Detail kreativce

Zpět na galerii

Ondřej Vavrečka

Fyzická osoba podnikající na základě jiného než živnostenského zákona (např. autorský zákon č. 121/2000 Sb.,) disponující DIČ

Kontakt:

Ondřej Vavrečka

+420775256260

nevime@email.cz

O profilu kreativce

Jsem filmový režisér autorských filmů. Drtivou většinou svých filmů jsem natočil na 16 mm filmový materiál. Materialita je důležitá i v mých dalších uměleckých aktivitách. Mám také zkušenosti s divadelním herectvím a divadelní režií. Hraji na kytaru, baskytaru a piano. Hovořím plynně anglicky, francouzsky, rusky, domluvím se italsky a španělsky, pasivně polsky.

Režisér + vizuální a zvukový umělec

Odkazy

Adresy

    • Sídlo:

      Tobrucká 707
      Praha 6 16000
    • Kontaktní adresa:

      Tobrucká 707
      Praha 6 16000
      Hlavní město Praha

Místa působnosti:

  • Královéhradecký kraj
  • Jihočeský kraj
  • Jihomoravský kraj
  • Karlovarský kraj
  • Liberecký kraj
  • Moravskoslezský kraj
  • Olomoucký kraj
  • Pardubický kraj
  • Hlavní město Praha
  • Plzeňský kraj
  • Středočeský kraj
  • Ústecký kraj
  • Kraj Vysočina
  • Zlínský kraj

Produkce audiovizuálního díla

  • Kameraman AVD

    • De Potentia Dei

      Ondřej Vavrečka, 2014-2015

      Obrázek reference

      Kazimír Malevič chtěl spálit všechno umění a z popelu udělat černý čtverec. Černý čtverec (tedy veškeré umění) se však zde neobjevil náhodou. Jaký je jeho původ? Není čtverec vlastně kruhem, věčným návratem všeho? A má se o důležitých věcech vůbec mluvit? Na tuto otázku špióni odpovídají zamítavě. Na druhou stranu souhlasí informatikové, pro které je důležitá otevřenost a blízkost, které odmítají špióni. Ke komu se máme dát: ke špiónům nebo informatikům? Film DE POTENTIA DEI rozehrává tyto a další otázky. Celá cesta radikálně svobodného dokumentárního muzikálu je posunována písní. Film, který mluví o mě, o vás a o sobě samém. Hledá místo na zemi, v doteku s ní křísí Malevičovu nohu.

      Kazimír Malevič chtěl spálit všechno umění a z popelu udělat černý čtverec. Černý čtverec (tedy veškeré umění) se však zde neobjevil náhodou. Jaký je jeho původ? Není čtverec vlastně kruhem, věčným návratem všeho? A má se o důležitých věcech vůbec mluvit? Na tuto otázku špióni odpovídají zamítavě. Na druhou stranu souhlasí informatikové, pro které je důležitá otevřenost a blízkost, které odmítají špióni. Ke komu se máme dát: ke špiónům nebo informatikům? Film DE POTENTIA DEI rozehrává tyto a další otázky. Celá cesta radikálně svobodného dokumentárního muzikálu je posunována písní. Film, který mluví o mě, o vás a o sobě samém. Hledá místo na zemi, v doteku s ní křísí Malevičovu nohu.

      https://www.csfd.cz/film/464263-de-potentia-dei/prehled/
    • Mezi námi

      Ondřej Vavrečka, 2013-2014

      Obrázek reference

      Byly pohřební roky. Čas se převrátil a další zatím nenastalo. Čeká se na nové. ale můžeme je klidně prošvihnout. Z budoucnosti se k nám jezdí dívat noví lidé. Vnímají nás, jako bychom zde žili ve skanzenu. Jeden z nich, Boris, se vydává z říše obrazu k nám na studijní cestu...

      Byly pohřební roky. Čas se převrátil a další zatím nenastalo. Čeká se na nové. ale můžeme je klidně prošvihnout. Z budoucnosti se k nám jezdí dívat noví lidé. Vnímají nás, jako bychom zde žili ve skanzenu. Jeden z nich, Boris, se vydává z říše obrazu k nám na studijní cestu...

      https://www.csfd.cz/film/391845-mezi-nami/prehled/
  • Režisér AVD

    • Lichens Are The Way

      D1film, 2022-2024

      Obrázek reference

      Lišejníky jsou úžasnými organismy. Jedná se o kombinaci houby a řasy. Tyto dvě entity – Bůh ví proč – se rozhodly spolupracovat. Život mého houbového já není důležitější než tvůj, tedy život řasy, a tvůj život není důležitější než můj, tedy houby. Vztah mezi houbou a řasou je pro lišejník důležitější než vztah jednoho živého organismu k sobě samému. Tímto způsobem vzniká lišejník: neznámým záhadným rozhodnutím, že společné soužití je prospěšnější než samostatný život. Je pravda, že houby mají obtíže s fotosyntézou a řasy mají problémy s rozkladem cukru. Spojení však přináší výhodu oběma partnerům. Film zenové přesnosti natočený v prostředí kanadské divočiny, vypovídá o dimenzi života svými obrazy i skrze zkušenost a objevy dvou biologů Trevora Gowarda a Curtise Randalla Björka.

      Lišejníky jsou úžasnými organismy. Jedná se o kombinaci houby a řasy. Tyto dvě entity – Bůh ví proč – se rozhodly spolupracovat. Život mého houbového já není důležitější než tvůj, tedy život řasy, a tvůj život není důležitější než můj, tedy houby. Vztah mezi houbou a řasou je pro lišejník důležitější než vztah jednoho živého organismu k sobě samému. Tímto způsobem vzniká lišejník: neznámým záhadným rozhodnutím, že společné soužití je prospěšnější než samostatný život. Je pravda, že houby mají obtíže s fotosyntézou a řasy mají problémy s rozkladem cukru. Spojení však přináší výhodu oběma partnerům. Film zenové přesnosti natočený v prostředí kanadské divočiny, vypovídá o dimenzi života svými obrazy i skrze zkušenost a objevy dvou biologů Trevora Gowarda a Curtise Randalla Björka.

      https://www.csfd.cz/film/1511501-lisejniky/galerie/
    • Osobní život díry

      SilkFilms, 2018-2020

      Obrázek reference

      Ptám se sám sebe: Co je to svět? Žijeme v časové díře a náš život je protkán společnými dírami nesmyslů. Jsme stále v díře a snažíme se vydělat si na živobytí. Naše paměť končí v díře zapomnění. Existuje škodlivá ozonová díra; nevysvětlitelná černá díra. Atomy jsou spíše prázdné než plné, jsou plné děr. V zemi jsou díry plné odpadků a díry plné uhlí. V našem srdci je díra, když ztratíme milence. Okno je díra ve zdi. Díra je i ve filmu Osobní život díry. Svatá díro, co si počít se všemi těmi dírami! Film natočený na 16mm barevný filmový pás se zamýšlí nad současnou kulturou, ekologií, ekonomikou a nakonec i nad láskou.

      Ptám se sám sebe: Co je to svět? Žijeme v časové díře a náš život je protkán společnými dírami nesmyslů. Jsme stále v díře a snažíme se vydělat si na živobytí. Naše paměť končí v díře zapomnění. Existuje škodlivá ozonová díra; nevysvětlitelná černá díra. Atomy jsou spíše prázdné než plné, jsou plné děr. V zemi jsou díry plné odpadků a díry plné uhlí. V našem srdci je díra, když ztratíme milence. Okno je díra ve zdi. Díra je i ve filmu Osobní život díry. Svatá díro, co si počít se všemi těmi dírami! Film natočený na 16mm barevný filmový pás se zamýšlí nad současnou kulturou, ekologií, ekonomikou a nakonec i nad láskou.

      https://www.csfd.cz/film/762760-osobni-zivot-diry/prehled/