Detail kreativce
Aparat Studio s.r.o.
s.r.o. - společnost s ručením omezeným
IČO: 04136063
Kontakt:
Tomáš Vrba
+420777829127
studio@aparat-studio.com
Adresy
-
-
Sídlo:
třída Kpt. Jaroše 12
Brno 60200 Jihomoravský kraj -
Kontaktní adresa:
třída Kpt. Jaroše 12
Brno 60200
Jihomoravský kraj
-
-
-
Provozovna:
Veselá 5
Brno
Jihomoravský kraj
Tomáš Vrba
+420777829127
studio@aparat-studio.com
-
Místa působnosti:
- Královéhradecký kraj
- Jihočeský kraj
- Jihomoravský kraj
- Karlovarský kraj
- Liberecký kraj
- Moravskoslezský kraj
- Olomoucký kraj
- Pardubický kraj
- Hlavní město Praha
- Plzeňský kraj
- Středočeský kraj
- Ústecký kraj
- Kraj Vysočina
- Zlínský kraj
Oblasti nabízených služeb
-
Grafický design / branding
-
Monografie Margita Titlová — Purpurová vertikála
GHMP, 2022
Margita Titlová Ylovsky představuje průřez svojí tvorby v prostorách galerie U Kameného zvonu GHMP ve výstavě s názvem Purpurová vertikála. U této příležitosti vychází rozsáhlá monografie, která takto zcela prvně představuje tvorbu konceptuální umělkyně MTY, jež patří mezi přední umělce generace nastupující v 80. letech 20. století. Knihu vydává Aparat. ve spolupráci s GHMP a Etcetera Art. Za její grafickou podobou stojí Tomáš Vrba, editorem je Miroslav Jiřele. Jedná se o zcela první takto ucelené zpracování dosavadní tvorby umělkyně. Margita Titlová Ylovsky se řadí mezi přední umělce generace 80. let. 20. století. Lze ji označit za multimediální umělkyni, jejíž tvorba stojí na pomezí akčního umění, performance. Pro její tvorbu je typická tělesnost a práce s ní, která jí provází celým dílem, ať se jedná o kresbu, malbu či instalace. Monografie, vzniklá při příležitosti této výstavy, volně navazuje na limitovanou sérii katalogu, který vyšel k výstavě O čem víme v Galerii u Betlémské kaple v roce 2017, a tvoří ji 3 svazky. 3 knihy v jedné, sledují a zpracovávají tvorbu v zásadních etapách tj. IDENTITA – 80. léta, IMAGE – 90. léta, IKONY – po roce 2000. Publikace souborně představuje její dosavadní tvorbu od 80. let 20. století až do současnosti. Knihu uvozuje text Magdaleny Juříkové, v němž shrnuje výstavní činnost a zásadní aspekty tvorby Margity Titlové Ylovsky. „Badatelské založení na jedné straně a punková drzost a rozvernost na straně druhé ji nikdy nenechají ustrnout v jednom bodě. Její úsilí je v mnoha směrech ženské, nicméně jako řada jejích předchůdkyň i souputnic doma i v zahraničí touží především po tom, aby její práce byla akceptována bez ohledu na gender.“ Každý svazek doprovází i soubor rozhovorů a dobových textů k jednotlivým výstavám. Např. text Jiřího Machalického usazuje tvorbu autorky do kontextu doby 80. let a postavení neoficiálního umění. Knihu uzavírá text Barbory Benish, která tvoru Margity Titlové Ylovsky zasazuje do kontextu celosvětového vývoje umění: „Domnívám se, že bychom ji měli také vnímat s ohledem na sever, jih, východ a západ, neboť překračuje a zahrnuje esoterické i formální aspekty univerzálnější ontologie. Mnoho sochařských a performativních děl Titlové pracuje s „energetickými“ systémy i s fyzikálními a psychologickými jevy (světlem, zvukem, pohybem atd.), které ji vážou k tradici současnéhoumění té doby v Paříži, New Yorku, Londýně nebo Los Angeles.“ Grafická podoba pak funguje ve dvou rovinách. Zvenčí jako samostatný objekt, který stírá hranici mezi objektem a publikací. Uvnitř potom působí velmi čistě až minimalisticky – dává zásadní prostor fotografiím, aby měl čtenář možnost se seznámit se samotnou tvorbou umělkyně a aby na sebe mohl nechat dílo samotné dostatečně působit.
Margita Titlová Ylovsky představuje průřez svojí tvorby v prostorách galerie U Kameného zvonu GHMP ve výstavě s názvem Purpurová vertikála. U této příležitosti vychází rozsáhlá monografie, která takto zcela prvně představuje tvorbu konceptuální umělkyně MTY, jež patří mezi přední umělce generace nastupující v 80. letech 20. století. Knihu vydává Aparat. ve spolupráci s GHMP a Etcetera Art. Za její grafickou podobou stojí Tomáš Vrba, editorem je Miroslav Jiřele. Jedná se o zcela první takto ucelené zpracování dosavadní tvorby umělkyně. Margita Titlová Ylovsky se řadí mezi přední umělce generace 80. let. 20. století. Lze ji označit za multimediální umělkyni, jejíž tvorba stojí na pomezí akčního umění, performance. Pro její tvorbu je typická tělesnost a práce s ní, která jí provází celým dílem, ať se jedná o kresbu, malbu či instalace. Monografie, vzniklá při příležitosti této výstavy, volně navazuje na limitovanou sérii katalogu, který vyšel k výstavě O čem víme v Galerii u Betlémské kaple v roce 2017, a tvoří ji 3 svazky. 3 knihy v jedné, sledují a zpracovávají tvorbu v zásadních etapách tj. IDENTITA – 80. léta, IMAGE – 90. léta, IKONY – po roce 2000. Publikace souborně představuje její dosavadní tvorbu od 80. let 20. století až do současnosti. Knihu uvozuje text Magdaleny Juříkové, v němž shrnuje výstavní činnost a zásadní aspekty tvorby Margity Titlové Ylovsky. „Badatelské založení na jedné straně a punková drzost a rozvernost na straně druhé ji nikdy nenechají ustrnout v jednom bodě. Její úsilí je v mnoha směrech ženské, nicméně jako řada jejích předchůdkyň i souputnic doma i v zahraničí touží především po tom, aby její práce byla akceptována bez ohledu na gender.“ Každý svazek doprovází i soubor rozhovorů a dobových textů k jednotlivým výstavám. Např. text Jiřího Machalického usazuje tvorbu autorky do kontextu doby 80. let a postavení neoficiálního umění. Knihu uzavírá text Barbory Benish, která tvoru Margity Titlové Ylovsky zasazuje do kontextu celosvětového vývoje umění: „Domnívám se, že bychom ji měli také vnímat s ohledem na sever, jih, východ a západ, neboť překračuje a zahrnuje esoterické i formální aspekty univerzálnější ontologie. Mnoho sochařských a performativních děl Titlové pracuje s „energetickými“ systémy i s fyzikálními a psychologickými jevy (světlem, zvukem, pohybem atd.), které ji vážou k tradici současnéhoumění té doby v Paříži, New Yorku, Londýně nebo Los Angeles.“ Grafická podoba pak funguje ve dvou rovinách. Zvenčí jako samostatný objekt, který stírá hranici mezi objektem a publikací. Uvnitř potom působí velmi čistě až minimalisticky – dává zásadní prostor fotografiím, aby měl čtenář možnost se seznámit se samotnou tvorbou umělkyně a aby na sebe mohl nechat dílo samotné dostatečně působit.
-
Soutěžní návrh stále expozice Umělecko průmyslového muzea v Praze
UPM, 2020
Měli jsme vizi velkého prostoru – až snové instalace, která by se proměňovala s každým sálem. Chtěli jsme, aby návrh fungoval v několika vrstvách a aby si pak každý návštěvník mohl zvolit, jak bude instalací prostupovat. Naším cílem bylo vytvořit nevšední a velkolepý zážitek. Tak jako kurátorské libreto expozice vpisuje do každého sálu konkrétní příběh, navrhli jsme i my prostory individuálně, aby vynikly v kontrastu s dalšími sály. Pracovali jsme s momentem překvapení při vstupu do každého sálu (I want more). Do expozice jsme chtěli zapojit všechny smysly návštěvníka a rozšířit jeho zážitek (mimo sluchu a zraku jsme mysleli i na čich – například kadidlo u liturgie, vonné oleje a parfémy v Kunstkomoře, vůně dřeva/kovu/plastu v sále o designu a výrobě).
Měli jsme vizi velkého prostoru – až snové instalace, která by se proměňovala s každým sálem. Chtěli jsme, aby návrh fungoval v několika vrstvách a aby si pak každý návštěvník mohl zvolit, jak bude instalací prostupovat. Naším cílem bylo vytvořit nevšední a velkolepý zážitek. Tak jako kurátorské libreto expozice vpisuje do každého sálu konkrétní příběh, navrhli jsme i my prostory individuálně, aby vynikly v kontrastu s dalšími sály. Pracovali jsme s momentem překvapení při vstupu do každého sálu (I want more). Do expozice jsme chtěli zapojit všechny smysly návštěvníka a rozšířit jeho zážitek (mimo sluchu a zraku jsme mysleli i na čich – například kadidlo u liturgie, vonné oleje a parfémy v Kunstkomoře, vůně dřeva/kovu/plastu v sále o designu a výrobě).
-