Detail kreativce
Jaroslav Kratochvíl
fyzická osoba podnikající na základě živnostenského zákona č. 455/1991 Sb. disponující IČO
IČO: 02573113
Kontakt:
Jaroslav Kratochvíl
+420607933115
jaros.kratochvil@gmail.com
O profilu kreativce
Dokumentární režisér, scénárista a dramaturg věnující se tématům a lidem, které má rád. Spolupracuji s nezávislými produkcemi, Českou televizí a jsem dramaturg audiodokumentů ze série Normy na Rádiu Wave. Jako rešeršista se specializuji na vyhledávání filmových archivů.
Jaroslav Kratochvíl
Odkazy
Adresy
-
-
Sídlo:
Lesní 28
Plzeň 31200 Plzeňský kraj -
Kontaktní adresa:
Františka Křížka 15
Praha 17000
Hlavní město Praha
-
Místa působnosti:
- Královéhradecký kraj
- Jihočeský kraj
- Jihomoravský kraj
- Karlovarský kraj
- Liberecký kraj
- Moravskoslezský kraj
- Olomoucký kraj
- Pardubický kraj
- Hlavní město Praha
- Plzeňský kraj
- Středočeský kraj
- Ústecký kraj
- Kraj Vysočina
- Zlínský kraj
Oblasti nabízených služeb
-
Film / Video / Televize
-
Fenomén Alfa
Česká televize, 2021
Divadlo Alfa pokračuje v tradici plzeňských loutkových scén ze 30. let 20. století, a to dnes už šedesát let. Kombinuje loutkové divadlo s živými herci a na programu má hry pro děti od čtyř let i pro dospělé diváky. Od roku 1967 spolupořádá festival Skupova Plzeň. Soubor sbírá ceny doma i v zahraničí. Proslavila je třeba maňásková groteska Tři mušketýři podle A. Dumase nebo hra Jeminkote, Psohlavci. Divadlo Alfa také reprezentuje české loutkářství v zahraničí. Se svými inscenacemi navštívilo většinu zemí Evropy, ale i několik zemí Afriky, Asie a zavítalo také do Kanady a USA. Za dobu jeho existence prošla divadlem Alfa řada osobností českého loutkářství, ale svoji kariéru v něm odstartovaly třeba i hvězdy pop-music Marta Kubišová a Václav Neckář.
Divadlo Alfa pokračuje v tradici plzeňských loutkových scén ze 30. let 20. století, a to dnes už šedesát let. Kombinuje loutkové divadlo s živými herci a na programu má hry pro děti od čtyř let i pro dospělé diváky. Od roku 1967 spolupořádá festival Skupova Plzeň. Soubor sbírá ceny doma i v zahraničí. Proslavila je třeba maňásková groteska Tři mušketýři podle A. Dumase nebo hra Jeminkote, Psohlavci. Divadlo Alfa také reprezentuje české loutkářství v zahraničí. Se svými inscenacemi navštívilo většinu zemí Evropy, ale i několik zemí Afriky, Asie a zavítalo také do Kanady a USA. Za dobu jeho existence prošla divadlem Alfa řada osobností českého loutkářství, ale svoji kariéru v něm odstartovaly třeba i hvězdy pop-music Marta Kubišová a Václav Neckář.
-
Futuretro
Česká televize, 2022
Moderní technologie čím dál rychleji mění svět kolem nás a stejně tak hýbou i našimi životy. Co nás čeká? Osmidílný seriál s Michalem Isteníkem a Naomi Adachi.
-
Produkce audiovizuálního díla
-
Režisér / režisérka AVD
-
Lovu zdar!
FAMU, 2012
Dokument je otevřeným a upřímným průzorem do nitra lovecké vášně v její středoevropské podobě, ale zobrazuje také komerční lovy v Africe či Grónsku. Film divákovi prezentuje tři silné ústřední postavy – zástupce – různých postojů k lovu a chovu zvěře. Montáž scén z jejich lovů i všedních chvil dává vyniknout rozdílným postojům k roli člověka v přírodě, vztahu ke zvěři či způsobu, jak uvažují o světě jako celku. Film důsledně pracuje pouze se statickými obrazy, které odkazují k statickým kompozicím preparovaných trofejí. Formální čistota obrazů kontrastuje se jejich živočišným obsahem.
Dokument je otevřeným a upřímným průzorem do nitra lovecké vášně v její středoevropské podobě, ale zobrazuje také komerční lovy v Africe či Grónsku. Film divákovi prezentuje tři silné ústřední postavy – zástupce – různých postojů k lovu a chovu zvěře. Montáž scén z jejich lovů i všedních chvil dává vyniknout rozdílným postojům k roli člověka v přírodě, vztahu ke zvěři či způsobu, jak uvažují o světě jako celku. Film důsledně pracuje pouze se statickými obrazy, které odkazují k statickým kompozicím preparovaných trofejí. Formální čistota obrazů kontrastuje se jejich živočišným obsahem.
-
Futuru
Česká televize, 2021
Roboti a lidé k sobě mají čím dál tím blíž! Že nevěříš? Tak zapni mozek, bude to jízda! Dvanáctidílný seriál s Michalem Isteníkem a Naomi Adachi.
-
Národní očista
Česká televize, 2018
Dokumentární film Národní očista otevírá dosud u nás dokumentárně nezpracované téma jedné z nejtemnějších částí naší historie – poválečných retribučních procesů a lidových soudů. Rozkrývá problematiku veřejných poprav, otázku viny a trestu, touhy po pomstě za každou cenu a osobní účasti na jejím vykonání. Skrze zatím nepublikované archivní záběry můžeme téměř v přímém přenosu sledovat ukázky lidových soudů, poprav a dramatické příběhy lidí, kteří byli v retribučních procesech odsouzeni na smrt často za banální osobní spory. Kromě různých hádek mezi sousedy, závisti kvůli majetku a rodinným svárům byla motivací udavačů také tzv. „horizontální kolaborace“, kauzy žen obviněných z milostných vztahů s Němci. I tuto problematiku dokument skrze skutečné osobní příběhy ukazuje, čeho všeho jsou lidé schopni, jak na straně trestaných, tak trestajících. Mapuje toto období také pohledem historiků, právníků a etologa, kteří se zamýšlejí obecně nad tím, proč se z lidí za války stávali udavači a jak funguje v člověku mechanismus touhy po odplatě, nejen uvnitř jedince, ale i v davu.
Dokumentární film Národní očista otevírá dosud u nás dokumentárně nezpracované téma jedné z nejtemnějších částí naší historie – poválečných retribučních procesů a lidových soudů. Rozkrývá problematiku veřejných poprav, otázku viny a trestu, touhy po pomstě za každou cenu a osobní účasti na jejím vykonání. Skrze zatím nepublikované archivní záběry můžeme téměř v přímém přenosu sledovat ukázky lidových soudů, poprav a dramatické příběhy lidí, kteří byli v retribučních procesech odsouzeni na smrt často za banální osobní spory. Kromě různých hádek mezi sousedy, závisti kvůli majetku a rodinným svárům byla motivací udavačů také tzv. „horizontální kolaborace“, kauzy žen obviněných z milostných vztahů s Němci. I tuto problematiku dokument skrze skutečné osobní příběhy ukazuje, čeho všeho jsou lidé schopni, jak na straně trestaných, tak trestajících. Mapuje toto období také pohledem historiků, právníků a etologa, kteří se zamýšlejí obecně nad tím, proč se z lidí za války stávali udavači a jak funguje v člověku mechanismus touhy po odplatě, nejen uvnitř jedince, ale i v davu.
-
Sen o Karolu Sidonovi
Česká televize, 2017
Dokumentární film o životních zvratech a podobách Karola Sidona. Muže, který během sedmdesáti pěti let mnohokrát zcela změnil svůj život a prošel dlouhou cestou, na jejímž konci se stal vrchním zemským a zároveň pražským rabínem. Výtvarně vytříbený observačně pojatý dokument zkoumá různé polohy Sidonovy osobnosti, mapuje jeho zásadní životní křižovatky, včetně té současné. Kým byl a je Karol Sidon?
Dokumentární film o životních zvratech a podobách Karola Sidona. Muže, který během sedmdesáti pěti let mnohokrát zcela změnil svůj život a prošel dlouhou cestou, na jejímž konci se stal vrchním zemským a zároveň pražským rabínem. Výtvarně vytříbený observačně pojatý dokument zkoumá různé polohy Sidonovy osobnosti, mapuje jeho zásadní životní křižovatky, včetně té současné. Kým byl a je Karol Sidon?
-
(Polo) ostrov Krym
Česká televize, 2018
Dokument je mozaikou portrétů několika žen a mužů, do jejichž obyčejných životů zasáhla politická krize mezi Ukrajinou a Ruskem, a kteří složitě hledají svoji identitu a nechtějí být osamělými (polo)ostrovy uprostřed rozbouřené společnosti.
-
-
Scenárista / scenáristka AVD
-
Hádanky domů života
Česká televize, 2017
Dvacetidílný dokumentární cyklus o minulosti i současnosti židovských hřbitovů.
-
M. Stingl: Indiáni ve městě, Indiáni ve mně jste
Česká televize, 2015
Světová etnografie a milovníci dobrodružných výprav v pondělí ztratili jednu ze svých legend, která nesmírně přispěla rozvoji výzkumu domorodých kultur, její popularizaci i s ní spjatému etickému kodexu. Miloslav Stingl (*19. 12. 1930 – †11. 5. 2020) strávil na cestách po celém světě téměř dvacet let svého života a sblížil se s mnoha kulturami, s nimiž se dokázal dorozumět nejen jazykově, ale i lidsky. Zážitky z mnoha expedic přenesl na stránky desítek knih, které vyšly v téměř 17 tisících výtiscích a v 31 světových jazycích. Mladý režisér Jaroslav Kratochvíl se rozhodl zrealizovat se svým velkým vzorem roadmovie, která oběma umožnila odpoutat se v čase a prostoru, ale rovněž putovat po stopách Stinglova všedního dne. Díky mezigeneračnímu přátelství mezi cestovatelem a o více než půlstoletí mladším režisérem vznikl osobní a zároveň svérázný portrét výjimečného muže, jemuž právem náleží titul indiánského náčelníka a jenž i přes omezení na sklonku života naplňoval slova: "skuteční indiáni nestárnou, i když léta pádí jak splašený mustang prérií“.
Světová etnografie a milovníci dobrodružných výprav v pondělí ztratili jednu ze svých legend, která nesmírně přispěla rozvoji výzkumu domorodých kultur, její popularizaci i s ní spjatému etickému kodexu. Miloslav Stingl (*19. 12. 1930 – †11. 5. 2020) strávil na cestách po celém světě téměř dvacet let svého života a sblížil se s mnoha kulturami, s nimiž se dokázal dorozumět nejen jazykově, ale i lidsky. Zážitky z mnoha expedic přenesl na stránky desítek knih, které vyšly v téměř 17 tisících výtiscích a v 31 světových jazycích. Mladý režisér Jaroslav Kratochvíl se rozhodl zrealizovat se svým velkým vzorem roadmovie, která oběma umožnila odpoutat se v čase a prostoru, ale rovněž putovat po stopách Stinglova všedního dne. Díky mezigeneračnímu přátelství mezi cestovatelem a o více než půlstoletí mladším režisérem vznikl osobní a zároveň svérázný portrét výjimečného muže, jemuž právem náleží titul indiánského náčelníka a jenž i přes omezení na sklonku života naplňoval slova: "skuteční indiáni nestárnou, i když léta pádí jak splašený mustang prérií“.
-