Detail kreativce

Zpět na galerii

Ondřej Saida

fyzická osoba podnikající na základě živnostenského zákona č. 455/1991 Sb. disponující IČO

IČO: 06272185

Kontakt:

Ing.arch. Ondřej Saida

+420 603 988 192

ondrej@saida.cz

O profilu kreativce

Jsem architekt a grafický designer pracující s rozmanitostí značek. V projektech spojuji jejich vizuální, materiální a kulturní kontexty. Moje praxe zahrnuje řadu typologií i v zahraničí, včetně veřejných prostor, bydlení, maloobchodních prodejen a nábytku. Koncept identity značek tvořím na základě důkladné analýzy a strategie.

Architekt Ondřej Saida

Odkazy

Adresy

    • Sídlo:

      Sokolská 362/8
      Brno - Veveří 60200
    • Kontaktní adresa:

      Sokolská 362/8
      Brno - Veveří 60200

Místa působnosti:

  • Jihomoravský kraj

Oblasti nabízených služeb

  • Architektura / Interiérový design / Design nábytku / Světelný design

    • Backstage

      Backstage, 2021

      Obrázek reference

      Abychom prostory co nejvíce prosvětlili, odlehčili jsme interiér od zbytečných příček a nechali vyrobit transparentní nábytek na míru. Specifické regálové prvky tvoří ocelové konstrukce v matně černé úpravě, police z ořechového dřeva a vlněný plech ve smaragdově zelené. Regály dělí hlavní část salonu na středovou lounge/čekárnu a stříhací pozice po obou stranách místnosti. Přirozené začlenění jednoduché recepce do jednoho z regálů pak dále odlehčuje celkový dojem z interiéru. Vyniknout jsme naopak nechali samotné stříhací pozice. Ty tvoří italská kadeřnická křesla a šest zaoblených zrcadel, osazených rovněž do typických ocelových konstrukcí. Na stěny i strop jsme vybrali šedou betonovou stěrku. Denní světlo, které do salonu proudí okny z ulice osazenými smaragdově zelenými závěsy, bohužel nezaručí správné osvětlení zákazníků. Pro souměrné osvětlení účesů jsme proto nad každé kadeřnické křeslo zavěsili kruhové světlo o průměru 60 cm s neutrální barvou, která nezkresluje přirozenou barvu vlasů a tvoří příznačnou „svatozář“. Kruhová světla, které vychází ze symboliky loga, jsou umístěny i do ulice a do prostoru ulice posílají decentní vzkaz potenciálním zákazníkům. Naopak v přípravné místnosti s mycími boxy je strop osázený podélnými zářivkami, které rovněž navazují na tvarosloví symbolu nůžek v logu salonu. Vzhledem k okolnímu vizuálnímu smogu na Husově ulici jsme přistoupili k méně nápadnému výrazu celé provozovny směrem do ulice. Vstupní část jsme osadili decentním logem, jinak necháváme mluvit interiér. Když jdete kolem, vidíte jen zelené závěsy po stranách oken, charakteristické regálové konstrukce a práci kadeřníků.

      Abychom prostory co nejvíce prosvětlili, odlehčili jsme interiér od zbytečných příček a nechali vyrobit transparentní nábytek na míru. Specifické regálové prvky tvoří ocelové konstrukce v matně černé úpravě, police z ořechového dřeva a vlněný plech ve smaragdově zelené. Regály dělí hlavní část salonu na středovou lounge/čekárnu a stříhací pozice po obou stranách místnosti. Přirozené začlenění jednoduché recepce do jednoho z regálů pak dále odlehčuje celkový dojem z interiéru. Vyniknout jsme naopak nechali samotné stříhací pozice. Ty tvoří italská kadeřnická křesla a šest zaoblených zrcadel, osazených rovněž do typických ocelových konstrukcí. Na stěny i strop jsme vybrali šedou betonovou stěrku. Denní světlo, které do salonu proudí okny z ulice osazenými smaragdově zelenými závěsy, bohužel nezaručí správné osvětlení zákazníků. Pro souměrné osvětlení účesů jsme proto nad každé kadeřnické křeslo zavěsili kruhové světlo o průměru 60 cm s neutrální barvou, která nezkresluje přirozenou barvu vlasů a tvoří příznačnou „svatozář“. Kruhová světla, které vychází ze symboliky loga, jsou umístěny i do ulice a do prostoru ulice posílají decentní vzkaz potenciálním zákazníkům. Naopak v přípravné místnosti s mycími boxy je strop osázený podélnými zářivkami, které rovněž navazují na tvarosloví symbolu nůžek v logu salonu. Vzhledem k okolnímu vizuálnímu smogu na Husově ulici jsme přistoupili k méně nápadnému výrazu celé provozovny směrem do ulice. Vstupní část jsme osadili decentním logem, jinak necháváme mluvit interiér. Když jdete kolem, vidíte jen zelené závěsy po stranách oken, charakteristické regálové konstrukce a práci kadeřníků.

      https://backstagesalon.cz
    • BÚDA Benešov

      BÚDA Benešov, 2021

      Obrázek reference

      Búda je netradiční vinotéka, která spojuje kulturu, kávu, víno a srdečné lidi. Jasně se odlišujeme od klišé vináren. Navazujeme na tradici geometrickou rekonstrukcí ornamentů moravské kultury a minimalismu. Komunitní prostor žije naplno ve funkcionalistické budově naproti vlakovému nádraží v Benešově u Prahy.

      Búda je netradiční vinotéka, která spojuje kulturu, kávu, víno a srdečné lidi. Jasně se odlišujeme od klišé vináren. Navazujeme na tradici geometrickou rekonstrukcí ornamentů moravské kultury a minimalismu. Komunitní prostor žije naplno ve funkcionalistické budově naproti vlakovému nádraží v Benešově u Prahy.

      https://mojebuda.cz
  • Webdesign

    • BÚDA

      BÚDA Benešov, 2022

      Obrázek reference

      Identita a webdesign pro Benešovké kulturní místo. Búda není jen tak ledajaký obchůdek s vínem – je to místo, kde se potkává kultura, káva, víno a hřejivě milí lidé. Do klišé vináren máme daleko asi tak jako burčák k sektu. Pokračujeme v tradicích Moravy s geometrickou rekonstrukcí lidových ornamentů a špetkou idylického minimalismu. Búdu Najdete ve funkcionalistické budově v Benešově u Prahy. ORNAMENT NENÍ ZLOČIN! Logotyp vychází z morfologie tradiční moravské vinné sklípku a byl vytvořen ve čtyřech variantách použití. Vizuální identitu doplňuje ornament, který byl geometricky rozložen a znovu přetvořen.

      Identita a webdesign pro Benešovké kulturní místo. Búda není jen tak ledajaký obchůdek s vínem – je to místo, kde se potkává kultura, káva, víno a hřejivě milí lidé. Do klišé vináren máme daleko asi tak jako burčák k sektu. Pokračujeme v tradicích Moravy s geometrickou rekonstrukcí lidových ornamentů a špetkou idylického minimalismu. Búdu Najdete ve funkcionalistické budově v Benešově u Prahy. ORNAMENT NENÍ ZLOČIN! Logotyp vychází z morfologie tradiční moravské vinné sklípku a byl vytvořen ve čtyřech variantách použití. Vizuální identitu doplňuje ornament, který byl geometricky rozložen a znovu přetvořen.

      https://mojebuda.cz
    • Develop Story

      DevelopStory, 2022

      Obrázek reference

      Návrh Namingu, brandingu a webdesignu Develop Story. Značka se prezentuje přehledným vizuálním stylem, který klade důraz na příběhový přístup k architektuře a stavbám. Design odráží hlavní hodnoty jako je genius loci, krajinná integrace, moderní funkčnost a estetičnost. Zdůrazňuje kontinuitu mezi historií a modernou, s důrazem na zapojení místní komunity a respektování okolí.

      Návrh Namingu, brandingu a webdesignu Develop Story. Značka se prezentuje přehledným vizuálním stylem, který klade důraz na příběhový přístup k architektuře a stavbám. Design odráží hlavní hodnoty jako je genius loci, krajinná integrace, moderní funkčnost a estetičnost. Zdůrazňuje kontinuitu mezi historií a modernou, s důrazem na zapojení místní komunity a respektování okolí.

      https://www.developstory.cz
  • Grafický design / branding

    • MEZISOUDY

      Ministerstvo spravedlnosti ČR, 2022

      Obrázek reference

      Mezisoudy přináší případy ze světa lidského práva. Tento jednoduchý typografický koncept podpořený charakteristickou svěží modrou barvou nastavil vizuální styl nového projektu. Název doslova „mezi soudy“ odráží projekt. Cílem je přiblížit odborné veřejnosti v České republice jednotlivé lidskoprávní případy z jiných zemí.Mezisoudy přináší případy ze světa lidského práva. Tento jednoduchý typografický koncept podpořený charakteristickou svěží modrou barvou nastavil vizuální styl nového projektu. Název doslova „mezi soudy“ odráží projekt. Cílem je přiblížit odborné veřejnosti v České republice jednotlivé lidskoprávní případy z jiných zemí.

      Mezisoudy přináší případy ze světa lidského práva. Tento jednoduchý typografický koncept podpořený charakteristickou svěží modrou barvou nastavil vizuální styl nového projektu. Název doslova „mezi soudy“ odráží projekt. Cílem je přiblížit odborné veřejnosti v České republice jednotlivé lidskoprávní případy z jiných zemí.Mezisoudy přináší případy ze světa lidského práva. Tento jednoduchý typografický koncept podpořený charakteristickou svěží modrou barvou nastavil vizuální styl nového projektu. Název doslova „mezi soudy“ odráží projekt. Cílem je přiblížit odborné veřejnosti v České republice jednotlivé lidskoprávní případy z jiných zemí.

      https://konference.mezisoudy.cz
    • Real Spektrum

      Real Spektrum, 2022

      Obrázek reference

      Ke konceptu redesignu jsme přistoupili s ohledem na stávající vizuál. Rozhodli jsme se zachovat logotyp, který již stávající skupina klientely zná a doplnit či vyměnit prvky identity, které více charakterizují cílovou skupinu realitní kanceláře. K tomu nám pomohla malá strategická analýza, s hodnotami značky, mapování cílové skupiny a konkurenčního prostředí. Hlavním prvkem se nakonec stal barevný gradient, který spolu s výraznou patkovým písmem hraje hlavní roli v identitě nového Real Spektra.

      Ke konceptu redesignu jsme přistoupili s ohledem na stávající vizuál. Rozhodli jsme se zachovat logotyp, který již stávající skupina klientely zná a doplnit či vyměnit prvky identity, které více charakterizují cílovou skupinu realitní kanceláře. K tomu nám pomohla malá strategická analýza, s hodnotami značky, mapování cílové skupiny a konkurenčního prostředí. Hlavním prvkem se nakonec stal barevný gradient, který spolu s výraznou patkovým písmem hraje hlavní roli v identitě nového Real Spektra.

      https://www.realspektrum.cz