Atlas Čechů zveřejnil metodologii výzkumu české online populace

Technologický startup Behavio představil detailní metodologii projektu Atlas Čechů, který mapuje životní styl české online populace. Výzkum vychází z rozsáhlého online šetření, kterého se pravidelně účastní více než 20 000 lidí.

Štěpánka Kolesnyk Pitterová 30. červenec 2025
#zpráva

Pro zajištění reprezentativnosti dat pracuje Atlas Čechů s kvótním vzorkem 5000 respondentů, který přesně odpovídá struktuře české online populace podle pohlaví, věku od 18 let, kraje, velikosti obce, vzdělání, příjmu, ekonomické aktivity a volebního chování z roku 2021. U mladších věkových kategorií je online aktivita téměř stoprocentní, u kategorie 65+ dosahuje 45 procent.

Výzkum dodržuje profesní standardy CAWI metodologie včetně telefonického ověření identity účastníků, pokročilých randomizací v dotaznících, měření času odpovědí a kontroly konzistence dat. Součástí je také ověřování e-mailových adres a existence bankovních účtů respondentů.

Atlas využívá barevné rozlišení pro identifikaci statisticky významných rozdílů mezi zkoumanými skupinami a celou populací. Ekonomická situace je kategorizována podle příjmu na osobu v domácnosti do tří skupin odpovídajících klasifikaci ABCDE.

Behavio se specializuje se na inovace ve výzkumu trhu kombinováním behaviorálních technik s pokročilou automatizací. Tým tvořený developery, sociology a ekonomy poskytuje analytické služby velkým společnostem, městům i vládním institucím.

Zdroj: https://atlascechu.cz/

Štěpánka Kolesnyk Pitterová 30. červenec 2025
#zpráva