Detail kreativce
Mgr. Jan Gogola
Fyzická osoba podnikající na základě jiného než živnostenského zákona (např. autorský zákon č. 121/2000 Sb.,) disponující DIČ
Kontakt:
Jan Gogola
+420 603 522 097
gogola@utb.cz
O profilu kreativce
Režisér, scenárista a dramaturg a to v oblasti hraných, ale především tzv. dokumentárních filmů. Pedagog ateliéru Audiovizuální tvorby FMK UTB ve Zlíně. Spolupracuje zejména s nezávislými producenty, Českou televizí, s RTVS a IDF Praha. Vytvořil také řadu děl pro Český rozhlas. Ve všech oblastech svého působení se zaměřuje na tvorbu osobitého charakteru co se témat, metod a formy týče.
Režisér, scenárista, dramaturg, pedagog.
Odkazy
Adresy
-
-
Sídlo:
Salaš 90 90
Velehrad 68706 -
Kontaktní adresa:
Salaš 90 90
Velehrad 68706
Zlínský kraj
-
Místa působnosti:
- Královéhradecký kraj
- Jihočeský kraj
- Jihomoravský kraj
- Karlovarský kraj
- Liberecký kraj
- Moravskoslezský kraj
- Olomoucký kraj
- Pardubický kraj
- Hlavní město Praha
- Plzeňský kraj
- Středočeský kraj
- Ústecký kraj
- Kraj Vysočina
- Zlínský kraj
Oblasti nabízených služeb
-
Film / Video / Televize
-
Věčný Jožo aneb Jak jsem potkal hvězdu
Cireal Production, RTVS, 2020
Netradiční dokumentární portrét rozkrývá komplikovanou osobnost slovenské hudební legendy Joža Ráže, zpěváka poprockové skupiny Elán. Ze záznamu každodenních situací, hravých momentů, intimních rozmluv o Bohu či smrti i vzpomínek na minulost režisér skládá komplexní obraz masami milovaného člověka, který se přes všechny životní úspěchy cítí být osamělý. S přesvědčením, že je důležité otevřít se světům, které jsou nám cizí, natáčel režisér snímek deset let, poddal se rodícímu se přátelství a jeho osobní přístup přibližuje protagonistovu civilní metafyziku, jeho „přirozenou schopnost žití ve vesmíru s Bohem“.
Netradiční dokumentární portrét rozkrývá komplikovanou osobnost slovenské hudební legendy Joža Ráže, zpěváka poprockové skupiny Elán. Ze záznamu každodenních situací, hravých momentů, intimních rozmluv o Bohu či smrti i vzpomínek na minulost režisér skládá komplexní obraz masami milovaného člověka, který se přes všechny životní úspěchy cítí být osamělý. S přesvědčením, že je důležité otevřít se světům, které jsou nám cizí, natáčel režisér snímek deset let, poddal se rodícímu se přátelství a jeho osobní přístup přibližuje protagonistovu civilní metafyziku, jeho „přirozenou schopnost žití ve vesmíru s Bohem“.
-
Vězení dějin
Memoria s.r.o., UTB ve Zlíně, Česká televize, 2023
Propustit dějiny na svobodu. A to dějiny novodobé, uzavřené více než čtvrt století v opuštěné uherskohradišťské věznici s unikátními prostory dochovanými z 50. let minulého století. Prázdnotu areálu autoři naplňují situačním setkáním s budovou, přírodou a s lidmi, které spojuje zkušenost s daným místem a které často jejich životní zkušenost naopak rozděluje. Společná minulost jako východisko ke společné budoucnosti.
Propustit dějiny na svobodu. A to dějiny novodobé, uzavřené více než čtvrt století v opuštěné uherskohradišťské věznici s unikátními prostory dochovanými z 50. let minulého století. Prázdnotu areálu autoři naplňují situačním setkáním s budovou, přírodou a s lidmi, které spojuje zkušenost s daným místem a které často jejich životní zkušenost naopak rozděluje. Společná minulost jako východisko ke společné budoucnosti.
-
Produkce audiovizuálního díla
-
Režisér AVD
-
Exkurze aneb Historie současnosti
Kerekes Film, Hypermarket Film, Česká televize, 2015
Vstoupit do historie tak, aby vstoupila do nás. Interaktivní esej na symbolických místech, která společně představují jedno sociální jeviště dějin. Průvodci, účastníci exkurzí a filmaři jako sociální herci v situačních etudách na témata, která spojují nadčasovost s každodenností a jejichž rám tvoří události 20. století: komunismus, nacismus, studená válka, Evropská unie... Stal se muzeem spolu skřižníkem Aurora i fenomén revoluce? Proč chodí obyvatelé Norimberku na víkendové procházky do prostředí nedokončené honacistického areálu? Je možné hrát přes berlínskou zeď badminton? Znamená podpis Evropské ústavy v římském muzeu antického umění to, že je Evropská unie uměleckým dílem?
Vstoupit do historie tak, aby vstoupila do nás. Interaktivní esej na symbolických místech, která společně představují jedno sociální jeviště dějin. Průvodci, účastníci exkurzí a filmaři jako sociální herci v situačních etudách na témata, která spojují nadčasovost s každodenností a jejichž rám tvoří události 20. století: komunismus, nacismus, studená válka, Evropská unie... Stal se muzeem spolu skřižníkem Aurora i fenomén revoluce? Proč chodí obyvatelé Norimberku na víkendové procházky do prostředí nedokončené honacistického areálu? Je možné hrát přes berlínskou zeď badminton? Znamená podpis Evropské ústavy v římském muzeu antického umění to, že je Evropská unie uměleckým dílem?
-
Nonstop
FAMU, Česká televize, Negativ, 1999
Dálnice z Brna do Prahy. Náhodně vybraní lidé uvažují o nekonečnu a o počátku světa. Režisér nutí řidiče, pumpaře, zaměstnance motorestu i obyvatele okolních vesnic k úvahám o čase, smrti, vesmíru a věčném návratu. Obyčejní lidé a jejich všední situace jsou neustále konfrontováni s nadčasovými úvahami a provokováni k filozofickému přemýšlení. Zároveň věci zhmotňují a symbolicky vyjadřují prozkoumávané ideje. Sama dálnice se pak ve snímku, který osciluje mezi sociologickou sondou a dokumentární esejí, stává metaforou nekonečného plynutí.
Dálnice z Brna do Prahy. Náhodně vybraní lidé uvažují o nekonečnu a o počátku světa. Režisér nutí řidiče, pumpaře, zaměstnance motorestu i obyvatele okolních vesnic k úvahám o čase, smrti, vesmíru a věčném návratu. Obyčejní lidé a jejich všední situace jsou neustále konfrontováni s nadčasovými úvahami a provokováni k filozofickému přemýšlení. Zároveň věci zhmotňují a symbolicky vyjadřují prozkoumávané ideje. Sama dálnice se pak ve snímku, který osciluje mezi sociologickou sondou a dokumentární esejí, stává metaforou nekonečného plynutí.
-
-
Dramaturg AVD
-
KaprKód
Mindset Pictures, DOCUfilm Praha, Česká televize, 2022
Hravá dokumentární opera oceněná porotou jihlavského festivalu i českými filmovými kritiky jako nejlepší český dokument roku 2022, objevuje silný a rozporuplný příběh prominentního komunisty, skladatele propagandy i experimentátora, Jana Kapra (1914-88), který byl téměř vymazán z oficiální paměti. Kapr však průběžně natáčel svůj život na 8mm filmy, často jako svérázné hrané scénky. Tyto dosud nikdy nezveřejněné domácí archivy ožívají ve zpívané rekonstrukci života po smrti, v níž se protíná paměť filmu, doby i Kaprovy hudby s příběhem nabývajícím mytologických rozměrů. 17 operních pěvců interpretuje scény Kaprova života, např. souboj s prezidentem Zápotockým nebo milostné dopisy. Film kromě osobních a politických proměn ohledává naši touhu propsat se věčnosti. Kapr, narozený ve znamení ryb, skladatel Rybích zpěvů proplouvá filmem jako jeho spoluautor.
Hravá dokumentární opera oceněná porotou jihlavského festivalu i českými filmovými kritiky jako nejlepší český dokument roku 2022, objevuje silný a rozporuplný příběh prominentního komunisty, skladatele propagandy i experimentátora, Jana Kapra (1914-88), který byl téměř vymazán z oficiální paměti. Kapr však průběžně natáčel svůj život na 8mm filmy, často jako svérázné hrané scénky. Tyto dosud nikdy nezveřejněné domácí archivy ožívají ve zpívané rekonstrukci života po smrti, v níž se protíná paměť filmu, doby i Kaprovy hudby s příběhem nabývajícím mytologických rozměrů. 17 operních pěvců interpretuje scény Kaprova života, např. souboj s prezidentem Zápotockým nebo milostné dopisy. Film kromě osobních a politických proměn ohledává naši touhu propsat se věčnosti. Kapr, narozený ve znamení ryb, skladatel Rybích zpěvů proplouvá filmem jako jeho spoluautor.
-
-
Scenárista AVD
-
Kateřina Šedá: Jak se dělá mýtus
Endorfilm, Česká televize, 2013
Výtvarnice Kateřina Šedá, oceňovaná u nás i v zahraničí, tvoří již několik let svoje sociálně-umělecké akce pro prestižní světové galerie a je jednou z mála českých uměleckých osobností, jejichž tvorba je ojedinělá i v mezinárodním kontextu. Díky časosběrnému pozorování štábu Jana Gogoly ml. se divák ocitá uvnitř vzniku akce, která je pro její aktéry nepředvídatelnou, jedinečnou a zároveň stále všední příležitostí být spolu jinak. Film zviditelňuje nejen energii a imaginaci originální osobnosti, ale rovněž snahu obyvatel Bedřichovic nedaleko Brna vidět v rámci akce „Od nevidím do nevidím" sebe a svoji vesnici v jiném světle. Stáváme se tak svědky pokusu založit novou tradici tady a teď. Stalo se 3. září v Bedřichovicích svátkem proměny?
Výtvarnice Kateřina Šedá, oceňovaná u nás i v zahraničí, tvoří již několik let svoje sociálně-umělecké akce pro prestižní světové galerie a je jednou z mála českých uměleckých osobností, jejichž tvorba je ojedinělá i v mezinárodním kontextu. Díky časosběrnému pozorování štábu Jana Gogoly ml. se divák ocitá uvnitř vzniku akce, která je pro její aktéry nepředvídatelnou, jedinečnou a zároveň stále všední příležitostí být spolu jinak. Film zviditelňuje nejen energii a imaginaci originální osobnosti, ale rovněž snahu obyvatel Bedřichovic nedaleko Brna vidět v rámci akce „Od nevidím do nevidím" sebe a svoji vesnici v jiném světle. Stáváme se tak svědky pokusu založit novou tradici tady a teď. Stalo se 3. září v Bedřichovicích svátkem proměny?
-
Rock života
CIREAL Production, HBO, 2011
Olda Říha, zakládající člen a šéf skupiny Katapult, v roce, kdy mu zemřeli jeho dva hudební kolegové – Jiří „Dědek“ Šindelář a Karel „Káša“ Jahn. Příběh rockera, kterému se rozpadl vlastní svět a musí tak v pokročilém věku začínat od nuly. Rány osudu přitom vnímá jako přihrávky. Katapult se navzdory svojí jednoduchosti, anebo možná právě díky ní, stal legendou: dvojnásobný Zlatý slavík, téměř 40 let na pódiích, cca 7000 koncertů a milión prodaných nosičů. Písně skupiny se hrají v médiích i u táboráku, řada jejich textů zlidověla jako součást obecné češtiny: někdy příště, hlupák váhá, a co děti… Rock života není jen hudebním dokumentem či bilancujícím portrétem, ale hlavně setkáním s životní sílou obyčejného Oldy, který dokázal neobyčejné věci a stojí si stále za svým jako pařez. (oficiální text distributora)
Olda Říha, zakládající člen a šéf skupiny Katapult, v roce, kdy mu zemřeli jeho dva hudební kolegové – Jiří „Dědek“ Šindelář a Karel „Káša“ Jahn. Příběh rockera, kterému se rozpadl vlastní svět a musí tak v pokročilém věku začínat od nuly. Rány osudu přitom vnímá jako přihrávky. Katapult se navzdory svojí jednoduchosti, anebo možná právě díky ní, stal legendou: dvojnásobný Zlatý slavík, téměř 40 let na pódiích, cca 7000 koncertů a milión prodaných nosičů. Písně skupiny se hrají v médiích i u táboráku, řada jejich textů zlidověla jako součást obecné češtiny: někdy příště, hlupák váhá, a co děti… Rock života není jen hudebním dokumentem či bilancujícím portrétem, ale hlavně setkáním s životní sílou obyčejného Oldy, který dokázal neobyčejné věci a stojí si stále za svým jako pařez. (oficiální text distributora)
-