Detail kreativce
Veronika Janatková
Fyzická osoba podnikající na základě jiného než živnostenského zákona (např. autorský zákon č. 121/2000 Sb.,) disponující DIČ
Kontakt:
Veronika Janatkova
+420604434990
beruveru@gmail.com
O profilu kreativce
Veronika Janatková je filmová producentka, režisérka a dramaturgyně. Působí v oblasti dokumentárních filmů a zabývá se sociálně-politickými tématy, které se často zaměřují na aktivní občanskou společnost a její potenciál. Má mezinárodní praxi, je absolventkou FAMU a řady vzdělávacích workshopů, jako jsou Berlinale Talents, IDFAcademy či dok.incubator.
Veronika Janatkova
Odkazy
Adresy
-
-
Sídlo:
Kladská 15
Praha 12000 -
Kontaktní adresa:
Kladská 15
Praha 12000
Hlavní město Praha
-
Místa působnosti:
- Královéhradecký kraj
- Jihočeský kraj
- Jihomoravský kraj
- Karlovarský kraj
- Liberecký kraj
- Moravskoslezský kraj
- Olomoucký kraj
- Pardubický kraj
- Hlavní město Praha
- Plzeňský kraj
- Středočeský kraj
- Ústecký kraj
- Kraj Vysočina
- Zlínský kraj
Produkce audiovizuálního díla
-
Kreativní producent AVD, Showrunner AVD
-
Bůh v neděli nepracuje!
Zapanka Films, 2007 - 2014
Dvacet let od konce genocidy je Rwanda pokládána za jeden z ekonomicky nejúspěšnějších států afrického kontinentu. Zejména emancipace žen posunula zemi kupředu. Některá válečná traumata však stále v myslích žen přetrvávají. V dokumentu sledujeme práci aktivistek Godelieve a Floridy, které ženám pomáhají překonávat tíživé vzpomínky na minulost i břemena současného života. Poskytují psychickou podporu a organizují kurzy i usmiřovací setkání, na kterých se oběti konfrontují s vrahy svých rodin. Režisérka Leona Goldstein odhaluje realitu dnešní Rwandy, která se stále vyrovnává s genocidou a jejími důsledky.
Dvacet let od konce genocidy je Rwanda pokládána za jeden z ekonomicky nejúspěšnějších států afrického kontinentu. Zejména emancipace žen posunula zemi kupředu. Některá válečná traumata však stále v myslích žen přetrvávají. V dokumentu sledujeme práci aktivistek Godelieve a Floridy, které ženám pomáhají překonávat tíživé vzpomínky na minulost i břemena současného života. Poskytují psychickou podporu a organizují kurzy i usmiřovací setkání, na kterých se oběti konfrontují s vrahy svých rodin. Režisérka Leona Goldstein odhaluje realitu dnešní Rwandy, která se stále vyrovnává s genocidou a jejími důsledky.
-
Concrete stories
Axman Production, Les Films du Tambour de Soie, 2005 - 2014
Dokumentární film o francouzských kořenech jednoho stavebního materiálu, prefabrikovaných betonových desek, které navrhl francouzský inženýr Raymond Camus a které se proměnily v obydlí jedné třetiny obyvatel východní Evropy. Panevropský příběh o lidech, soukromém prostoru, estetice a společných zájmech různých zemí bez ohledu na jejich ideologické vyznání. Obyvatelé paneláků ve východní i západní Evropě se s tvůrci filmu podělí o své pocity, kulturu i zkušenosti s vytvářením a obýváním prostoru těchto identických staveb. Dokument zkoumá, jaké místo zaujímá individualita v naší standardizované společnosti.
Dokumentární film o francouzských kořenech jednoho stavebního materiálu, prefabrikovaných betonových desek, které navrhl francouzský inženýr Raymond Camus a které se proměnily v obydlí jedné třetiny obyvatel východní Evropy. Panevropský příběh o lidech, soukromém prostoru, estetice a společných zájmech různých zemí bez ohledu na jejich ideologické vyznání. Obyvatelé paneláků ve východní i západní Evropě se s tvůrci filmu podělí o své pocity, kulturu i zkušenosti s vytvářením a obýváním prostoru těchto identických staveb. Dokument zkoumá, jaké místo zaujímá individualita v naší standardizované společnosti.
-
Lístek na měsíc
Pandistan, Kloos & Co., CT, ARTE, 2017-2019
Pět let před tím, než na Měsíc poprvé vkročil Neil Armstrong, začala společnost Pan Am prodávat letenky na Měsíc. Vesmírná horečka v té době zachvátila celý svět, včetně Ronalda Reagana. Celkem na 100 tisíc zájemců se zapsalo do Klubu prvních letů na Měsíc. Jaké byly jejich motivace odletět a co doufali, že tam najdou? Spolu s protagonisty z různých částí světa (USA, Rakousko, Česká republika) se snímek zamýšlí nad očekáváními, která se s komerčními lety na Měsíc pojila.
Pět let před tím, než na Měsíc poprvé vkročil Neil Armstrong, začala společnost Pan Am prodávat letenky na Měsíc. Vesmírná horečka v té době zachvátila celý svět, včetně Ronalda Reagana. Celkem na 100 tisíc zájemců se zapsalo do Klubu prvních letů na Měsíc. Jaké byly jejich motivace odletět a co doufali, že tam najdou? Spolu s protagonisty z různých částí světa (USA, Rakousko, Česká republika) se snímek zamýšlí nad očekáváními, která se s komerčními lety na Měsíc pojila.
-
Žít vodu
Anthropictures, Pandistan, 2016-2020
Mechanické vibrace rezonují pouští Wadi Rum. Od chvíle, kdy se zde jordánští Beduíni usadili, stali se závislými na komplexní vodovodní síti. Ačkoliv je zdroj přímo pod jejich nohama, nemají k němu snadný přístup. Hlubinné vrty mezitím napájí nedaleké zemědělské podniky, pomáhají vizionářskému rozvoji a zabezpečují rostoucí populaci. Beduíni, farmáři i obyvatelé měst – ti všichni chtějí mít na zdroji svůj podíl. Těžba „modrého bohatství“ je však časovanou ekologickou bombou.
Mechanické vibrace rezonují pouští Wadi Rum. Od chvíle, kdy se zde jordánští Beduíni usadili, stali se závislými na komplexní vodovodní síti. Ačkoliv je zdroj přímo pod jejich nohama, nemají k němu snadný přístup. Hlubinné vrty mezitím napájí nedaleké zemědělské podniky, pomáhají vizionářskému rozvoji a zabezpečují rostoucí populaci. Beduíni, farmáři i obyvatelé měst – ti všichni chtějí mít na zdroji svůj podíl. Těžba „modrého bohatství“ je však časovanou ekologickou bombou.
-