismu k sobě samému. Tímto způsobem vzniká lišejník: neznámým záhadným rozhodnutím, že společné soužití je prospěšnější než samostatný život. Je pravda, že houby mají obtíže s fotosyntézou a řasy mají problémy s rozkladem cukru. Spojení však přináší výhodu oběma partnerům. Film zenové přesnosti natočený v prostředí kanadské divočiny, vypovídá o dimenzi života svými obrazy i skrze zkušenost a objevy dvou biologů Trevora Gowarda a Curtise Randalla Björka.
-
Osobní život díry
SilkFilms, 2018-2020
Ptám se sám sebe: Co je to svět? Žijeme v časové díře a náš život je protkán společnými dírami nesmyslů. Jsme stále v díře a snažíme se vydělat si na živobytí. Naše paměť končí v díře zapomnění. Existuje škodlivá ozonová díra; nevysvětlitelná černá díra. Atomy jsou spíše prázdné než plné, jsou plné děr. V zemi jsou díry plné odpadků a díry plné uhlí. V našem srdci je díra, když ztratíme milence. Okno je díra ve zdi. Díra je i ve filmu Osobní život díry. Svatá díro, co si počít se všemi těmi dírami! Film natočený na 16mm barevný filmový pás se zamýšlí nad současnou kulturou, ekologií, ekonomikou a nakonec i nad láskou.
Ptám se sám sebe: Co je to svět? Žijeme v časové díře a náš život je protkán společnými dírami nesmyslů. Jsme stále v díře a snažíme se vydělat si na živobytí. Naše paměť končí v díře zapomnění. Existuje škodlivá ozonová díra; nevysvětlitelná černá díra. Atomy jsou spíše prázdné než plné, jsou plné děr. V zemi jsou díry plné odpadků a díry plné uhlí. V našem srdci je díra, když ztratíme milence. Okno je díra ve zdi. Díra je i ve filmu Osobní život díry. Svatá díro, co si počít se všemi těmi dírami! Film natočený na 16mm barevný filmový pás se zamýšlí nad současnou kulturou, ekologií, ekonomikou a nakonec i nad láskou.
-