Detail kreativce
Daniel Šperl
fyzická osoba podnikající na základě živnostenského zákona č. 455/1991 Sb. disponující IČO
IČO: 12903604
Kontakt:
Daniel Šperl
+420603524415
daniel@danielsperl.com
O profilu kreativce
Fotograf a kameraman. Jako fotograf se věnuje převážně černobílé dokumentární fotografii. Uspořádal na sto samostatných výstav a účastnil se více jak padesáti výstav skupinových v Česku i v zahraničí. Své fotogarfie doposud publikoval v osmi autorských knihách. Jako kameraman pracuje pro komerční i nekomerční televize. Preferuje živý dokumentární styl, ale nevyhýbá se ani studiové práci.
MgA. Daniel Šperl, Ph.D.
Odkazy
Adresy
-
-
Sídlo:
Raisova 803/9
Praha 6-Bubeneč 16000 -
Kontaktní adresa:
Raisova 803/9
Praha 6-Bubeneč 16000
Hlavní město Praha
-
Místa působnosti:
- Královéhradecký kraj
- Jihočeský kraj
- Jihomoravský kraj
- Karlovarský kraj
- Liberecký kraj
- Moravskoslezský kraj
- Olomoucký kraj
- Pardubický kraj
- Hlavní město Praha
- Plzeňský kraj
- Středočeský kraj
- Ústecký kraj
- Kraj Vysočina
- Zlínský kraj
Oblasti nabízených služeb
-
Fotografie
-
... bez hranic
Občanské sdružení Dagda, 2001
Soubor fotogarfií o životě lidí s mentálním postižením, který autor ukončil kromě výstavního souboru i první autorskou publikací. Všichni jsme součástí jedné jediné lidské společnosti, jednoho světa. Tento soubor je výpovědí o tomto světě, o světě nás všech, o světě „...bez hranic“
-
Amerika
Nakladatelství Daniel Šperl, 2019
Fotografická kniha a výstava Amerika je sestavena z černobílých dokumentárních fotografií. Dějiny fotografického dokumentárního zobrazování Ameriky jsou téměř stejně dlouhé jako je historie fotografie sama. Svou knihou se Daniel Šperl nesnaží překonat fotografie žádného slavného amerického autora. “Amerika” je jeho osobním pohledem na Spojené státy americké tak, jak je měl možnost za posledních dvacet let sám poznat. Všechny fotografie byly pořízeny klasickým, filmovým způsobem. Kniha je volným pokračováním řady svazků o dokumentární fotografii.
Fotografická kniha a výstava Amerika je sestavena z černobílých dokumentárních fotografií. Dějiny fotografického dokumentárního zobrazování Ameriky jsou téměř stejně dlouhé jako je historie fotografie sama. Svou knihou se Daniel Šperl nesnaží překonat fotografie žádného slavného amerického autora. “Amerika” je jeho osobním pohledem na Spojené státy americké tak, jak je měl možnost za posledních dvacet let sám poznat. Všechny fotografie byly pořízeny klasickým, filmovým způsobem. Kniha je volným pokračováním řady svazků o dokumentární fotografii.
-
Homo Pragensis
Vydavatelství Daniel Šperl, 2017
Prostředím, ve kterém vznikaly fotografie výstavního souboru a stejnojmenné knihy, je město Praha. O Praze mluvíme jako o matce měst, o symbolu české státnosti či o středu Evropy. Šperl se do Prahy přistěhoval hned po maturitě a stále je pro něj toto město magickým místem, které nemá obdoby. Žije v nem svůj každodenní obyčejný život a se svým fotoaparátem zachycuje jeho příběhy.
Prostředím, ve kterém vznikaly fotografie výstavního souboru a stejnojmenné knihy, je město Praha. O Praze mluvíme jako o matce měst, o symbolu české státnosti či o středu Evropy. Šperl se do Prahy přistěhoval hned po maturitě a stále je pro něj toto město magickým místem, které nemá obdoby. Žije v nem svůj každodenní obyčejný život a se svým fotoaparátem zachycuje jeho příběhy.
-
Japonsko
vydavatelství Daniel Šperl, 2016
Výstavní soubor a stejnojmená kniha Japonsko jsou sestaveny z výběru černobílých fotografií, které vznikaly během pěti fotografických cest a studijních pobytů v Japonsku mezi lety 1997 a 2015. Soubor fotografií je českým vhledem do svébytné japonské kultury a osobitou sociologickou studií každodenního života lidí v japonských velkoměstech i na venkově. V knize se autor snaží pomocí fotografie zachytit dynamický život japonských obyvatel, ale též jejich tradice, historii, kulturu a zvyky.
Výstavní soubor a stejnojmená kniha Japonsko jsou sestaveny z výběru černobílých fotografií, které vznikaly během pěti fotografických cest a studijních pobytů v Japonsku mezi lety 1997 a 2015. Soubor fotografií je českým vhledem do svébytné japonské kultury a osobitou sociologickou studií každodenního života lidí v japonských velkoměstech i na venkově. V knize se autor snaží pomocí fotografie zachytit dynamický život japonských obyvatel, ale též jejich tradice, historii, kulturu a zvyky.
-
Všední slavnosti
Vydavatelství Kant, 2003
Soubor černobílých fotografií je dlouhodobým průřezem několika dokumentárních projektů realizovaných v České republice. Daniel Šperl ve svých fotografiích zachycuje obecně platné trvalé lidské hodnoty, jako jsou láska, radost, zármutek, samota, strach nebo naděje. Výstavní soubor je neustále doplňován a aktualizován. Knižního vydání se poprvé dočkal v roce 2003. Kniha dostala ocenění "Obrazová publikace roku 2023".
Soubor černobílých fotografií je dlouhodobým průřezem několika dokumentárních projektů realizovaných v České republice. Daniel Šperl ve svých fotografiích zachycuje obecně platné trvalé lidské hodnoty, jako jsou láska, radost, zármutek, samota, strach nebo naděje. Výstavní soubor je neustále doplňován a aktualizován. Knižního vydání se poprvé dočkal v roce 2003. Kniha dostala ocenění "Obrazová publikace roku 2023".
-
-
Film / Video / Televize
-
Hudební perličky Pavla Šporcla -hlavní kamera
Česká televize, 2017 a 2020
Edukativní pětiminutové pořady o hudbě s Pavlem Šporclem. Ve dvou řadách vzniklo asi 37 pořadů určených pro dětský kanál Déčko České televize. Daniel Šperl jako hlavní kameraman ve spolupráci s architektkou, grafiky a celým realizačním štábem dal pořadu obrazovou podobu.
-
Tance z divotvorného hrnce - hlavní kamera
Česká televize, 2018 a 2020
Známé pohádkové melodie, sympatická tanečnice Henie a roztomilý nemotora Jirka Motovidlo v jednoduchých tanečních groteskách, při kterých se rozehřejí a protáhnou a zatancují si děti jak ve studiu, tak doma. Každý díl vede děti od rozcvičky po kompletní jednoduchou choreografii vycházející z dané písničky. Toto taneční cvičení se nese v duchu hesla Není důležité, jak tančíš, ale že tančíš rád.
Známé pohádkové melodie, sympatická tanečnice Henie a roztomilý nemotora Jirka Motovidlo v jednoduchých tanečních groteskách, při kterých se rozehřejí a protáhnou a zatancují si děti jak ve studiu, tak doma. Každý díl vede děti od rozcvičky po kompletní jednoduchou choreografii vycházející z dané písničky. Toto taneční cvičení se nese v duchu hesla Není důležité, jak tančíš, ale že tančíš rád.
-
Taneční hrátky Honzy Ondera - hlavní kamera
Česká televize, 2014-2020
Cílem pořadu je pobavit a zvednout ze židle všechny děti od 4 let věku a motivovat je ke zdravému nenáročnému pohybu. Děti se kromě tanečních kroků naučí lépe pracovat se svým tělem, dobře se k němu chovat, vnímat rytmus a nenásilnou formou si osvojí i základy společenského chování.
-
Telefon - hlavní kamera
Česká televize, 2015 - 2016
Dětský pořad o zvířatech. Tele z telefonu pomáhá zvířátkům v nouzi a poskytuje rady malým i velkým chovatelům.
-
Produkce audiovizuálního díla
-
Kameraman AVD
-
Bratříček Karel
Česká televize, 2016
Dokumentární film přibližuje neznámé události ze života Karla Kryla a představuje zajímavé archivy, které nebyly širší veřejnosti známy. Co bylo tak přitažlivého na „malém zpěvákovi s velkým hlasem“, že řadu let po jeho smrti lidé stále zpívají jeho písničky a čtou jeho poezii? Milovaly ho davy, ale umíral opuštěný a zatrpklý – protože nikdy nedělal kompromisy. Tyto a další otázky se rozhodla položit režisérka filmu Krystyna Krauze.
Dokumentární film přibližuje neznámé události ze života Karla Kryla a představuje zajímavé archivy, které nebyly širší veřejnosti známy. Co bylo tak přitažlivého na „malém zpěvákovi s velkým hlasem“, že řadu let po jeho smrti lidé stále zpívají jeho písničky a čtou jeho poezii? Milovaly ho davy, ale umíral opuštěný a zatrpklý – protože nikdy nedělal kompromisy. Tyto a další otázky se rozhodla položit režisérka filmu Krystyna Krauze.
-
Venku
Verbascum Image pro HBO, 2011
Časosběrný dokumentární film Veroniky Sobkové konfrontující situaci vězňů, kteří si odpykávají doživotní trest, se situací lidí, kteří vězení po několika letech opouštějí. Co udělá člověk, který se těšil na den, kdy vyjde za brány vězení? Záměrem je zachytit momenty změn a zásadních obratů v životech těchto lidí. Na základě zachycených příběhů má film být obecnější úvahou o způsobech nakládání se svobodou a časem.
Časosběrný dokumentární film Veroniky Sobkové konfrontující situaci vězňů, kteří si odpykávají doživotní trest, se situací lidí, kteří vězení po několika letech opouštějí. Co udělá člověk, který se těšil na den, kdy vyjde za brány vězení? Záměrem je zachytit momenty změn a zásadních obratů v životech těchto lidí. Na základě zachycených příběhů má film být obecnější úvahou o způsobech nakládání se svobodou a časem.
-