Detail kreativce
Haruna Honcoop
Fyzická osoba podnikající na základě jiného než živnostenského zákona (např. autorský zákon č. 121/2000 Sb.,) disponující DIČ
Kontakt:
Haruna Honcoop
+420 777 074 060
haruna.honcoop@gmail.com
O profilu kreativce
Haruna Honcoop je česko-japonská filmová režisérka a producentka. Na FAMU debutovala experimentálním dokumentárním filmemBuilt To Last – Relics of Communist-Era Architecture (2017). Na Mezinárodním festivalu dokumentárního filmu v Jihlavě měl v roce 2023 premiéru její dokumentární film Olympijský mezičas a ve stejném roce měl premiéru její hraný debut Annexions na festivalu Ostrava Kamera Oko.
filmová režisérka a producentka
Odkazy
Adresy
-
-
Sídlo:
Slezská 1739/105
Praha 3 13000 -
Kontaktní adresa:
Slezská 1739/105
Praha 3 13000
Hlavní město Praha
-
-
-
Provozovna:
Císařská louka 162
Praha 5
Hlavní město Praha
+420 777 074 060
haruna.honcoop@gmail.com
-
Místa působnosti:
- Královéhradecký kraj
- Jihočeský kraj
- Jihomoravský kraj
- Karlovarský kraj
- Liberecký kraj
- Moravskoslezský kraj
- Olomoucký kraj
- Pardubický kraj
- Hlavní město Praha
- Plzeňský kraj
- Středočeský kraj
- Ústecký kraj
- Kraj Vysočina
- Zlínský kraj
Oblasti nabízených služeb
-
Film / Video / Televize
-
Olympijský mezčas
D1 film, s.r.o., 09/2017-10/2023
Film Olympijský mezičas zkoumá odkaz Olympiád v Pekingu, Tokiu a Paříži, městech, která už Olympiádu absolvovala a jsou v “mezičase” příprav na nadcházející Olympiády. Vedle toho budeme prozkoumávat i trosky olympijských stadionů v Olympii a Athénách prostřednictvím fotoaparátu mladého čínského fotografa a urbex explorera Ťiang Šeng-ta, jehož vášní je dokumentování opuštěných a rozpadajících se míst. Probíhající výstavbu olympijské vesnice v Paříži sledujeme s místními obyvateli Rosou a Marcem, kteří jsou hlasitými odpůrci výstavby olympijské infrastruktury před okny jejich domu. Spolu s nimi do filmu zasahuje také režisérka Haruna Honcoop, která svým komentářem zasazuje jednotlivá místa do kontextu a v daných zemích hovoří s experty, architekty, zástupci olympijských výborů, ale i oponenty olympijských her. Film na ploše pěti let s odkazy do minulosti sleduje zásahy do urbanismu měst v podobě stadionů, které po třítýdenním svátku, kdy sportovci z celého světa stadiony opustí, zůstanou často ležet ladem úplně, nebo v tom lepším případě jsou dále využívány a případě najdou jiné uplatnění. Mají gigantické stavby Olympiády trvalé využití? Jaký je přínos Olympiád pro pořadatelská města a jejich země? Je pořádání Olympijských her udržitelné z urbanistického i ekonomického hlediska? Jaký mají megalomanské stavby smysl pro posílení prestiže státu?
Film Olympijský mezičas zkoumá odkaz Olympiád v Pekingu, Tokiu a Paříži, městech, která už Olympiádu absolvovala a jsou v “mezičase” příprav na nadcházející Olympiády. Vedle toho budeme prozkoumávat i trosky olympijských stadionů v Olympii a Athénách prostřednictvím fotoaparátu mladého čínského fotografa a urbex explorera Ťiang Šeng-ta, jehož vášní je dokumentování opuštěných a rozpadajících se míst. Probíhající výstavbu olympijské vesnice v Paříži sledujeme s místními obyvateli Rosou a Marcem, kteří jsou hlasitými odpůrci výstavby olympijské infrastruktury před okny jejich domu. Spolu s nimi do filmu zasahuje také režisérka Haruna Honcoop, která svým komentářem zasazuje jednotlivá místa do kontextu a v daných zemích hovoří s experty, architekty, zástupci olympijských výborů, ale i oponenty olympijských her. Film na ploše pěti let s odkazy do minulosti sleduje zásahy do urbanismu měst v podobě stadionů, které po třítýdenním svátku, kdy sportovci z celého světa stadiony opustí, zůstanou často ležet ladem úplně, nebo v tom lepším případě jsou dále využívány a případě najdou jiné uplatnění. Mají gigantické stavby Olympiády trvalé využití? Jaký je přínos Olympiád pro pořadatelská města a jejich země? Je pořádání Olympijských her udržitelné z urbanistického i ekonomického hlediska? Jaký mají megalomanské stavby smysl pro posílení prestiže státu?
Produkce audiovizuálního díla
-
Režisér AVD
-
Annexions
Lycée Louis Cormontaigne - Francie, Metz, 06/2023
Film Anexe vypráví o skupině studentů, která se ocitá v bezčasí pokřiveného divnosvěta, v městečku, jehož území a kultura je pohlcena novými pravidly, jazykem a kulturou silnějšího, rozpínavého souseda. Komunita se musí učit kostrbatý newspeak a podřizovat se zcela novému řádu.
-
Na věčné časy - Relikty architektury socialistické éry
FREESAM, s.r.o., FAMU, 01/2016-09/2017
Série deseti krátkých experimentálních filmů Na věčné časy - Relikty architektury socialistické éry utváří audiovizuální mozaiku, která mapuje poválečnou architekturu socialistické éry v jedenácti zemích východní Evropy (Moskva, Berlín, Bratislava, Budapešť, Bukurešť, města v Polsku, České republice, Srbsku, Kosovu a Albánii, a v Bulharsku). Časově pokrývá počátky stalinistické architektury, sorelu, přes brutalismus, high-tech a socialistickou modernu až do zlomového roku 1989.
Série deseti krátkých experimentálních filmů Na věčné časy - Relikty architektury socialistické éry utváří audiovizuální mozaiku, která mapuje poválečnou architekturu socialistické éry v jedenácti zemích východní Evropy (Moskva, Berlín, Bratislava, Budapešť, Bukurešť, města v Polsku, České republice, Srbsku, Kosovu a Albánii, a v Bulharsku). Časově pokrývá počátky stalinistické architektury, sorelu, přes brutalismus, high-tech a socialistickou modernu až do zlomového roku 1989.
-
Ostrov svobody
BE WATER MY FRIEND, 03/2024-09/2026
Ostrov svobody zachycuje na pozadí politických událostí posledních pěti let každodenní život pěti postav (Tchajwanců a Východoevropanů) žijících na Tchaj-wanu a jejich snahy za obranu svobody a demokratických principů, které Tchaj-wan získal navzdory své složité historii. Ostrov svobody tak nastoluje aktuální otázky týkající se složitého geopolitického klimatu ve východní Asii a východní Evropě - regionu, který zažil autoritářství během studené války. Rostoucí hrozba útoku na Tchaj-wan a probíhající válka na Ukrajině spojují oba regiony s nebývalou intenzitou. Film prostřednictvím intimních lidských příběhů rozkrývá různé pokusy o nalezení vlastní identity, tematizované prostřednictvím našich postav.
Ostrov svobody zachycuje na pozadí politických událostí posledních pěti let každodenní život pěti postav (Tchajwanců a Východoevropanů) žijících na Tchaj-wanu a jejich snahy za obranu svobody a demokratických principů, které Tchaj-wan získal navzdory své složité historii. Ostrov svobody tak nastoluje aktuální otázky týkající se složitého geopolitického klimatu ve východní Asii a východní Evropě - regionu, který zažil autoritářství během studené války. Rostoucí hrozba útoku na Tchaj-wan a probíhající válka na Ukrajině spojují oba regiony s nebývalou intenzitou. Film prostřednictvím intimních lidských příběhů rozkrývá různé pokusy o nalezení vlastní identity, tematizované prostřednictvím našich postav.
-
-
Scenárista AVD
-
Na věčné časy - Relikty architektury socialistické éry
Fresam s.r.o, FAMU, 01/2016-09/2017
Série deseti krátkých experimentálních filmů Na věčné časy - Relikty architektury socialistické éry utváří audiovizuální mozaiku, která mapuje poválečnou architekturu socialistické éry v jedenácti zemích východní Evropy (Moskva, Berlín, Bratislava, Budapešť, Bukurešť, města v Polsku, České republice, Srbsku, Kosovu a Albánii, a v Bulharsku). Časově pokrývá počátky stalinistické architektury, sorelu, přes brutalismus, high-tech a socialistickou modernu až do zlomového roku 1989.
Série deseti krátkých experimentálních filmů Na věčné časy - Relikty architektury socialistické éry utváří audiovizuální mozaiku, která mapuje poválečnou architekturu socialistické éry v jedenácti zemích východní Evropy (Moskva, Berlín, Bratislava, Budapešť, Bukurešť, města v Polsku, České republice, Srbsku, Kosovu a Albánii, a v Bulharsku). Časově pokrývá počátky stalinistické architektury, sorelu, přes brutalismus, high-tech a socialistickou modernu až do zlomového roku 1989.
-
Olympijský mezičas
D1 film s.r.o., 09/2017-10/2023
Film Olympijský mezičas zkoumá odkaz Olympiád v Pekingu, Tokiu a Paříži, městech, která už Olympiádu absolvovala a jsou v “mezičase” příprav na nadcházející Olympiády. Vedle toho budeme prozkoumávat i trosky olympijských stadionů v Olympii a Athénách prostřednictvím fotoaparátu mladého čínského fotografa a urbex explorera Ťiang Šeng-ta, jehož vášní je dokumentování opuštěných a rozpadajících se míst. Probíhající výstavbu olympijské vesnice v Paříži sledujeme s místními obyvateli Rosou a Marcem, kteří jsou hlasitými odpůrci výstavby olympijské infrastruktury před okny jejich domu. Spolu s nimi do filmu zasahuje také režisérka Haruna Honcoop, která svým komentářem zasazuje jednotlivá místa do kontextu a v daných zemích hovoří s experty, architekty, zástupci olympijských výborů, ale i oponenty olympijských her. Film na ploše pěti let s odkazy do minulosti sleduje zásahy do urbanismu měst v podobě stadionů, které po třítýdenním svátku, kdy sportovci z celého světa stadiony opustí, zůstanou často ležet ladem úplně, nebo v tom lepším případě jsou dále využívány a případě najdou jiné uplatnění. Mají gigantické stavby Olympiády trvalé využití? Jaký je přínos Olympiád pro pořadatelská města a jejich země? Je pořádání Olympijských her udržitelné z urbanistického i ekonomického hlediska? Jaký mají megalomanské stavby smysl pro posílení prestiže státu?
Film Olympijský mezičas zkoumá odkaz Olympiád v Pekingu, Tokiu a Paříži, městech, která už Olympiádu absolvovala a jsou v “mezičase” příprav na nadcházející Olympiády. Vedle toho budeme prozkoumávat i trosky olympijských stadionů v Olympii a Athénách prostřednictvím fotoaparátu mladého čínského fotografa a urbex explorera Ťiang Šeng-ta, jehož vášní je dokumentování opuštěných a rozpadajících se míst. Probíhající výstavbu olympijské vesnice v Paříži sledujeme s místními obyvateli Rosou a Marcem, kteří jsou hlasitými odpůrci výstavby olympijské infrastruktury před okny jejich domu. Spolu s nimi do filmu zasahuje také režisérka Haruna Honcoop, která svým komentářem zasazuje jednotlivá místa do kontextu a v daných zemích hovoří s experty, architekty, zástupci olympijských výborů, ale i oponenty olympijských her. Film na ploše pěti let s odkazy do minulosti sleduje zásahy do urbanismu měst v podobě stadionů, které po třítýdenním svátku, kdy sportovci z celého světa stadiony opustí, zůstanou často ležet ladem úplně, nebo v tom lepším případě jsou dále využívány a případě najdou jiné uplatnění. Mají gigantické stavby Olympiády trvalé využití? Jaký je přínos Olympiád pro pořadatelská města a jejich země? Je pořádání Olympijských her udržitelné z urbanistického i ekonomického hlediska? Jaký mají megalomanské stavby smysl pro posílení prestiže státu?
-