Detail kreativce
Klára Mikešová
fyzická osoba podnikající na základě živnostenského zákona č. 455/1991 Sb. disponující IČO
IČO: 06055117
Kontakt:
+420 723 539 975
klara.mikes@email.cz
O profilu kreativce
Tvořím krásu. Mám za sebou dlouholetou zkušenost s produktovým vývojem skleněného portfolia pro firmy jako Preciosa lighting, Bomma nebo Sans Souci. Studovala jsem v ateliéru Bořka Šípka. Jsem sklářská výtvarnice, produktová designérka a interiérový architekt. Navrhuji od šperku, přes vázy, mísy až k velkým světelným instalacím a celým interiérům.
Klára Mikešová - sklářský výtvarník, designér
Odkazy
Adresy
-
-
Sídlo:
Milíčova 173/24
Praha 3 13000 Hlavní město Praha -
Kontaktní adresa:
Milíčova 173/24
Praha 3 13000
Hlavní město Praha
-
Místa působnosti:
- Karlovarský kraj
- Liberecký kraj
- Hlavní město Praha
- Středočeský kraj
Oblasti nabízených služeb
-
Průmyslový / produktový design
-
Fractal vase
Bomma, 2020
Fraktál je geometrický objekt, který vzniká opakováním a zmenšováním téže části - frakce (zlomku). Mnoho přírodních tvarů je možné popsat nebo modelovat fraktální geometrií, například: hory, mraky, stromy, kapradiny, sněhové vločky, řeky, cévní nebo kořenový systém. Fraktál svou grafickou podobu získal až s rozmachem výpočetní techniky. Spojitost s přírodou a současně potřeba počítače mě dovedly k volbě použít tento opakující se matematicky přesný dekor pro strojně broušenou vázu na květiny. 1.místo na Mistrovství světa v brusu (Glass Cutting World Cup) v kategorii Strojního brusu součást výstavy International Biennale of Glass (http://glassbiennale.nbu.bg/)
Fraktál je geometrický objekt, který vzniká opakováním a zmenšováním téže části - frakce (zlomku). Mnoho přírodních tvarů je možné popsat nebo modelovat fraktální geometrií, například: hory, mraky, stromy, kapradiny, sněhové vločky, řeky, cévní nebo kořenový systém. Fraktál svou grafickou podobu získal až s rozmachem výpočetní techniky. Spojitost s přírodou a současně potřeba počítače mě dovedly k volbě použít tento opakující se matematicky přesný dekor pro strojně broušenou vázu na květiny. 1.místo na Mistrovství světa v brusu (Glass Cutting World Cup) v kategorii Strojního brusu součást výstavy International Biennale of Glass (http://glassbiennale.nbu.bg/)
-
Rostlinná váza
Bomma, 2024
Návrh a realizace křišťálové broušené vázy. Tvar vázy je stanoven dvěma různě velkými pětiúhelníky, které jsou vůči sobě pootočené a vytvářejí tak pocit dynamiky a pohybu uvnitř skla. Váza je zdobena drobným rostlinným motivem v kombinace s hlubokým brusem, který je jasně vidět na hranách vázy. Získáno 2. místo kategorie strojní brus (soutěž designérů) v rámci Mistrovství světa v brusu - GCWC Glass cutting worls cup 2024
Návrh a realizace křišťálové broušené vázy. Tvar vázy je stanoven dvěma různě velkými pětiúhelníky, které jsou vůči sobě pootočené a vytvářejí tak pocit dynamiky a pohybu uvnitř skla. Váza je zdobena drobným rostlinným motivem v kombinace s hlubokým brusem, který je jasně vidět na hranách vázy. Získáno 2. místo kategorie strojní brus (soutěž designérů) v rámci Mistrovství světa v brusu - GCWC Glass cutting worls cup 2024
-
Adore - hutní vázy
Klára Mikešová - autorská tvorba, 2024
Ručně foukané vázy Adore vyrobené z tradičního českého křišťálu, zdobené neortodoxní technologií zatavování různorodých materiálů. Ve výsledku hraje roli náhoda a konečnou podobu nelze předem s jistotou určit, proto je každý kus originál. Najít vhodný materiál, který by beze změny odolal žáru skloviny, není zrovna jednoduché. Většina buď úplně vyhoří, nebo nevzhledně zčerná a spálí se. Aby požadavků nebylo málo, materiál musí mít také velmi podobnou tepelnou roztažnost. V opačném případě by vložený materiál mohl při chladnutí roztrhat konečný produkt na kusy. A to rozhodně není žádoucí. Proto je nutné volit příměsy velmi pečlivě.
Ručně foukané vázy Adore vyrobené z tradičního českého křišťálu, zdobené neortodoxní technologií zatavování různorodých materiálů. Ve výsledku hraje roli náhoda a konečnou podobu nelze předem s jistotou určit, proto je každý kus originál. Najít vhodný materiál, který by beze změny odolal žáru skloviny, není zrovna jednoduché. Většina buď úplně vyhoří, nebo nevzhledně zčerná a spálí se. Aby požadavků nebylo málo, materiál musí mít také velmi podobnou tepelnou roztažnost. V opačném případě by vložený materiál mohl při chladnutí roztrhat konečný produkt na kusy. A to rozhodně není žádoucí. Proto je nutné volit příměsy velmi pečlivě.
-
-
Architektura / Interiérový design / Design nábytku / Světelný design
-
Rekonstrukce OD Máj
Amadeus Real / AGE Project, 2024
Ve spolupráci se společnostmi AGE Project, Integra a Metrostav jsem se podílela na návrhu a realizaci rekonstrukce obchodního domu Máje na křížení ulic Národní a Spálené v Praze. Příprava projektu zabrala kolem sedmi let a byla dokončena v roce 2024, kdy byl nově pojatý prostor otevřen veřejnosti. Za zmínku stojí návrh vstupní galerie s komerčními prostory a také prostor foodcourtu s celou řadou různorodého posezení (TON) a úchvatný křišťálový strop, který obsahuje víc jak tři sta skleněných lustrů od českého výrobce (ArtCrystal Tomeš). Prostory voidu mezi prvním a druhým podlažím zdobí tereziánský lustr o úctyhodném průměru 2 metry.
Ve spolupráci se společnostmi AGE Project, Integra a Metrostav jsem se podílela na návrhu a realizaci rekonstrukce obchodního domu Máje na křížení ulic Národní a Spálené v Praze. Příprava projektu zabrala kolem sedmi let a byla dokončena v roce 2024, kdy byl nově pojatý prostor otevřen veřejnosti. Za zmínku stojí návrh vstupní galerie s komerčními prostory a také prostor foodcourtu s celou řadou různorodého posezení (TON) a úchvatný křišťálový strop, který obsahuje víc jak tři sta skleněných lustrů od českého výrobce (ArtCrystal Tomeš). Prostory voidu mezi prvním a druhým podlažím zdobí tereziánský lustr o úctyhodném průměru 2 metry.
-