Detail kreativce
Jan Březina
fyzická osoba podnikající na základě živnostenského zákona č. 455/1991 Sb. disponující IČO
IČO: 02381958
Kontakt:
Jan Březina
+420 776 765 576
janb@centrum.cz
Adresy
-
-
Sídlo:
Milady Horákové 298/123
Praha 160 00 Hlavní město Praha -
Kontaktní adresa:
Milady Horákové 298/123
Praha 160 00
Hlavní město Praha
-
Místa působnosti:
- Královéhradecký kraj
- Jihočeský kraj
- Jihomoravský kraj
- Karlovarský kraj
- Liberecký kraj
- Moravskoslezský kraj
- Olomoucký kraj
- Pardubický kraj
- Hlavní město Praha
- Plzeňský kraj
- Středočeský kraj
- Ústecký kraj
- Kraj Vysočina
- Zlínský kraj
Oblasti nabízených služeb
-
Film / Video / Televize
-
Erhart
Xova film, 2022
Celovečerní debut, autorský hraný film.
-
Maria stock
FAMU, 2013
Absolventský film na katedře režie
-
Zakázaný Bůh
Česká televize, 2021
Dokumentární seriál o perzekuci církve za komunismu. Díly: Arcibiskupe, nemlč!, Tovarišč pop, Generál bez vojska
-
Produkce audiovizuálního díla
-
Režisér / režisérka AVD
-
Scenárista / scenáristka AVD
-
Erhart
Xova Film, 2022
Film vypráví zdánlivě detektivní příběh minulosti rodičů na pozadí romantické současnosti jejich dětí, aby postupně obě roviny nevratně propojil.
-
Maria Stock
FAMU, 2013
Intimní příběh ze zmizelé vesnice Maria Stock na pozadí podzimu a zimy. Otec, dcera, pohřešovaná matka a mladý poutník, jsou aktéři choulostivého dramatu v bohem zapomenuté zemi.
-
-
Kameraman / kameramanka AVD
-
Investigátoři
ČT & RTVS, 2022
Šestidílný dokumentární seriál vznikal v česko-slovenské koprodukci od roku 2013. Investigátoři zaměřili svou pozornost na kontroverzní esoterické jevy, které současná věda nedokáže nebo nemá zájem vysvětlit, jako např. astrologie, proutkařství nebo jasnovidectví.
-
Karel Kovanda: Zápas o svědomí OSN
ČT, 2022
Na pozadí Kovandova života film přiblíží jeho asi největší okamžik – donkichotský boj o prosazení konstruktivního řešení rwandské krize na půdě OSN coby instituce paralyzované parciálními zájmy postkoloniálních mocností.
-
-
Kreativní producent / producentka AVD, Showrunner AVD
-
Všichni mají pravdu? Karel Floss a ti druzí
FAMU, 2015
Multiportrét vývoje českého polistopadového myšlení prostřednictvím telefonátu bratrů Flossových o dopisu, který zamýšlejí napsat papeži. Moderní ideje Karla Flosse o bohu, pravdě i politice obkružují výroky zastánců světového levicového myšlení, jakými jsou Alain Badiou, Slavoj Žižek, nebo Noam Chomský s jejich výtkami našeho politického vývoje, ale i figury křesťanských církví, umění a politiky od 90. let do současnosti až po zástupce českých národovců. Vzniká jakési audiovizuální koryto, kterým proudí kanalizovaný hněv národa, připomínajícího dítě, které se učí myslet a neví, k čemu se vztáhnout dřív – protože v jistém smyslu mají všichni trochu pravdu. Film Heleny Všetečkové natočený ve spolupráci s Helenou Papírníkovou staví na významových kontrapunktech, spojování vysokých idejí s nízkými emocemi, situačním humoru a neregulovatelných obavách. Jak řekl Hauser s Bělohradským, ten film reflektuje náš stav a vlastně může donekonečna pokračovat. Badiouvy myšlenky o tom, co je to to pravda a jak ji zažíváme, stojí proti výrokům, které napříč společností volají po referendu. Nejlépe nakonec vše vystihují slova Karla Flosse použitá přímo z Bible: „Nebudete-li jako děti..."
Multiportrét vývoje českého polistopadového myšlení prostřednictvím telefonátu bratrů Flossových o dopisu, který zamýšlejí napsat papeži. Moderní ideje Karla Flosse o bohu, pravdě i politice obkružují výroky zastánců světového levicového myšlení, jakými jsou Alain Badiou, Slavoj Žižek, nebo Noam Chomský s jejich výtkami našeho politického vývoje, ale i figury křesťanských církví, umění a politiky od 90. let do současnosti až po zástupce českých národovců. Vzniká jakési audiovizuální koryto, kterým proudí kanalizovaný hněv národa, připomínajícího dítě, které se učí myslet a neví, k čemu se vztáhnout dřív – protože v jistém smyslu mají všichni trochu pravdu. Film Heleny Všetečkové natočený ve spolupráci s Helenou Papírníkovou staví na významových kontrapunktech, spojování vysokých idejí s nízkými emocemi, situačním humoru a neregulovatelných obavách. Jak řekl Hauser s Bělohradským, ten film reflektuje náš stav a vlastně může donekonečna pokračovat. Badiouvy myšlenky o tom, co je to to pravda a jak ji zažíváme, stojí proti výrokům, které napříč společností volají po referendu. Nejlépe nakonec vše vystihují slova Karla Flosse použitá přímo z Bible: „Nebudete-li jako děti..."
-
Za pravdu análem
Architectura z.s., 2019
Filmová koláž vznikající jako součást výstavy "Za pravdu" dokumentuje vznik vystavovaných uměleckých děl v dialozích participujících umělců s teoretiky, filosofy, výtvarnými kritiky a dalšími, kteří celý projekt myšlenkově zastřešují. „Myslitelé“ si tak zvolili vždy konkrétního umělce, jenž je pro ně osobně nejlepším odrazovým můstkem do bezbřehého moře debat o smyslu pravdy v umění. Pásmo živých rozhovorů v původních prostředích, volně mezi sebou asociující radikálně odlišná díla i osobnosti koketující tak či onak s pojmem „pravdy“.
Filmová koláž vznikající jako součást výstavy "Za pravdu" dokumentuje vznik vystavovaných uměleckých děl v dialozích participujících umělců s teoretiky, filosofy, výtvarnými kritiky a dalšími, kteří celý projekt myšlenkově zastřešují. „Myslitelé“ si tak zvolili vždy konkrétního umělce, jenž je pro ně osobně nejlepším odrazovým můstkem do bezbřehého moře debat o smyslu pravdy v umění. Pásmo živých rozhovorů v původních prostředích, volně mezi sebou asociující radikálně odlišná díla i osobnosti koketující tak či onak s pojmem „pravdy“.
-