Profesní organizace v KKO

Nabízíme přehled organizací, platforem a iniciativ, které přispívají k rozvoji a podpoře kulturních a kreativních odvětví v ČR i v zahraničí. Máte pocit, že sem se svou činností patříte? Neváhejte nám dát vědět!

APA

Asociace producentů v audiovizi (APA) byla založena v roce 1994 a sdružuje producenty a produkční společnosti jak z oblasti českého hraného, dokumentárního a animovaného filmu, tak z oblasti filmového servisu, reklamy a televizní tvorby. Hlavním cílem činnosti asociace je ochrana a prosazování zájmů nezávislých producentů, jednání s profesními svazy, ochrannými autorskými organizacemi či orgány státní správy. Společná iniciativa členů APA směřuje organizaci k co nejefektivnějšímu fungování APA je důkazem toho, že v kritických momentech (např. jednání o Zákonu o audiovizi) fungovala jako hlavní iniciátor a facilitátor napříč filmovými obory. Za čtvrtstoletí existence se APA stala pevnou součástí českého audiovizuálního prostoru, což představuje silný závazek. Proto se i v dalších letech chceme zasadit o stabilitu a rozvoj, posílení mezinárodní konkurenceschopnosti a udržení svobodné a nezávislé audiovizuální tvorby. V současné době má APA 167 členů.

Asociace českého průmyslového designu

Asociace českého průmyslového designu je neziskové profesní sdružení firem, jejichž společným jmenovatelem je převažující výroba v Česku a systematická práce s designéry. Průmyslový design vnímáme jako nedílnou součást inovace a nástroj konkurenceschopnosti na tuzemském i světovém trhu, který pomáhá tvořit unikátní příběh značky a přispívá k budování národním brandu. Naším cílem je podpora a propagace designu jako součásti průmyslové výroby, spolupráce se státními a vzdělávacími institucemi, ochrana duševního vlastnictví, spolupráce mezi jednotlivými členy a zvyšování obecného povědomí o průmyslovém designu u široké veřejnosti.

Asociace českých herních vývojářů, z. s.

Asociace českých herních vývojářů (GDACZ – Game Developers Association Czech) je profesní organizace, která sdružuje české herní vývojáře a společnosti působící v herním průmyslu. Jejím cílem je podporovat rozvoj herního odvětví v Česku, zlepšovat podmínky pro vývojáře, prosazovat jejich zájmy vůči státu i veřejnosti a přispívat k mezinárodní konkurenceschopnosti českých her. Asociace pravidelně publikuje analýzy trhu, spolupracuje s akademickou sférou a organizuje aktivity na podporu vzdělávání, exportu a profesní kultury v oboru.

Asociace Hudebního Průmyslu

Asociace byla založena nejen jako reakce na aktuální celosvětovou krizi v souvislosti s virovou pandemií COVID-19, ale jako uskupení, které má své jasné úkoly i do budoucna. Hudební průmysl, ve smyslu této asociace, jsou velké a ekonomicky silné subjekty působící v oblasti organizování těch největších hromadných akcí ať už ve vnitřních nebo venkovních protorách. Jde z hlediska počtu prodaných vstupenek, dosažených tržeb, odvodů DPH ze vstupenek do státního rozpočtu a dalších o největší uskupení v České republice. Vytvořili jsme tímto platformu, která je důstojným a suverénním partnerem se silným mandátem pro veškerá možná jednání. Nejde jen o komunikaci s vládou ČR a příslušnými ministerstvy, ale jde i o komunikaci s celou státní správou na všech úrovních, a nejen aktuálně o komunikaci s již existujícími subjekty, které působí v rámci zábavného průmyslu na území ČR. Asociace si klade za cíl aktivně komunikovat své cíle, postupy a postoje prostřednictvím médií se širokou veřejností.

Asociace komerčních televizí (AKTV)

Asociace komerčních televizí zastupuje nejvýznamnější komerční vysílatele v České republice. Jejím cílem je hájit, podporovat a prosazovat jejich společné zájmy. AKTV se aktivně podílí na přípravě národní i evropské legislativy vztahující se ke komerčnímu televiznímu vysílání, ochraně osobních údajů, novinářské práci či obchodním sdělením. Je partnerem pro orgány státní správy, unijní instituce i další stakeholdery. Jednou z hlavních činností AKTV je ochrana autorských práv svých členů a boj proti internetovému pirátství. Vedle toho je AKTV aktivní i v podpoře televize jako reklamního mediatypu. Pro komunikaci se zadavateli reklamy a mediálními agenturami provozuje informační web ScreenVoice.cz a pravidelně pořádá oborové konference.

Asociace komunikačních agentur České republiky, spolek

AKA je spolek, výběrová organizace nejvýznamnějších subjektů v oblasti komerční komunikace. Jejím cílem je zajišťovat příznivé prostředí pro podnikání členů, budování dobrého jména oboru, odborné vzdělávání a podpora aktivit ke zvyšování profesionální úrovně odborníků na komunikaci. O etické standardy komerční komunikace dbá AKA prostřednictvím Rady pro reklamu, jíž je spoluzakladatelem.

Asociace online vydavatelů

Základním pilířem agendy Asociace je lobbing u orgánů ČR a EU ve prospěch nezávislých medií a to ve formě finanční podpory a zachování svobody slova. Další části agendy se týkají diskuse s technologickými platformami o pravidlech šíření vydavatelského obsahu a omezování reklamy vydavatelů. Asociace online vydavatelů má za cíl podporovat diverzitu českého mediálního prostředí. Mediální pestrost je dle asociace jedním ze základních prvků demokratického státu. Asociace aktivně vyžaduje zachování svobody slova definované Listinou základní práv a svobod Ústavy České republiky. Vydavatelé sdružení v Asociaci online vydavatelů se aktivně vyjadřují k tématům, která se dotýkají jejich podnikání. Asociace aktivně jedná se všemi organizacemi, které svou existencí ovlivňují mediální trh. Vydavatelé sdružení v asociaci umožňují stáže studentů dle oboru studia, preferencí studenta a vydavatele.

Asociace podnikavé Česko

Asociace podnikavé Česko vznikla v září 2022 s cílem společnými silami zefektivnit a usnadnit přípravu České republiky a jejího vzdělávacího systému na budoucnost, v níž jedinou jistotou je změna. U zrodu asociace stojí pestrá skupina subjektů - jednotlivci, školy, neziskové organizace; subjekty s národní, regionální i mezinárodní působností. Mapujeme systém vzdělávání zaměřeného na rozvoj podnikavosti v České republice a propojujeme mezi sebou jeho aktéry s cílem usnadnit jejich spolupráci a zabránit neefektivnímu plýtvání lidskými a finančními zdroji. Zasazujeme se o správné chápání podnikavosti jakožto schopnosti využívat příležitosti a nápady a vytvářet z nich hodnoty pro ostatní, ať už finanční, kulturní nebo společenské. Svou činnost zakládáme na hodnotách spolupráce, podpory, sdílení a otevřené komunikace a na definici podnikavosti podle rámce Entrecomp. Jsme teprve na začátku své cesty a postupně rozšiřujeme okruh svých aktivit.

Asociace pro filmovou a audiovizuální výchovu

Asociace pro filmovou a audiovizuální výchovu byla založena v roce 2017 a sdružuje neziskové organizace a školy, působící v oblasti filmové výchovy, ale také jednotlivce – profesionály, pedagogy, lektory a experty, kteří vědí, jak učit děti a mladé lidi o filmu. Její činnosti předcházela činnost neformální Pracovní skupiny pro podporu filmové a audiovizuální výchovy, která existovala již od roku 2014. Asociace podporuje rozvoj oboru filmové a audiovizuální výchovy jak ve výuce na školách, tak jako aktivity pro volný čas. Klade si za cíl zvyšovat povědomí o filmové a audiovizuální výchově v ČR, zlepšit podmínky pro realizaci vzdělávacího oboru filmová/ audiovizuální výchova na českých školách a aktivit filmové výchovy v neformálním a informálním vzdělávání, prohloubit mezirezortní a mezioborový dialog o filmové výchově a podílet se na tvorbě konkrétních koncepční dokumenty, které povedou k zintenzivnění a systematizaci podpory filmové a audiovizuální výchovy v ČR.

Bureau of European Design Associations

Založena v roce 1969 a sídlící v Bruselu, BEDA je nezisková asociace sdružující více než 50 členů ze 28 evropských zemí. Mezi členy jsou veřejně financované designové organizace, stejně jako profesní a obchodní asociace, které všechny podporují průkopnický design na národní nebo regionální úrovni. Vize BEDA, která považuje design za hnací sílu udržitelného růstu a prosperity, se realizuje prostřednictvím několika cest. BEDA se zaměřuje na tři klíčová témata: „změna klimatu a udržitelnost“, „digitalizace naší budoucnosti“ a „design pro růst a prosperitu v Evropě“. Díky neustálé zvědavosti, co je „dalšího v designu“ Propojujeme politiku a kreativní kulturní sektor prostřednictvím designu a vytváříme tak společenskou hodnotu. Podporou iniciativ pro zvyšování kvalifikace a rekvalifikaci v evropské komunitě. Prosazováním, aby byl design využíván jako nástroj pro politické rozhodování nebo vládní strategii. (Působením jako vedoucí organizace v evropských a mezinárodních projektech pro kreativní kulturní sektor v oblasti designu, umění a řemesel …) Prosazováním progresivního designu na evropské politické úrovni. Podporou prosazování designu na národní úrovni s cílem zvýšit jeho dopad.

Centrum architektury a městského plánování

Zajímá je budoucnost Prahy. Chtějí zlepšovat veřejnou diskuzi o rozvoji naší metropole. Jsou základním zdrojem přehledných a dostupných informací o hlavním městě. Jejich cílem je fungovat jako otevřená platforma, „základní tábor“ pro každého, kdo má zájem o společné plánování a fungování Prahy. Najdete u nich výstavní sál s unikátní 25metrovou projekcí, studovnu s velkým výběrem publikací o architektuře, urbanismu a designu, kavárnu s venkovní terasou a přednáškový sál s bohatým programem sestávajícím z veřejných diskuzí, vystoupení tuzemských i zahraničních odborníků a odbornic, workshopů, filmových projekcí, výtvarných dílen pro děti a dalších aktivit. Spravují mapovou aplikaci Praha zítra?, která slouží jako přehled stavebních záměrů na území Prahy – od prvních nápadů přes projekty v procesu přípravy až po ty, které se již dokončují na staveništích. Jsou součástí Institutu plánování a rozvoje hlavního města Prahy (IPR Praha).

Centrum kreativního muzejnictví Královéhradeckého kraje

Muzeum východních Čech v Hradci Králové a vytváří otevřený a spolupracující prostor pro rozvoj muzeí v Královéhradeckém kraji. Věří, že talent grafiků, designérů, architektů, scénografů, výkonných umělců, IT a audiovizuálních profesionálů či módních návrhářů má velký potenciál obohatit a posunout muzejnictví dál. Netradiční přístup k tématům je vede k novým otázkám a pomáhá vnímat muzejnictví jako inspirativní, dynamický a profesionální obor. Podporují kreativitu, motivují muzejní komunitu k originálním nápadům a hledání inovativních řešení, která respektují tradice.