Detail kreativce
Jana Škopková
fyzická osoba podnikající na základě živnostenského zákona č. 455/1991 Sb. disponující IČO
IČO: 67975313
Kontakt:
Jana Škopková
+420 736 515 455
skopina@email.cz
O profilu kreativce
Režie a scénář investigativních pořadů, režie a scénář publicistických pořadů, režie a scénář dokumentů a dokumentárních sérií. Dramaturgie publicistika a dokument. Producentka.
kreativní producentka, publicistka, režisérka
Kreativní producent, režie, dramaturg, scénárista
Odkazy
Adresy
-
-
Sídlo:
Pod letištěm 2131 4
Praha 4 - Modřany 14300 Hlavní město Praha -
Kontaktní adresa:
Pod letištěm 2131 4
Praha 4 - Modřany 14300
Hlavní město Praha
-
Místa působnosti:
- Královéhradecký kraj
- Jihočeský kraj
- Jihomoravský kraj
- Karlovarský kraj
- Liberecký kraj
- Moravskoslezský kraj
- Olomoucký kraj
- Pardubický kraj
- Hlavní město Praha
- Plzeňský kraj
- Středočeský kraj
- Ústecký kraj
- Kraj Vysočina
- Zlínský kraj
Produkce audiovizuálního díla
-
Scenárista / scenáristka AVD
-
Po jedné stopě
Česká televize, Srpen 2019 - květen 2023
Cestopisný dokumentární seriál, Herec Martin Písařík a cestovatel Igor Brezovar poznávají svět na motorkách. V této roadmovie se dva přátelé vydali na motorkách pobřežními zeměmi Afriky od Maroka směrem k Jihoafrické republice. Cesta do Iráku byla jakousi zkouškou, zda Martin Písařík zvládne svou první cestu na motocyklu za hranice České republiky. Začátečníka testuje na trase z Turecka do Iráku zkušený a uznávaný cestovatel Igor Brezovar. Poté oba čekala dlouhá jízda do Afriky... Slovinec Igor žije už léta v Česku, je to člověk vstřícně naladěný vůči všem lidem, které potkává. A tak se díky jeho bezprostřednosti dostávají oba cestovatelé do příbytků místních obyvatel, kde mohou nahlédnout do jejich rodinného života, ale i výjimečných událostí, oslav či kmenových rituálů. Herec Martin Písařík je také srdcem dobrodruh, ale motorista začátečník, který se však s mnohdy těžko sjízdným terénem či vrtochy motocyklu statečně pere. Cestování vtipně glosuje a také zdatně veršuje. Humor a nadhled oba neopouští ani v situacích, které při průjezdu Marokem, Západní Saharou, Mauretánií, Senegalem, Gambií, Guineou, Sierrou Leone, Libérií či Pobřežím slonoviny také nastanou a leckoho by motivovaly k návratu domů. Jejich dobrodružnou cestu zastavila až občanská válka v Kamerunu. Cesta do Jihoafrické republiky na ně proto stále čeká.
Cestopisný dokumentární seriál, Herec Martin Písařík a cestovatel Igor Brezovar poznávají svět na motorkách. V této roadmovie se dva přátelé vydali na motorkách pobřežními zeměmi Afriky od Maroka směrem k Jihoafrické republice. Cesta do Iráku byla jakousi zkouškou, zda Martin Písařík zvládne svou první cestu na motocyklu za hranice České republiky. Začátečníka testuje na trase z Turecka do Iráku zkušený a uznávaný cestovatel Igor Brezovar. Poté oba čekala dlouhá jízda do Afriky... Slovinec Igor žije už léta v Česku, je to člověk vstřícně naladěný vůči všem lidem, které potkává. A tak se díky jeho bezprostřednosti dostávají oba cestovatelé do příbytků místních obyvatel, kde mohou nahlédnout do jejich rodinného života, ale i výjimečných událostí, oslav či kmenových rituálů. Herec Martin Písařík je také srdcem dobrodruh, ale motorista začátečník, který se však s mnohdy těžko sjízdným terénem či vrtochy motocyklu statečně pere. Cestování vtipně glosuje a také zdatně veršuje. Humor a nadhled oba neopouští ani v situacích, které při průjezdu Marokem, Západní Saharou, Mauretánií, Senegalem, Gambií, Guineou, Sierrou Leone, Libérií či Pobřežím slonoviny také nastanou a leckoho by motivovaly k návratu domů. Jejich dobrodružnou cestu zastavila až občanská válka v Kamerunu. Cesta do Jihoafrické republiky na ně proto stále čeká.
-
Ve službách králů
Česká televize, květen 2022 - říjen 2023
Starokladrubský kůň je určený pro zápřah do kočárů nejvyšších společenských elit. Kůň, kterého po staletí šlechtili pro službu na dvorech císařů, králů i papežů. Stávalo se, že když jel panovník na návštěvu do jiného státu, byli tito koně vhodným darem pro takovou příležitost. V dokumentu sledujeme příběhy koní, kteří ze svého rodiště v Kladrubech nad Labem cestují do severských království, aby tam plnili svou historickou roli. Dánská královna dává svému novému koni jméno Avanti. Co všechno předcházelo jeho prvnímu setkání s královnou mapujeme během dvou let. I Švédské království využívá historicky bílé koně, na kterých dnes jezdí královská jízdní garda. Dokument přináší strhující pohled do historie chovu koní Habsburské dynastie i jejich současného využití na královských dvorech.
Starokladrubský kůň je určený pro zápřah do kočárů nejvyšších společenských elit. Kůň, kterého po staletí šlechtili pro službu na dvorech císařů, králů i papežů. Stávalo se, že když jel panovník na návštěvu do jiného státu, byli tito koně vhodným darem pro takovou příležitost. V dokumentu sledujeme příběhy koní, kteří ze svého rodiště v Kladrubech nad Labem cestují do severských království, aby tam plnili svou historickou roli. Dánská královna dává svému novému koni jméno Avanti. Co všechno předcházelo jeho prvnímu setkání s královnou mapujeme během dvou let. I Švédské království využívá historicky bílé koně, na kterých dnes jezdí královská jízdní garda. Dokument přináší strhující pohled do historie chovu koní Habsburské dynastie i jejich současného využití na královských dvorech.
-
Lesy budoucnosti
Česká televize, 2023
Dokument zjišťuje, jak lze využít nové poznatky lesnické vědy při tvorbě odolných a pestrých lesů... Lesy budoucnosti musí být schopné odolat měnícím se přírodním podmínkám, nedostatku vody i přívalovým dešťům, extrémnímu suchu i různým škůdcům. Zároveň musí poskytovat radost a prostor pro odpočinek na čerstvém vzduchu, ale i produkovat v dostatečném objemu tolik potřebný přírodní obnovitelný materiál pro náš každodenní život. Dřevo totiž je a bude strategická ekologická surovina, a proto je důležité se o lesy starat. Odborníci z Fakulty lesnické a dřevařské České zemědělské univerzity v Praze řeší problém, jak by měly vypadat lesy budoucnosti, které musí být schopné odolat měnícím se přírodním podmínkám, nedostatku vody i přívalovým dešťům, extrémnímu suchu i různým škůdcům. Zároveň musí poskytovat radost a prostor pro odpočinek na čerstvém vzduchu, ale i produkovat v dostatečném objemu tolik potřebný přírodní obnovitelný materiál pro náš každodenní život. Dřevo totiž je a bude strategická ekologická surovina, a proto je důležité se o lesy starat. Dokument ukazuje, jak by měly vypadat lesy budoucnosti. Zjistíme, jak lze využít hydrogel v boji se suchem při obnově lesa, jak se podílí čeští vědci na rozluštění genomu kůrovce. Jak se používají chemický nos k identifikaci napadeného kůrovcového stromu, moderní GPS telemetrie ke sledování zvěře, drony ke zjištění zásoby dřeva v lese, poznatky o lesních požárech k jejich prevenci, harvestory šetrným způsobem k bezpečné a efektivní těžbě dříví, moderní pily se skenovacími systémy ke zpracování regionálně vytěženého dříví a unikátní ekologický přírodní obnovitelný materiál – dřevo – k výrobě inovativních materiálů i ke zdravému bydlení ve dřevostavbách.
Dokument zjišťuje, jak lze využít nové poznatky lesnické vědy při tvorbě odolných a pestrých lesů... Lesy budoucnosti musí být schopné odolat měnícím se přírodním podmínkám, nedostatku vody i přívalovým dešťům, extrémnímu suchu i různým škůdcům. Zároveň musí poskytovat radost a prostor pro odpočinek na čerstvém vzduchu, ale i produkovat v dostatečném objemu tolik potřebný přírodní obnovitelný materiál pro náš každodenní život. Dřevo totiž je a bude strategická ekologická surovina, a proto je důležité se o lesy starat. Odborníci z Fakulty lesnické a dřevařské České zemědělské univerzity v Praze řeší problém, jak by měly vypadat lesy budoucnosti, které musí být schopné odolat měnícím se přírodním podmínkám, nedostatku vody i přívalovým dešťům, extrémnímu suchu i různým škůdcům. Zároveň musí poskytovat radost a prostor pro odpočinek na čerstvém vzduchu, ale i produkovat v dostatečném objemu tolik potřebný přírodní obnovitelný materiál pro náš každodenní život. Dřevo totiž je a bude strategická ekologická surovina, a proto je důležité se o lesy starat. Dokument ukazuje, jak by měly vypadat lesy budoucnosti. Zjistíme, jak lze využít hydrogel v boji se suchem při obnově lesa, jak se podílí čeští vědci na rozluštění genomu kůrovce. Jak se používají chemický nos k identifikaci napadeného kůrovcového stromu, moderní GPS telemetrie ke sledování zvěře, drony ke zjištění zásoby dřeva v lese, poznatky o lesních požárech k jejich prevenci, harvestory šetrným způsobem k bezpečné a efektivní těžbě dříví, moderní pily se skenovacími systémy ke zpracování regionálně vytěženého dříví a unikátní ekologický přírodní obnovitelný materiál – dřevo – k výrobě inovativních materiálů i ke zdravému bydlení ve dřevostavbách.
-
-
Režisér / režisérka AVD
-
Po jedné stopě
Česká televize, květen 2022 - říjen 2023
Starokladrubský kůň je určený pro zápřah do kočárů nejvyšších společenských elit. Kůň, kterého po staletí šlechtili pro službu na dvorech císařů, králů i papežů. Stávalo se, že když jel panovník na návštěvu do jiného státu, byli tito koně vhodným darem pro takovou příležitost. V dokumentu sledujeme příběhy koní, kteří ze svého rodiště v Kladrubech nad Labem cestují do severských království, aby tam plnili svou historickou roli. Dánská královna dává svému novému koni jméno Avanti. Co všechno předcházelo jeho prvnímu setkání s královnou mapujeme během dvou let. I Švédské království využívá historicky bílé koně, na kterých dnes jezdí královská jízdní garda. Dokument přináší strhující pohled do historie chovu koní Habsburské dynastie i jejich současného využití na královských dvorech.
Starokladrubský kůň je určený pro zápřah do kočárů nejvyšších společenských elit. Kůň, kterého po staletí šlechtili pro službu na dvorech císařů, králů i papežů. Stávalo se, že když jel panovník na návštěvu do jiného státu, byli tito koně vhodným darem pro takovou příležitost. V dokumentu sledujeme příběhy koní, kteří ze svého rodiště v Kladrubech nad Labem cestují do severských království, aby tam plnili svou historickou roli. Dánská královna dává svému novému koni jméno Avanti. Co všechno předcházelo jeho prvnímu setkání s královnou mapujeme během dvou let. I Švédské království využívá historicky bílé koně, na kterých dnes jezdí královská jízdní garda. Dokument přináší strhující pohled do historie chovu koní Habsburské dynastie i jejich současného využití na královských dvorech.
-
Nejkrásnější treky Evropy
Česká televize, květen 2023 - září 2024
Jedenáctidílný dokumentární cyklus zavede diváky do evropských pohoří na různě obtížné treky a výstupy. To, co bývalo doménou mužů, zvládají dnes bez jejich doprovodu i dívky nebo ženy. V tomto případě svět evropských treků představí Kamila Nováková. Umí si užít vše, co trekování nabízí. Sjet řeku, vylézt skály, potápět se v jeskyních, surfovat, projít si památky, ochutnat místní speciality i popovídat si s tamními obyvateli. Zjistí, jak trek historicky vznikl, představí místní historii a příběhy, které tyto cesty vždycky mají.
Jedenáctidílný dokumentární cyklus zavede diváky do evropských pohoří na různě obtížné treky a výstupy. To, co bývalo doménou mužů, zvládají dnes bez jejich doprovodu i dívky nebo ženy. V tomto případě svět evropských treků představí Kamila Nováková. Umí si užít vše, co trekování nabízí. Sjet řeku, vylézt skály, potápět se v jeskyních, surfovat, projít si památky, ochutnat místní speciality i popovídat si s tamními obyvateli. Zjistí, jak trek historicky vznikl, představí místní historii a příběhy, které tyto cesty vždycky mají.
-
Světem na kole
Česká televize, květen 2022 - 2024
Osmidílný cestopisný seriál o tom, že dnes se dá dobře cestovat i s kolem. Co všechno se dá sjet na kole? Dva špičkoví bajkeři, Roman a Tomáš nás vezmou na několik svých expedic po Africe, Jižní Americe, Rusku i Asii. Kmačatka: Po 8000 km cesty přistávají cyklisté, Roman Kalabus s Tomášem Tothem, v Petropavlovsku. Před letištěm na ně čekají průvodci po Kamčatce s velkými upravenými auty, jež jsou schopna dopravit je i kola až k 600 km vzdáleným sopkám. Rozlehlé sopečné plato tu totiž tvoří jen lávový písek, prach a kameny a je poměrně složité se v takové krajině orientovat. Kamčatka byla navíc ze strategických důvodů dlouhou dobu pro cestování uzavřená, ovládaná pouze armádou, turisté se sem dostali až po roce 1990. V téměř nedotčené přírodě je tady 160 vulkánů, z nichž je 29 činných. Žijí tu sobi, třou se zde lososi a kamčatské krajině i proto dominuje několik tisíc hnědých medvědů. Pro dobrodruhy na kolech ideální prostředí.
Osmidílný cestopisný seriál o tom, že dnes se dá dobře cestovat i s kolem. Co všechno se dá sjet na kole? Dva špičkoví bajkeři, Roman a Tomáš nás vezmou na několik svých expedic po Africe, Jižní Americe, Rusku i Asii. Kmačatka: Po 8000 km cesty přistávají cyklisté, Roman Kalabus s Tomášem Tothem, v Petropavlovsku. Před letištěm na ně čekají průvodci po Kamčatce s velkými upravenými auty, jež jsou schopna dopravit je i kola až k 600 km vzdáleným sopkám. Rozlehlé sopečné plato tu totiž tvoří jen lávový písek, prach a kameny a je poměrně složité se v takové krajině orientovat. Kamčatka byla navíc ze strategických důvodů dlouhou dobu pro cestování uzavřená, ovládaná pouze armádou, turisté se sem dostali až po roce 1990. V téměř nedotčené přírodě je tady 160 vulkánů, z nichž je 29 činných. Žijí tu sobi, třou se zde lososi a kamčatské krajině i proto dominuje několik tisíc hnědých medvědů. Pro dobrodruhy na kolech ideální prostředí.
-
Vinorodé břehy
Česká televize, 2023- 2024
Lodí či na kole za ochutnávkou skvělých vín ze strmých vinic podél Rýna, Mosely a Sáry a za jedinečnou atmosférou krajiny, vinohradů a městeček s moderátorem a znalcem vína Janem Valou v dokumentárním cyklu. Putování za vínem, jehož hrozny dozrály na strmých vinicích na březích Rýna, začneme plavbou lodí po středním Rýnu. Je to část řeky, kterou vymezují města Mohuč a Koblenz. Říká se, že je to její nejkrásnější část, protože se tady kroutí údolími obehnanými vysokými břehy i skalami. Vinná réva se tu pěstuje už od dob, kdy zde přebývala římská vojska. Jan Vala nás zavede do velkých prosperujících vinařství Eberbach a Johannisberg a také na vinohrad u zámku Vollrads. Dozvíme se třeba, proč v minulosti mohli mniši z Eberbachu vozit po Rýnu své víno na prodej do Kolína nad Rýnem, aniž by museli platit mýtné, kterým odrůdám vinné révy kromě ryzlinku rýnského se tu daří a proč jsou bílá vína z této oblasti oblíbená po celém světě. A také proč se majitel vinařství pan Becker označuje za průkopníka suchých vín a skleněných zátek.
Lodí či na kole za ochutnávkou skvělých vín ze strmých vinic podél Rýna, Mosely a Sáry a za jedinečnou atmosférou krajiny, vinohradů a městeček s moderátorem a znalcem vína Janem Valou v dokumentárním cyklu. Putování za vínem, jehož hrozny dozrály na strmých vinicích na březích Rýna, začneme plavbou lodí po středním Rýnu. Je to část řeky, kterou vymezují města Mohuč a Koblenz. Říká se, že je to její nejkrásnější část, protože se tady kroutí údolími obehnanými vysokými břehy i skalami. Vinná réva se tu pěstuje už od dob, kdy zde přebývala římská vojska. Jan Vala nás zavede do velkých prosperujících vinařství Eberbach a Johannisberg a také na vinohrad u zámku Vollrads. Dozvíme se třeba, proč v minulosti mohli mniši z Eberbachu vozit po Rýnu své víno na prodej do Kolína nad Rýnem, aniž by museli platit mýtné, kterým odrůdám vinné révy kromě ryzlinku rýnského se tu daří a proč jsou bílá vína z této oblasti oblíbená po celém světě. A také proč se majitel vinařství pan Becker označuje za průkopníka suchých vín a skleněných zátek.
-
Polosvět
Česká televize, 2022
Obchody s lehkými topnými oleji nás všechny připravily o stovky miliard na daňových únicích. Jak se mohlo stát, že nebylo možné vybrat daně za pohonné hmoty? ... Bylo pár let po revoluci. Předsedou vlády byl od roku 1992 až do roku 1996 Václav Klaus a ministrem financí Ivan Kočárník. Probíhá privatizace, i ta divoká, cílem bylo nalít peníze do nově se rodící ekonomiky. V této době se rozjíždí i podnikání, na jehož konci jsou desítky vražd a pohřešovaných lidí. Umírají kvůli daňovým únikům v řádu stovek miliard, které neskončí ve státní kase, ale v rukou obchodníků s ropnými produkty. Budeme vyprávět třicet let starý příběh lehkého topného oleje – LTO a jeho přerodu na naftu. Příběh podnikatelů, kteří s LTO obchodovali a ač měli doklad z ministerstva financí, že mohou prodávat LTO jako naftu, strávili řadu let za mřížemi. Příběh policistů, kteří se snažili na obchody upozornit, ale byli rozprášeni a umlčeni. Jakou roli v celém příběhu sehráli politici, celníci a policisté? Kauza LTO se nakonec dostala i k soudu, ale nikoli za daňové úniky, ale díky vraždám. Nejenom desítek bílých koní. Celý obchod a způsoby obchodníků s LTO nakonec otevřel, později odsouzený vrah Jiří Večeř, který pracoval pro jednu z větví olejářů. Jak tyto nelegální obchody pokřivily startovní čáru jiných podnikatelů v nově se rodící ekonomice a je i tohle důsledek morální pokřivenosti, která se začala rodit v naší ekonomice hned po revoluci? Kolik lidí muselo zemřít, než se podařilo prosadit úpravu zákona o danění lehkých topných olejů?
Obchody s lehkými topnými oleji nás všechny připravily o stovky miliard na daňových únicích. Jak se mohlo stát, že nebylo možné vybrat daně za pohonné hmoty? ... Bylo pár let po revoluci. Předsedou vlády byl od roku 1992 až do roku 1996 Václav Klaus a ministrem financí Ivan Kočárník. Probíhá privatizace, i ta divoká, cílem bylo nalít peníze do nově se rodící ekonomiky. V této době se rozjíždí i podnikání, na jehož konci jsou desítky vražd a pohřešovaných lidí. Umírají kvůli daňovým únikům v řádu stovek miliard, které neskončí ve státní kase, ale v rukou obchodníků s ropnými produkty. Budeme vyprávět třicet let starý příběh lehkého topného oleje – LTO a jeho přerodu na naftu. Příběh podnikatelů, kteří s LTO obchodovali a ač měli doklad z ministerstva financí, že mohou prodávat LTO jako naftu, strávili řadu let za mřížemi. Příběh policistů, kteří se snažili na obchody upozornit, ale byli rozprášeni a umlčeni. Jakou roli v celém příběhu sehráli politici, celníci a policisté? Kauza LTO se nakonec dostala i k soudu, ale nikoli za daňové úniky, ale díky vraždám. Nejenom desítek bílých koní. Celý obchod a způsoby obchodníků s LTO nakonec otevřel, později odsouzený vrah Jiří Večeř, který pracoval pro jednu z větví olejářů. Jak tyto nelegální obchody pokřivily startovní čáru jiných podnikatelů v nově se rodící ekonomice a je i tohle důsledek morální pokřivenosti, která se začala rodit v naší ekonomice hned po revoluci? Kolik lidí muselo zemřít, než se podařilo prosadit úpravu zákona o danění lehkých topných olejů?
-