Detail kreativce

Zpět na galerii

Tomáš Klein

Fyzická osoba podnikající na základě jiného než živnostenského zákona (např. autorský zákon č. 121/2000 Sb.,) disponující DIČ

Kontakt:

Tomáš Klein

+420605128099

tomas.klein@gurufilm.cz

O profilu kreativce

PRacuji u filmu a televize jako scénárista, režisér i kameraman. Jako svůj celovečerní debut jsem natočil film podle knihy Jáchyma Topola, který premiérova v hlavní soutěži MFF Karlovy Vary. Můj studentský film Retriever byl uveden na MFF v Cannes a jako kameraman jsem získal cenu filmových kritiků za film FREM. Zabývám se i dokumentární tvorbou.

Tomáš Klein - režisér a kameraman

Odkazy

Adresy

    • Sídlo:

      Letohradská 17
      Praha 17000
    • Kontaktní adresa:

      Letohradská 17
      Praha 17000
      Hlavní město Praha

Místa působnosti:

  • Královéhradecký kraj
  • Jihočeský kraj
  • Jihomoravský kraj
  • Karlovarský kraj
  • Liberecký kraj
  • Moravskoslezský kraj
  • Olomoucký kraj
  • Pardubický kraj
  • Hlavní město Praha
  • Plzeňský kraj
  • Středočeský kraj
  • Ústecký kraj
  • Kraj Vysočina
  • Zlínský kraj

Oblasti nabízených služeb

  • Film / Video / Televize

    • Citlivý člověk

      MASTER FILM s.r.o., 2023

      „Stárnutí není pro sraby,“ říká jedna z postav ceněného románu Jáchyma Topola, slovy recenzenta „komické a brutální reportáže z odvrácené strany života,“ který volně adaptoval do filmové podoby jeden z největších talentů mezi tuzemskými režiséry Tomáš Klein. Temně groteskní drama se odehrává na více cestách. Té hmatatelné, tu kruté, tu bláznivé, po níž se pokouší vrátit domů kočovný herec Táta Mour se svou ženou Mámou a dvěma syny, ale i pomyslné, ještě klikatější a prašnější, na níž se sváří často imponující duševní mladost (či nezralost, řekl by škarohlíd) s životními okolnostmi nutícími protagonistu ke zmoudření. Úzkostná i bujará kinematografická féerie o lásce, strachu z osamění a pohledech synů upřených na otce. Karel Och - programový ředitel KVIFF Film měl premiéru v hlavní soutěži KVIFF 2023 a byl uveden na celé řadě světových festivalů. Obdržel nominace na Ceny české filmové kritiky i 5 nominací na Českého lva.

      „Stárnutí není pro sraby,“ říká jedna z postav ceněného románu Jáchyma Topola, slovy recenzenta „komické a brutální reportáže z odvrácené strany života,“ který volně adaptoval do filmové podoby jeden z největších talentů mezi tuzemskými režiséry Tomáš Klein. Temně groteskní drama se odehrává na více cestách. Té hmatatelné, tu kruté, tu bláznivé, po níž se pokouší vrátit domů kočovný herec Táta Mour se svou ženou Mámou a dvěma syny, ale i pomyslné, ještě klikatější a prašnější, na níž se sváří často imponující duševní mladost (či nezralost, řekl by škarohlíd) s životními okolnostmi nutícími protagonistu ke zmoudření. Úzkostná i bujará kinematografická féerie o lásce, strachu z osamění a pohledech synů upřených na otce. Karel Och - programový ředitel KVIFF Film měl premiéru v hlavní soutěži KVIFF 2023 a byl uveden na celé řadě světových festivalů. Obdržel nominace na Ceny české filmové kritiky i 5 nominací na Českého lva.

      https://www.masterfilm.cz
    • FREM

      Hypermarket Film, s.r.o., 2019

      Jedním z filmů vylepšujících renomé tuzemské dokumentaristiky v zahraničí byl FREM, uvedený v roce 2020 v sekci Forum na berlínském festivalu. Formálně radikální audiovizuální esej Viery Čákanyové vznikala vyjma intimního prologu, natáčeného 16mm kamerou, kompletně na Antarktidě. Mrazivá bílá krajina je snímána digitální kamerou z dronu, zdánlivě bez přispění člověka. Film odmítající antropocentrickou perspektivu vlastní tradičním přírodopisným dokumentům nás nutí k zamyšlení, jak by vypadala země bez lidí. Na filmu jsem pracoval jako kameraman a obdržel za ni Cenu české filmové kritiky pro nejlepší audiovizuální počin roku 2020.

      Jedním z filmů vylepšujících renomé tuzemské dokumentaristiky v zahraničí byl FREM, uvedený v roce 2020 v sekci Forum na berlínském festivalu. Formálně radikální audiovizuální esej Viery Čákanyové vznikala vyjma intimního prologu, natáčeného 16mm kamerou, kompletně na Antarktidě. Mrazivá bílá krajina je snímána digitální kamerou z dronu, zdánlivě bez přispění člověka. Film odmítající antropocentrickou perspektivu vlastní tradičním přírodopisným dokumentům nás nutí k zamyšlení, jak by vypadala země bez lidí. Na filmu jsem pracoval jako kameraman a obdržel za ni Cenu české filmové kritiky pro nejlepší audiovizuální počin roku 2020.

      https://www.csfd.cz/film/778260-frem/prehled/
    • Pátý stupeň

      Česká televize, 2024

      oučasný systém příspěvků na péči není pro lidi s nejtěžším postižením dostačující. Nejvyšší, čtvrtý stupeň příspěvku, odpovídá cca 5 hodinám osobní asistence denně. Za tu dobu se dá s pomocí asistentů stihnout ráno vstát, zajistit základní hygienu, obléci se, připravit jídlo, najíst se a večer zase ulehnout do postele. Nic víc. Na jeden rok poskytla Asistence o.p.s. pěti vybraným lidem s tělesným postižením tzv. „pátý“ stupeň příspěvku, a tím jim zajistila takovou péči, jakou skutečně potřebují. Jak ten rok prožili a jaký byl návrat zpátky do běžného života? Režie Tomáš Klein.

      oučasný systém příspěvků na péči není pro lidi s nejtěžším postižením dostačující. Nejvyšší, čtvrtý stupeň příspěvku, odpovídá cca 5 hodinám osobní asistence denně. Za tu dobu se dá s pomocí asistentů stihnout ráno vstát, zajistit základní hygienu, obléci se, připravit jídlo, najíst se a večer zase ulehnout do postele. Nic víc. Na jeden rok poskytla Asistence o.p.s. pěti vybraným lidem s tělesným postižením tzv. „pátý“ stupeň příspěvku, a tím jim zajistila takovou péči, jakou skutečně potřebují. Jak ten rok prožili a jaký byl návrat zpátky do běžného života? Režie Tomáš Klein.

      https://www.ceskatelevize.cz/porady/14356508668-paty-stupen/

Produkce audiovizuálního díla

  • Kameraman AVD

    • Bílá na bílé

      Hypermarket film s.r.o., 2019

      Videodeník režisérky z jejího pobytu na polské antarktické stanici, kde v roce 2017 natáčela film FREM (2019), jehož hlavní postavou byla umělá neuronová síť. Během pobytu vede autorka chatové konverzace s umělou inteligencí, které se dotýkají povahy filmu, umění a smyslu života a odhalují způsob myšlení oproštěný o lidskost a emocionalitu, nutící k hluboké introspekci. Záběry z každodenní rutiny na stanici kontrastují s lyrickými scénami člověkem neposkvrněné antarktické přírody, jež autorka doplňuje svými komentáři a myšlenkami, vyprovokovanými osamělostí ledem pokryté krajiny.

      Videodeník režisérky z jejího pobytu na polské antarktické stanici, kde v roce 2017 natáčela film FREM (2019), jehož hlavní postavou byla umělá neuronová síť. Během pobytu vede autorka chatové konverzace s umělou inteligencí, které se dotýkají povahy filmu, umění a smyslu života a odhalují způsob myšlení oproštěný o lidskost a emocionalitu, nutící k hluboké introspekci. Záběry z každodenní rutiny na stanici kontrastují s lyrickými scénami člověkem neposkvrněné antarktické přírody, jež autorka doplňuje svými komentáři a myšlenkami, vyprovokovanými osamělostí ledem pokryté krajiny.

      https://www.csfd.cz/film/927014-bila-na-bile/prehled/
    • FREM

      Hypermarket film s.r.o., 2019

      Jedním z filmů vylepšujících renomé tuzemské dokumentaristiky v zahraničí byl FREM, uvedený v roce 2020 v sekci Forum na berlínském festivalu. Formálně radikální audiovizuální esej Viery Čákanyové vznikala vyjma intimního prologu, natáčeného 16mm kamerou, kompletně na Antarktidě. Mrazivá bílá krajina je snímána digitální kamerou z dronu, zdánlivě bez přispění člověka. Film odmítající antropocentrickou perspektivu vlastní tradičním přírodopisným dokumentům nás nutí k zamyšlení, jak by vypadala země bez lidí. Na filmu jsem pracoval jako kameraman a obdržel za ni Cenu české filmové kritiky pro nejlepší audiovizuální počin roku 2020.

      Jedním z filmů vylepšujících renomé tuzemské dokumentaristiky v zahraničí byl FREM, uvedený v roce 2020 v sekci Forum na berlínském festivalu. Formálně radikální audiovizuální esej Viery Čákanyové vznikala vyjma intimního prologu, natáčeného 16mm kamerou, kompletně na Antarktidě. Mrazivá bílá krajina je snímána digitální kamerou z dronu, zdánlivě bez přispění člověka. Film odmítající antropocentrickou perspektivu vlastní tradičním přírodopisným dokumentům nás nutí k zamyšlení, jak by vypadala země bez lidí. Na filmu jsem pracoval jako kameraman a obdržel za ni Cenu české filmové kritiky pro nejlepší audiovizuální počin roku 2020.

      https://www.csfd.cz/film/778260-frem/prehled/
  • Režisér AVD

    • Citlivý člověk

      MASTER FILM s.r.o., 2023

      „Stárnutí není pro sraby,“ říká jedna z postav ceněného románu Jáchyma Topola, slovy recenzenta „komické a brutální reportáže z odvrácené strany života,“ který volně adaptoval do filmové podoby jeden z největších talentů mezi tuzemskými režiséry Tomáš Klein. Temně groteskní drama se odehrává na více cestách. Té hmatatelné, tu kruté, tu bláznivé, po níž se pokouší vrátit domů kočovný herec Táta Mour se svou ženou Mámou a dvěma syny, ale i pomyslné, ještě klikatější a prašnější, na níž se sváří často imponující duševní mladost (či nezralost, řekl by škarohlíd) s životními okolnostmi nutícími protagonistu ke zmoudření. Úzkostná i bujará kinematografická féerie o lásce, strachu z osamění a pohledech synů upřených na otce. Karel Och - programový ředitel KVIFF Film měl premiéru v hlavní soutěži KVIFF 2023 a byl uveden na celé řadě světových festivalů. Obdržel nominace na Ceny české filmové kritiky i 5 nominací na Českého lva.

      „Stárnutí není pro sraby,“ říká jedna z postav ceněného románu Jáchyma Topola, slovy recenzenta „komické a brutální reportáže z odvrácené strany života,“ který volně adaptoval do filmové podoby jeden z největších talentů mezi tuzemskými režiséry Tomáš Klein. Temně groteskní drama se odehrává na více cestách. Té hmatatelné, tu kruté, tu bláznivé, po níž se pokouší vrátit domů kočovný herec Táta Mour se svou ženou Mámou a dvěma syny, ale i pomyslné, ještě klikatější a prašnější, na níž se sváří často imponující duševní mladost (či nezralost, řekl by škarohlíd) s životními okolnostmi nutícími protagonistu ke zmoudření. Úzkostná i bujará kinematografická féerie o lásce, strachu z osamění a pohledech synů upřených na otce. Karel Och - programový ředitel KVIFF Film měl premiéru v hlavní soutěži KVIFF 2023 a byl uveden na celé řadě světových festivalů. Obdržel nominace na Ceny české filmové kritiky i 5 nominací na Českého lva.

      https://www.masterfilm.cz/#citlivy-clovek
    • Pátý stupeň

      Česká televize, 2024

      oučasný systém příspěvků na péči není pro lidi s nejtěžším postižením dostačující. Nejvyšší, čtvrtý stupeň příspěvku, odpovídá cca 5 hodinám osobní asistence denně. Za tu dobu se dá s pomocí asistentů stihnout ráno vstát, zajistit základní hygienu, obléci se, připravit jídlo, najíst se a večer zase ulehnout do postele. Nic víc. Na jeden rok poskytla Asistence o.p.s. pěti vybraným lidem s tělesným postižením tzv. „pátý“ stupeň příspěvku, a tím jim zajistila takovou péči, jakou skutečně potřebují. Jak ten rok prožili a jaký byl návrat zpátky do běžného života? Režie Tomáš Klein.

      oučasný systém příspěvků na péči není pro lidi s nejtěžším postižením dostačující. Nejvyšší, čtvrtý stupeň příspěvku, odpovídá cca 5 hodinám osobní asistence denně. Za tu dobu se dá s pomocí asistentů stihnout ráno vstát, zajistit základní hygienu, obléci se, připravit jídlo, najíst se a večer zase ulehnout do postele. Nic víc. Na jeden rok poskytla Asistence o.p.s. pěti vybraným lidem s tělesným postižením tzv. „pátý“ stupeň příspěvku, a tím jim zajistila takovou péči, jakou skutečně potřebují. Jak ten rok prožili a jaký byl návrat zpátky do běžného života? Režie Tomáš Klein.

      https://www.ceskatelevize.cz/porady/14356508668-paty-stupen/