Detail kreativce

Zpět na galerii

Haruna Honcoop

Fyzická osoba podnikající na základě jiného než živnostenského zákona (např. autorský zákon č. 121/2000 Sb.,) disponující DIČ

Kontakt:

Haruna Honcoop

+420 777 074 060

haruna.honcoop@gmail.com

O profilu kreativce

Haruna Honcoop je česko-japonská filmová režisérka a producentka. Na FAMU debutovala experimentálním dokumentárním filmemBuilt To Last – Relics of Communist-Era Architecture (2017). Na Mezinárodním festivalu dokumentárního filmu v Jihlavě měl v roce 2023 premiéru její dokumentární film Olympijský mezičas a ve stejném roce měl premiéru její hraný debut Annexions na festivalu Ostrava Kamera Oko.

filmová režisérka a producentka

Odkazy

Adresy

    • Sídlo:

      Slezská 1739/105
      Praha 3 13000
    • Kontaktní adresa:

      Slezská 1739/105
      Praha 3 13000
      Hlavní město Praha
    • Provozovna:

      Císařská louka 162
      Praha 5
      Hlavní město Praha

      +420 777 074 060

Místa působnosti:

  • Královéhradecký kraj
  • Jihočeský kraj
  • Jihomoravský kraj
  • Karlovarský kraj
  • Liberecký kraj
  • Moravskoslezský kraj
  • Olomoucký kraj
  • Pardubický kraj
  • Hlavní město Praha
  • Plzeňský kraj
  • Středočeský kraj
  • Ústecký kraj
  • Kraj Vysočina
  • Zlínský kraj

Oblasti nabízených služeb

  • Film / Video / Televize

    • Islandská čítanka

      ČT, Větrné mlýny, 07/2023

      Obrázek reference

      Audiovizuální antologie současné islandské literatury v koprodukci s ČT.

      Audiovizuální antologie současné islandské literatury v koprodukci s ČT.

      https://www.csfd.cz/film/1380658-islandska-citanka/recenze/
    • Olympijský mezčas

      D1 film, s.r.o., 09/2017-10/2023

      Obrázek reference

      Film Olympijský mezičas zkoumá odkaz Olympiád v Pekingu, Tokiu a Paříži, městech, která už Olympiádu absolvovala a jsou v “mezičase” příprav na nadcházející Olympiády. Vedle toho budeme prozkoumávat i trosky olympijských stadionů v Olympii a Athénách prostřednictvím fotoaparátu mladého čínského fotografa a urbex explorera Ťiang Šeng-ta, jehož vášní je dokumentování opuštěných a rozpadajících se míst. Probíhající výstavbu olympijské vesnice v Paříži sledujeme s místními obyvateli Rosou a Marcem, kteří jsou hlasitými odpůrci výstavby olympijské infrastruktury před okny jejich domu. Spolu s nimi do filmu zasahuje také režisérka Haruna Honcoop, která svým komentářem zasazuje jednotlivá místa do kontextu a v daných zemích hovoří s experty, architekty, zástupci olympijských výborů, ale i oponenty olympijských her. Film na ploše pěti let s odkazy do minulosti sleduje zásahy do urbanismu měst v podobě stadionů, které po třítýdenním svátku, kdy sportovci z celého světa stadiony opustí, zůstanou často ležet ladem úplně, nebo v tom lepším případě jsou dále využívány a případě najdou jiné uplatnění. Mají gigantické stavby Olympiády trvalé využití? Jaký je přínos Olympiád pro pořadatelská města a jejich země? Je pořádání Olympijských her udržitelné z urbanistického i ekonomického hlediska? Jaký mají megalomanské stavby smysl pro posílení prestiže státu?

      Film Olympijský mezičas zkoumá odkaz Olympiád v Pekingu, Tokiu a Paříži, městech, která už Olympiádu absolvovala a jsou v “mezičase” příprav na nadcházející Olympiády. Vedle toho budeme prozkoumávat i trosky olympijských stadionů v Olympii a Athénách prostřednictvím fotoaparátu mladého čínského fotografa a urbex explorera Ťiang Šeng-ta, jehož vášní je dokumentování opuštěných a rozpadajících se míst. Probíhající výstavbu olympijské vesnice v Paříži sledujeme s místními obyvateli Rosou a Marcem, kteří jsou hlasitými odpůrci výstavby olympijské infrastruktury před okny jejich domu. Spolu s nimi do filmu zasahuje také režisérka Haruna Honcoop, která svým komentářem zasazuje jednotlivá místa do kontextu a v daných zemích hovoří s experty, architekty, zástupci olympijských výborů, ale i oponenty olympijských her. Film na ploše pěti let s odkazy do minulosti sleduje zásahy do urbanismu měst v podobě stadionů, které po třítýdenním svátku, kdy sportovci z celého světa stadiony opustí, zůstanou často ležet ladem úplně, nebo v tom lepším případě jsou dále využívány a případě najdou jiné uplatnění. Mají gigantické stavby Olympiády trvalé využití? Jaký je přínos Olympiád pro pořadatelská města a jejich země? Je pořádání Olympijských her udržitelné z urbanistického i ekonomického hlediska? Jaký mají megalomanské stavby smysl pro posílení prestiže státu?

      https://www.csfd.cz/film/1434552-olympijsky-mezicas/prehled/

Produkce audiovizuálního díla

  • Režisér AVD

    • Annexions

      Lycée Louis Cormontaigne - Francie, Metz, 06/2023

      Obrázek reference

      Film Anexe vypráví o skupině studentů, která se ocitá v bezčasí pokřiveného divnosvěta, v městečku, jehož území a kultura je pohlcena novými pravidly, jazykem a kulturou silnějšího, rozpínavého souseda. Komunita se musí učit kostrbatý newspeak a podřizovat se zcela novému řádu.

      Film Anexe vypráví o skupině studentů, která se ocitá v bezčasí pokřiveného divnosvěta, v městečku, jehož území a kultura je pohlcena novými pravidly, jazykem a kulturou silnějšího, rozpínavého souseda. Komunita se musí učit kostrbatý newspeak a podřizovat se zcela novému řádu.

      https://www.csfd.cz/film/1440269-anexe/hraji/
    • Na věčné časy - Relikty architektury socialistické éry

      FREESAM, s.r.o., FAMU, 01/2016-09/2017

      Obrázek reference

      Série deseti krátkých experimentálních filmů Na věčné časy - Relikty architektury socialistické éry utváří audiovizuální mozaiku, která mapuje poválečnou architekturu socialistické éry v jedenácti zemích východní Evropy (Moskva, Berlín, Bratislava, Budapešť, Bukurešť, města v Polsku, České republice, Srbsku, Kosovu a Albánii, a v Bulharsku). Časově pokrývá počátky stalinistické architektury, sorelu, přes brutalismus, high-tech a socialistickou modernu až do zlomového roku 1989.

      Série deseti krátkých experimentálních filmů Na věčné časy - Relikty architektury socialistické éry utváří audiovizuální mozaiku, která mapuje poválečnou architekturu socialistické éry v jedenácti zemích východní Evropy (Moskva, Berlín, Bratislava, Budapešť, Bukurešť, města v Polsku, České republice, Srbsku, Kosovu a Albánii, a v Bulharsku). Časově pokrývá počátky stalinistické architektury, sorelu, přes brutalismus, high-tech a socialistickou modernu až do zlomového roku 1989.

      https://www.csfd.cz/film/560747-na-vecne-casy-relikty-architektury-socialisticke-ery/prehled/
  • Scenárista AVD

    • Na věčné časy - Relikty architektury socialistické éry

      Fresam s.r.o, FAMU, 01/2016-09/2017

      Série deseti krátkých experimentálních filmů Na věčné časy - Relikty architektury socialistické éry utváří audiovizuální mozaiku, která mapuje poválečnou architekturu socialistické éry v jedenácti zemích východní Evropy (Moskva, Berlín, Bratislava, Budapešť, Bukurešť, města v Polsku, České republice, Srbsku, Kosovu a Albánii, a v Bulharsku). Časově pokrývá počátky stalinistické architektury, sorelu, přes brutalismus, high-tech a socialistickou modernu až do zlomového roku 1989.

      Série deseti krátkých experimentálních filmů Na věčné časy - Relikty architektury socialistické éry utváří audiovizuální mozaiku, která mapuje poválečnou architekturu socialistické éry v jedenácti zemích východní Evropy (Moskva, Berlín, Bratislava, Budapešť, Bukurešť, města v Polsku, České republice, Srbsku, Kosovu a Albánii, a v Bulharsku). Časově pokrývá počátky stalinistické architektury, sorelu, přes brutalismus, high-tech a socialistickou modernu až do zlomového roku 1989.

      https://www.csfd.cz/film/560747-na-vecne-casy-relikty-architektury-socialisticke-ery/prehled/
    • Olympijský mezičas

      D1 film s.r.o., 09/2017-10/2023

      Film Olympijský mezičas zkoumá odkaz Olympiád v Pekingu, Tokiu a Paříži, městech, která už Olympiádu absolvovala a jsou v “mezičase” příprav na nadcházející Olympiády. Vedle toho budeme prozkoumávat i trosky olympijských stadionů v Olympii a Athénách prostřednictvím fotoaparátu mladého čínského fotografa a urbex explorera Ťiang Šeng-ta, jehož vášní je dokumentování opuštěných a rozpadajících se míst. Probíhající výstavbu olympijské vesnice v Paříži sledujeme s místními obyvateli Rosou a Marcem, kteří jsou hlasitými odpůrci výstavby olympijské infrastruktury před okny jejich domu. Spolu s nimi do filmu zasahuje také režisérka Haruna Honcoop, která svým komentářem zasazuje jednotlivá místa do kontextu a v daných zemích hovoří s experty, architekty, zástupci olympijských výborů, ale i oponenty olympijských her. Film na ploše pěti let s odkazy do minulosti sleduje zásahy do urbanismu měst v podobě stadionů, které po třítýdenním svátku, kdy sportovci z celého světa stadiony opustí, zůstanou často ležet ladem úplně, nebo v tom lepším případě jsou dále využívány a případě najdou jiné uplatnění. Mají gigantické stavby Olympiády trvalé využití? Jaký je přínos Olympiád pro pořadatelská města a jejich země? Je pořádání Olympijských her udržitelné z urbanistického i ekonomického hlediska? Jaký mají megalomanské stavby smysl pro posílení prestiže státu?

      Film Olympijský mezičas zkoumá odkaz Olympiád v Pekingu, Tokiu a Paříži, městech, která už Olympiádu absolvovala a jsou v “mezičase” příprav na nadcházející Olympiády. Vedle toho budeme prozkoumávat i trosky olympijských stadionů v Olympii a Athénách prostřednictvím fotoaparátu mladého čínského fotografa a urbex explorera Ťiang Šeng-ta, jehož vášní je dokumentování opuštěných a rozpadajících se míst. Probíhající výstavbu olympijské vesnice v Paříži sledujeme s místními obyvateli Rosou a Marcem, kteří jsou hlasitými odpůrci výstavby olympijské infrastruktury před okny jejich domu. Spolu s nimi do filmu zasahuje také režisérka Haruna Honcoop, která svým komentářem zasazuje jednotlivá místa do kontextu a v daných zemích hovoří s experty, architekty, zástupci olympijských výborů, ale i oponenty olympijských her. Film na ploše pěti let s odkazy do minulosti sleduje zásahy do urbanismu měst v podobě stadionů, které po třítýdenním svátku, kdy sportovci z celého světa stadiony opustí, zůstanou často ležet ladem úplně, nebo v tom lepším případě jsou dále využívány a případě najdou jiné uplatnění. Mají gigantické stavby Olympiády trvalé využití? Jaký je přínos Olympiád pro pořadatelská města a jejich země? Je pořádání Olympijských her udržitelné z urbanistického i ekonomického hlediska? Jaký mají megalomanské stavby smysl pro posílení prestiže státu?

      https://www.csfd.cz/film/1434552-olympijsky-mezicas/prehled/