Detail kreativce
Patrik Balonek
fyzická osoba podnikající na základě živnostenského zákona č. 455/1991 Sb. disponující IČO
IČO: 01446673
Kontakt:
Patrik Balonek
+420 602 726 096
balon.creation@gmail.com
Adresy
-
-
Sídlo:
Navrátilova 1
Praha 11000 -
Kontaktní adresa:
Navrátilova 1
Praha 11000
Hlavní město Praha
-
Místa působnosti:
- Královéhradecký kraj
- Jihočeský kraj
- Jihomoravský kraj
- Karlovarský kraj
- Liberecký kraj
- Moravskoslezský kraj
- Olomoucký kraj
- Pardubický kraj
- Hlavní město Praha
- Plzeňský kraj
- Středočeský kraj
- Ústecký kraj
- Kraj Vysočina
- Zlínský kraj
Produkce audiovizuálního díla
-
Kameraman AVD
-
Na krev
MasterFilm s.r.o., 2020
Celovečerní dokument Na krev zachycuje osmou generaci loutkářského rodu Kopeckých skrze bratry Rosťu a Vítka Novákovi v klíčovém období jejich existence – od roku 2014, kdy získali svůj vlastní prostor pojmenovaný Jatka 78 a poprvé přičichli k ambicióznějším projektům s novocirkusovým souborem Cirk La Putyka. Fenomén nový cirkus zde ale není představován jen jako třpytivá estráda plná neuvěřitelných kousků artistů a akrobatů či jako spolek volnomyšlenkářských umělců, kteří se vezou na vlně popularity mezi pražskou kavárnou. Je to příběh o splněném snu. A to nejen principála Rosti Nováka, ale také jeho předků. Především Rosťova sebezničující vůle totiž přinesla teprve po osmi generacích rodině kočovných kumštýřů to, po čem vždy toužili – vlastní prostor, kamenné divadlo. Film proto není jen observací atraktivního zákulisí souboru a autentických, často velmi emotivních vztahů mezi jednotlivými aktéry, ale pomalu odkrývá hlavní zdroje jejich pohonu, neuvěřitelné energie a posedlosti, díky kterým soubor překonává i kardinální překážky a na pohled neřešitelné situace. Postupně se totiž odhaluje propojení současných ambicí principála souboru s rodinnou historií a jakási nutkavost na rodinnou tradici navázat, rozvinout ji, „dotáhnout“ či „dokončit“. Budeme sledovat, jak Rosťa Novák skoro až „destruuje“ svou vlastní rodinu jen proto, aby fungovala jeho rodina divadelní. A zároveň jak se po vypjatých hádkách s divadelní rodinou vrací ke své vlastní, protože ví, že je to jeho jediná možnost, jak to celé přežít. Postupně zjišťujeme, že tohoto principála nezajímá ani zisk, ani sláva. To, co dělá, dělá proto, že ho nutí vnitřní oheň, oheň inspirace, fantazie a touhy vytvořit něco, co přesáhne jeho pozemskou existenci. Snaží se posunout dál ambice svých předků a pro tento úkol je ochoten jít až na krev. (Česká televize)
Celovečerní dokument Na krev zachycuje osmou generaci loutkářského rodu Kopeckých skrze bratry Rosťu a Vítka Novákovi v klíčovém období jejich existence – od roku 2014, kdy získali svůj vlastní prostor pojmenovaný Jatka 78 a poprvé přičichli k ambicióznějším projektům s novocirkusovým souborem Cirk La Putyka. Fenomén nový cirkus zde ale není představován jen jako třpytivá estráda plná neuvěřitelných kousků artistů a akrobatů či jako spolek volnomyšlenkářských umělců, kteří se vezou na vlně popularity mezi pražskou kavárnou. Je to příběh o splněném snu. A to nejen principála Rosti Nováka, ale také jeho předků. Především Rosťova sebezničující vůle totiž přinesla teprve po osmi generacích rodině kočovných kumštýřů to, po čem vždy toužili – vlastní prostor, kamenné divadlo. Film proto není jen observací atraktivního zákulisí souboru a autentických, často velmi emotivních vztahů mezi jednotlivými aktéry, ale pomalu odkrývá hlavní zdroje jejich pohonu, neuvěřitelné energie a posedlosti, díky kterým soubor překonává i kardinální překážky a na pohled neřešitelné situace. Postupně se totiž odhaluje propojení současných ambicí principála souboru s rodinnou historií a jakási nutkavost na rodinnou tradici navázat, rozvinout ji, „dotáhnout“ či „dokončit“. Budeme sledovat, jak Rosťa Novák skoro až „destruuje“ svou vlastní rodinu jen proto, aby fungovala jeho rodina divadelní. A zároveň jak se po vypjatých hádkách s divadelní rodinou vrací ke své vlastní, protože ví, že je to jeho jediná možnost, jak to celé přežít. Postupně zjišťujeme, že tohoto principála nezajímá ani zisk, ani sláva. To, co dělá, dělá proto, že ho nutí vnitřní oheň, oheň inspirace, fantazie a touhy vytvořit něco, co přesáhne jeho pozemskou existenci. Snaží se posunout dál ambice svých předků a pro tento úkol je ochoten jít až na krev. (Česká televize)
-
Pochcánek
Breathless Films s.r.o., 2019 - 2023
Mužům stále patří privilegovaná pozice. Přesto do mediálního prostoru čím dál víc proniká pojem „krize mužství“, dochází k rozvolňování rolí a růstu nejistoty, co dnes vlastně znamená být mužem. Danou otázku si klade i režisér Jan Hušek. Do třinácti let se počůrával, čímž si vysloužil nelichotivou přezdívku z názvu filmu. Ve svém otevřeném videodeníku zachycuje fyzickou a duchovní transformaci při cestě od kluka k muži. Vrací se do lesů i ke kořenům dětských traumat. Kameru při tom otáčí jak na sebe, tak na různé učitele nebo svého otce. Možná znakem dospělosti nakonec není přepjatá mužskost, ale přijetí vnitřního pochcánka. (MFDF Ji.hlava)
Mužům stále patří privilegovaná pozice. Přesto do mediálního prostoru čím dál víc proniká pojem „krize mužství“, dochází k rozvolňování rolí a růstu nejistoty, co dnes vlastně znamená být mužem. Danou otázku si klade i režisér Jan Hušek. Do třinácti let se počůrával, čímž si vysloužil nelichotivou přezdívku z názvu filmu. Ve svém otevřeném videodeníku zachycuje fyzickou a duchovní transformaci při cestě od kluka k muži. Vrací se do lesů i ke kořenům dětských traumat. Kameru při tom otáčí jak na sebe, tak na různé učitele nebo svého otce. Možná znakem dospělosti nakonec není přepjatá mužskost, ale přijetí vnitřního pochcánka. (MFDF Ji.hlava)
-
Profil ČSFD - Patrik Balonek
Různé produkce / FAMU, 2014 - 2024
Filmový / dokumentární kameraman
-